sobota, 1 lipca 2023

Kilka zdjęć z ....

                                                Łazienek Królewskich .... oczywiście




                                
Moją miłość do tego miejsca i zachwyt każdym widokiem parku znają chyba wszyscy, którzy bywają na moim blogu i znają moje książki.
W czasie wędrówek po alejkach parku wychwytuję też ciekawe i nietypowe "rzeczy" jak na przykład tę małpę czy niezadowoloną i skrzywioną ludzką twarz na pniu drzewa...

Albo nogę dinozaura, który stanął tuż przede mną...


                 Albo takie drzewo do którego mogłoby wejść kilkoro dzieci...
                                        
Albo drzewo pilnowane przez węża i żabę...




A na pniu tego drzewa mógłby usiąść "Myśliciel" Augusta Rodina /oczywiście mam na myśli słynną rzeźbę/



Wiewiórka tuz koło mnie była całkowicie pochłonięta rozłupywaniem orzeszka

A spotkany na ścieżce paw odtańczył przede mną taniec godowy

oi






A dookoła śpiewały ptaki.
Ludzi jak zwykle było bardzo mało... bo o godzinie 8-mej rano to tylko wariatki pętają się po alejkach tego parku.

P.S. Czy macie też niedaleko miejsca zamieszkania /albo daleko/ takie miejsce które pokochaliście wyjątkowo?

54 komentarze:

  1. bóg Zeus ujrzał drugą Ledę, tylko żeby się nie powtarzać zamiast białego wdzianka włożył kolorowe... taktownie nie pytam, co było dalej :)
    japa na drzewie... tu bez anegdoty, niestety o lekkim zabarwieniu politycznym, obyć się nie może... otóż swego czasu pewien mój wujek przeglądał gazetę, na której pierwszej stronie zamieszczono fotki wierchuszki ówcześnie rządzącej partii i westchnął: "skąd oni bulwa takie wstrętne japy biorą?"... gdy obecnie rządząca kontynuacja tej partii doszła do władzy i zobaczyłem fotki, to również miałem taką refleksję i do tej pory nie znam odpowiedzi...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli na drzewie jest japa rządowa...?
      Stokrotka

      Usuń
    2. synteza taka holistyczna...

      Usuń
    3. Jasne :-)
      Stokrotka

      Usuń
  2. Tu Jardian Stokrotko - czyli Jarek. Znów przedstawiłaś piękną opowieść. Pozdrawiam serdecznie z deszczowego południa - 35 minut na zakupach. Poza tym, mam - jak już wiesz w okolicy też w sumie piękne miejsca - przepiękne place zabaw na osiedlu, mini parki no Park Miejski - już nie długo podobno uzdrowieskowy. Czasem pod blokiem przeleci wiewiórka albo zająć :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I u Ciebie jest pięknie Jardianie.
      Stokrotka

      Usuń
  3. Ps. Stokrrotko ...Tu znów Jardian - była w sobotę rano - ... o deszczu silnym ...Stokrotka. Pozdrawiam raz jeszcze .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to znowu Stokrotka z pozdrowieniami dla Jardiana

      Usuń
  4. Mamy oczywiście, nawet tam byłaś, ale także w pobliżu miasta jest kilka takich miejsc, nawet rowerem blisko...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu jeśli masz na myśli Park Solankowy... to wcale Ci się nie dziwię.
      Stokrotka

      Usuń
  5. W Warszawie mamy to samo co Ty ukochane miejsce.
    Przytulamy Stokrotko.
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam wyjścia...I ja się do Was przytulam.
      Stokrotka

      Usuń
  6. Każdy z nas ma swoje ulubione miejsce, do którego wraca często, regularnie i zawsze z taką samą radością. Ty w warszawskich Łazienkach zawsze znajdziesz coś ciekawego i pokażesz nam to w taki sposób, że i my zachwycamy się od nowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za miłe słowa.
      Stokrotka

      Usuń
  7. Wychodzi na to że miałam dużo szczęścia bo pokazałaś mi wtedy Łazienki Krolewskie.
    Obiecuję że tej jesieni przyjadę do Warszawy.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przyjedx Elu... Bardzo Cię proszę
      Stokrotka

      Usuń
  8. Stokrotko, moja cora tez niedawno przeslala mi fotoreportaz z Lazienek/mieszka blusko/ ale paw nie pokazal sie w godowej pozie. U nas mamy przepiekne parki, ale mnie pozostaly tylko wspomnieniaMalgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu to pozdrawiam Was obydwie serdecznie
      Stokrotka

      Usuń
    2. Serdecznie dziekuje! 😘

      Usuń
    3. Cała przyjemność po mojej stronie.
      Stokrotka

      Usuń
  9. Myślę, że każdy ma takie miejsce albo i kilka. Jednym z moich jest Rezerwat Lisia Góra tuż, tuż, niedaleko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lisia Góra to w Rzeszowie. a poza nim... Oj, jest tych "moich" miejsc wiele!

