niedziela, 15 maja 2022

8 maja 2022 roku w Europejskim Centrum Artystycznym im. Fryderyka Chopina w Sannikach

 




DZIEŃ PO /akurat szłam skrajem lasu na swoją podwarszawską działkę/ Joanna zadzwoniła do mnie i powiedziała jednym zdaniem i na wydechu: /cytuję dosłownie/ : "Słuchaj, to było coś niesamowitego, jestem ledwie przytomna, zebrałam tyle gratulacji, że jak mi się w głowie przewróci, to koniecznie mnie w nią palnij..."
"Mowy nie ma - odpowiedziałam - nie może Ci się w głowie przewrócić. Musisz sobie sama radzić, bo za daleko od siebie mieszkamy, żebym Cię mogła palnąć"...😀
--------------------------------------------------------------------------------------
8 maja o godzinie 14.00 w Europejskim Centrum Artystycznym im. Fryderyka Chopina w Sannikach odbył się koncert pt: "Chopin - Muzyka - Poezja" i uroczyste otwarcie wystawy obrazów Joanny Rodowicz pt: "Koncert".
Utwory Fryderyka Chopina grała w Sali Pałacowej/a słyszano ją także i oglądano na ekranie w Sali Lustrzanej/ pianistka, laureatka wielu konkursów pianistycznych i jurorka poważnych konkursów, posiadaczka wielu odznaczeń z dziedziny kultury - profesor zwyczajny - pani Maria Korecka -Szoszkowska. 
W przerwie między występami pianistki - aktorka pani Bożena Stachura /czy ktoś z Was pamięta że w f-mie o Chopinie pt:  "Pragnienie miłości" grała młodziutką Solange - córkę George Sand?/ recytowała wiersze bardzo na czasie. Były to wiersze ukraińskich poetów o wojnie jaka się toczy w ich kraju, a także wiersze Tarasa Szewczenki traktujące o wolności... Wzruszające, piękne strofy, szczególnie te, które napisał Serhij Żadan, którego zgłoszono niedawno do Literackiej Nagrody Nobla.
---------------------------------------------------------------------------
A potem zostaliśmy wszyscy zaproszeni do sal na piętrze pałacu. I tam przy lampce wina i przy pięknej opowieści Joanny Rodowicz mogliśmy oglądać wystawę Jej obrazów. Było tych obrazów 18 i wszystkie miały wspólny tytuł "Koncert".
Udało mi się ponad głowami gości /i w podskoku/ sfotografować kilka z nich.

 







Nie będę zachwycać się obrazami Joanny Rodowicz, bo one mówią same za siebie. Joannę znam osobiście od wielu lat i wiem, że jest wyjątkowo utalentowana.
Napiszę tylko, że większość z wystawionych obrazów Joanna namalowała w ciągu dwóch ostatnich miesięcy. Miała wtedy złamaną nogę w kostce i do sztalug "kuśtykała każdorazowo podpierając się czym się dało"....
Myślę, że najlepszą ocenę wystawi Joannie przecudnej urody pieseczek, który też "wisiał" na wystawie i spoglądał z wielkim uznaniem i zrozumieniem  na wszystkie obrazy z cyklu "Koncert"....😉


I jeszcze pokażę Wam bilety na koncert i kilka zdjęć z parku otaczającego pałac w Sannikach.









Dziękuję Ci Joasiu, że  nas zaprosiłaś na to wspaniałe wydarzenie kulturalne....

80 komentarzy:

  1. Piękne wydarzenie, tym bardziej, że współautorem jest ktoś , kogo znasz... obrazy , muzyka,, poezja...nic tylko odpłynąć w inny, lepszy świat.... gratulacje dla autorki obrazów.
    - dziś dla Ciebie, też jest wyjątkowy dzień.... powodzenia życzę ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłam dostąpić jedynie relacji z wydarzenia ale i to mnie ubogaca-dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaguniu, przeczytałam z zainteresowaniem, jak i pozostałe relacje szczególnie z ulubionego przeze mnie Konstancina! Ależ Ty jesteś wspaniała - a ja leń patentowany, ale może Twoja pracowitość i wena twórcza dając mi dobry przykład też mnie popchnie żeby w końcu coś robić...Pozdrawiam Cię serdecznie Ewa z Bajkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu - narzuciłam sobie systematyczność żeby się nie rozleniwić.
      Do zobaczenia na Starówce ale dopiero23-go maja

      Usuń
  4. Pięknie!!!! Gratuluję Pani Joannie ... i Tobie teź że znasz tak wspaniałą osobę....
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż mogę napisać, Stokrotko?
    Nieustannie podziwiam twórczość Joanny Rodowicz, Jej aktywność i talent, a impreza przywraca wiarę w to, że nie samym chlebem ludzie w Polsce żyją!
    Obrazy cudowne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu - wspaniałe są takie wydarzenia kulturalne. A Joasia jest wyjątkiem w najlepszym znaczeniu tego słowa :-)

      Usuń
  6. Obrazy pani Joanny wspaniałe !!! Gratuluję talentu !!!
    A Ciebie ściskamy serdecznie i dziękujemy że bywasz na takich wspaniałych imprezach i o nich nam piszesz.
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami uda mi się zaplątać w wyższe sfery :-))

      Usuń
  7. Ojej!!Jadziu Kochana, za każdym razem, kiedy czytam Twoje serdeczne, cieple i takie całościowe opisy zdarzeń z moją osobą w tle, robi mi się błogo na duszy. Nie tylko dlatego że zazwyczaj są pochwały, które bardzo mnie mobilizują do działań, ale też dlatego, że cenię sobie bliskość i Twoją przyjaźń. Bardzo to doceniam i warto zapracować na taki DAR. Dziękuję, za Waszą wyprawę, za zmęczenie podróżą, za cały trud i piękny opis tutaj na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkim komentującym, dziękuję za uczestniczenie w mojej wystawie poprzez reportaz Stokrotki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszelkie wydarzenia kulturalne są mi bardzo bliskie. Szkoda, że nie mieszkam w Warszawie... Nie to, żeby u nas nie było kultury, ale w Warszawie są rzeczy tutaj niedostępne (np. pewne muzea, opera itp.).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Krakowie kultury co niemiara przecież :-))

      Usuń
    2. A co mi po Krakowie, jeśli mieszkam w Rzeszowie i do tego Krakowa nie cierpię? :-(

      Usuń
    3. No tak zapomniałam że Ty w Rzes'owie mieszkasz. Przecież nawet na ten temat rozmawilysmy bo moi Rodzice są z Rzeszowa.
      No ale do Krakowa masz bliżej niż ja. A dlaczego nie cierpisz Krakowa?

      Usuń
    4. Nie wiem, tego nie da się ot tak powiedzieć, ale bardzo nie lubię, mimo że mam tam rodzinę. Natomiast w III klasie LO pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy, wtedy zobaczyłam ją pierwszy raz - i to była miłość od pierwszego wejrzenia. Trwa do dziś. Chciałam w Warszawie studiować, ale rodziców nie było na to stać. Natomiast jeździłam do stolicy niemal co tydzień na weekendy, po to, by się po niej snuć i wdychać warszawskie powietrze.

      Usuń
    5. Rozumiem bo ja jestem w Warszawie nieustająco zakochana....

      Usuń
    6. Nie da się nie być zakochanym. Warszawa to moje niespełnione marzenie.

      Usuń
    7. To szkoda ze nie udało Ci się przeczytać mojej książki "Moje warszawskie zwariowanie"

      Usuń
  10. Wydarzenie "kulturalne" są mi bliskie i będą nimi do momentu kiedy już nie będziemy mieli możliwości sięgnięcia po nie...

    OdpowiedzUsuń
  11. Pozdrawiam serdecznie Stokrotko. Gratuluję znajomości i relacji z tego niezwykłego wydarzenia. Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się podoba ten piesek. Taki piękny i mądrze patrzy
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Kasiu, Pieseczek jest śliczny. Dlatego go tu umieściłam...

      Usuń
  13. Witaj Stokrotko.
    O Sannikach słyszałem, ale w nich nie byłem.
    Lubię takie spotkania z kulturą z najwyższej półki.
    No i ten pałac, co dech zapiera, choć z pałacami jestem obyty.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pałac piękny a wydarzenie w nim o wyjątkowej wadze i znaczeniu :-)

      Usuń
  14. Bardzo zdolna kobieta. Piękne obrazy!

    OdpowiedzUsuń
  15. Super wydarzenie, a obrazy bardzo ładne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne jest to, że możesz uczestniczyć w takim wydarzeniach! Życie jest piękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa relacjs, tylko pozazdroscic, ale przekornie powiem, ze serce piknelo gdy zobaczylam psiaka. Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo pieseczek jest naprawdę uroczy. I podobny do mojej psinki Lassie :-)

      Usuń
  18. Przepiękne wydarzenie! Gratulacje dla Autorki! Takie chwile i tacy ludzie podnoszą wiarę w dobrą stronę świata...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Polu.. I jest nadzieja ze świat się jeszcze nie kończy...