      Usuń
    2. Słyszałam o tej Lisiej Górze od mojej Rzeszowskiej cioci...
      Stokrotka

      Usuń
    3. Frau Be pozdrowienia od Stokrotki.

      Usuń
    4. Widzę, że Blogger szaleje i już nawet u siebie nie możesz się zalogować...

      Usuń
    5. Życie nam utrudniają...
      Stokrotka

      Usuń
  10. Przepiękne zdjęcia z niezwykłego miejsca jakim są Łazienki Królewskie. Jestem pewna, że każdy z nas ma kilka ulubionych miejsc do których wraca się z wielką ochotą.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz oczywiście rację Lucjo.
      Pozdrowienia od Stokrotki

      Usuń
  11. Piękne zdjęcia ♥ Moim ulubionym miejscem, do którego kocham powracać jest mała miejscowość w Beskidach, Rycerka Dolna, jest tam przepięknie, szczególnie teraz - latem, kiedy wszystko rozkwita. :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie i dziękuję za komentarz.
      Stokrotka

      Usuń
  12. Pieknie. Łazienki są fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ogród Japoński we Wrocławiu, zachwyca mnie niezmiennie i za każdym razem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością jest piękny.
      Podrowienia od Stokrotki

      Usuń
  14. W Łazienkach byłam tylko raz i ciepło wspominam wizytę w tym miejscu (pomimo faktu, że wtedy pogoda była pod psem).
    Pozdrawiam serdecznie! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo w Łazienkach zawsze jest pięknie
      Pozdrowienia dla Stokrotki

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Pewnie ze pięknie Karolinko.
      Stokrotka

      Usuń
  16. Muszę się znów wybrać bo pawia w tańcu godowym to już dawno nie widziałem:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ ja bym sobie pospacerowała po Łazienkach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może przyjedziesz do Warszawy?
      Stokrotka

      Usuń
  18. - na taki spacer to ja zawsze chętna, nawet w niedzielny, leniwy poranek ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to spacerujemy Alinko.:-))
      Stokrotka

      Usuń
  19. Czasami mam ochotę, żebyś pokazała te inne parki Warszawy, mój pierwszy warszawski park, który poznałam to Skaryszewski, chyba pisałaś o nim kiedyś, a czy są jeszcze inne? Acha, na Woli w Parku Szymańskiego byłam, ale pobieżnie i tylko z brzegu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam o Parki Skaryszewskim. Także o Ogrodzie Saskim i Parku Krasinskich i o parku wokół Pałacu w Wilanowie. I o Ogrodach koło Zamku Królewskiego i Zamku Uja dowskiego
      Postaram się napisać jeszcze o innych
      Ale nie wiem kiedy.
      Stokrotka

      Usuń
  20. Też mam fajne miejsca, ale nie tak piękne, jak Twoje. I nie ma tak pięknych zwierzątek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale są Ci bliskie i to jest bardzo ważne
      Stokrotka

      Usuń
  21. Jagódka - miłośniczka piękna i przyrody. I tak bardzo potrafi zainteresować tym, co urzekające. Ja nie wiem, czy dobrze zapamiętałam, że mieszkałaś czas jakiś nieopodal Lazienek ? To tym bardziej podziwiam Twoją radość z tego, co tak urokliwe . i nigdy się nie znudziło. Serdeczności kochana :) An-Ula

    OdpowiedzUsuń
  22. Anusiu... doskonale wszystko pamiętasz
    Wzruszyłam się...
    Dziękuję Ci serdecznie i życzę pięknych dni.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam miejsca, el ja osobiście wolę gdy ludzi jest mało, bo atmosfera służy wtedy kontemplacji.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dzisiaj będzie o ziemniaczku...

O ziemniaczkach już kiedyś pisałam... Ale ponieważ bardzo je lubię, .... więc napiszę jeszcze coś więcej..                      Pomnik wyjąt...