      Usuń
  19. Jeśli chodzi o Joasię, to mogę zarzucić Jej tylko jedno: Mieszka stanowczo za daleko od mojego Zaścianka...;o)
    Jeśli chodzi o twórczość Joasi, to przytoczę fakt sprzed kilku dni: Odwiedził nas pewien pan, w celach zawodowych...Zajęty swoimi obowiązkami w pewnym momencie oznajmił: Ależ macie piękne portrety !! I przez dłuższą chwilę wgapiał się nam na ścianę...
    Co potęgowało moją dumę z portretów rysowanych przez Joasię ??
    Fakt, że przedstawiają nas sprzed pięćdziesięciu lat, wiszą wśród zdjęć Dzieci i Wnuków, a facet nie miał wątpliwości...;o)
    Tak rysuje i maluje Pani Joanna Rodowicz !! ;o)
    (Ale jakby trzeba było Joasię "pacnąć" to wołaj Jadwiniu, zorganizujemy wyprawę ratunkową"...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o obrazy/portrety które namalowała Joanna to mamy ich w sumie 7.... z czego 2 na działce.
      A jeśli chodzi o samą Joannę to widziałam się z nią wczoraj w Łazienkach i nic nie wskazywało na to żeby jej palma odbiła :-)))

      Usuń
    2. Gordyjko i Stokrotko, wiecie ile czasu my się znamy?

      Usuń
    3. Bardzo długo się znamy. Chociaż ja do Was dołączyłam trochę później :-)

      Usuń
  20. Cóż tu mogę ...jedynie mogę pozazdraszczać Ci takiej duchowej uczty ...

    OdpowiedzUsuń
  21. Muzyka w malarstwie - temat mi bliski. Obrazy pani Rodowicz są rozpoznawalne, najbardziej mi się Maestro z batutą podoba - jakby Maksymiuk ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ten obraz jest niewątpliwie najlepszy z tych na wystawie. Też miałam skojarzenie z Maksymiukiem.
      Dziękuję Ci

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za tak miłą opinię, Joanna

      Usuń
  22. Byłem w Sannikach; raz nawet na jakimś koncercie, ale to było dawno temu. Oprócz tego moja babcia (ze strony matki) pochodziła z Sannik i pewnie mam tam jeszcze jakąś rodzinę w rodzaju piątej wody po kisielu. Przyjmuję zakłady, Stokrotko, że pan Serhij Żadan dostanie nagrodę Nobla w dziedzinie literatury (oczywiście wyłącznie ze względów literackich :-) :-) :-) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem co masz na myśli Andrzeju pisząc o nagrodzie Nobla..... ale jest już za późno na zgłoszenie jego kandydatury....
      A polityka niestety wchodzi w każdą dziedzinę życia....

      Usuń
  23. Witam.

    Jak zawsze - gratuluję pani Joannie. Tym razem interesującej wystawy:)

    Pozdrawiam obie Panie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Leno.:-)

      Usuń
    2. Pani Leno dziękuję serdecznie za gratulacje i za pozdrowienia, które przesyłam wzajemnie.

      Usuń
  24. Czysta przyjemność uczestniczyć w takim wydarzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Odpowiedzi
    1. Też tak uważam Krystyno. I dziekuje za uznanie dla malarki

      Usuń
    2. Dziękuję serdecznie. Joanna

      Usuń
  26. Witam serdecznie ♡
    Piękna relacja, tylko pozazdrościć takich wydarzeń kulturalnych! Kocham malarstwo i bardzo chętnie je podziwiam :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Miło mi to czytać.
      Pozdrawiam również

      Usuń
  27. Kochana
    Piękne obrazy oraz Twoja foto-relacja😀
    Pozdrawiam💖🤗

    OdpowiedzUsuń
  28. Z pewnością była to piękna uroczystość i brać udział to po prostu coś wspaniałego. Obrazy są fenomenalne, nie umiem wybrać, który jest ładniejszy, ponieważ każdy ma w sobie coś wyjątkowego.

    Dziękuję za tę relacje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko cała przyjemność po mojej stronie :-)

      Usuń
    2. A ja czytając tak miłe uszu komentarze aż mam wypieki..dziękuję! Joanna

      Usuń
    3. Joasiu - należą Ci się wszystkie pochwały i uznanie :-)

      Usuń
  29. Piękna wystawa, cudowne wydarzenie i... chciałabym kiedyś odwiedzić to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  30. Sanniki, dobrze wiedzieć o tej miejscowości. Piękna uroczystość a mnie się podoba obraz z dyrygentem...bardzo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko.....ten obraz Dyrygent został uznany za najlepszy...

      Usuń
    2. Cieszę się że ten obraz się podoba, to taki rodzynek tematyczny. Pozdrawiam Joanna

      Usuń
    3. Joasiu, ten obraz jest WSPANIAŁY!!!

      Usuń
  31. Stokrotko to wspaniałe, że możesz uczestniczyć w tak zacnych uroczystościach.
    Obrazy niezwykłe, ale piesio mnie zauroczył.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz Basiu ze piesio był bardzo grzeczny i wszystkiemu się z uwagą przysłuchiwał i przygladal???

      Usuń
  32. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog,
    I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density,
    which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    wordpress
    ufa88kh.blogspot
    youtube
    មាន់ជល់តាមអនឡាញ

    OdpowiedzUsuń

Pamiętacie imieniny w pracy?

Pracować zaczęłam 15 września. Bardzo dawno temu. W krótkim pobycie w Dziale Kadr polecono mi udać się na rozmowę do Dyrektora Biura. A pan ...