czwartek, 24 października 2024

Kąpieliska, parki wodne i baseny

 


To kąpielisko znajduje się w Porto Moniz na Maderze. Od Atlantyku odgrodzone jest niewielką prawie niewidoczną barierą. Szalała w nim trójka naszych dzieci i dwójka wnuków.
A było to w drugiej połowie sierpnia br.
A my tzn. babcia I dziadek Stokrotkowie spoglądaliśmy na nich z kawiarni umieszczonej na wysokich skałach.
‐‐-------‐-----‐--------------------------------
Znalazłam ciekawe informacje na temat różnych basenowych rekordów:.

1. Największy na świecie kompleks kąpielisk odkrytych znajduje się w Egipcie w Szarm el-Szejki i zajmuje obszar 9,6 ha.

2. Najgłębszy basen w Europie i drugi w światowym rankingu głębokości znajduje się w Polsce w Mszczonowie. Deepspot Mszczonów ma 45 m głębokości i mieści 9100 m sześciennych wody. Jest to basen do nurkowania.

3. Najbliższy bieguna północnego kryty basen znajduje się w Rosji na Ziemi Aleksandry. Obiekt jest częścią bazy lotniczej.

4. Największy pod względem powierzchni kompleks basenów w Europie znajduje się w czeskiej Ostrawie. Mają w sumie 4,1 ha. Basen główny ma 3,3 ha powierzchni i głębokość do 3,8 m.

5. Najwyżej położony na tarasie budynku basen zewnętrzny znajduje się na 71 szym piętrze wieżowca w Guanxi w Chinach.

6. Najstarsza polska pływalnia miejska znajduje się w Siemianowicach Śląskich. Budowę rozpoczęto w 1907 roku.

7. Najdłuższa  zjeżdżalnia wodna znajduje się w Malezji w Penang Escape i ma 1111 metrów.

8. Najwyższa zjeżdżalni wodna świata ma 49,9 m wysokości. Znajduje się w Aquas Park Resort w Rio de Janeiro. Działa od 2002 roku.

9. Największy odkryty basen świata w Algarrobo w Chile ma 1000 metrów długości i zajmuje 8 ha.

10. W Abu Zabi powstaje największa instalacja basenowa do generowania sztucznych fal. Obiekt jest przeznaczony dla surferow. Koszt wygenerowania jednej fali to 500 dolarów.

11. Przed pandemią najczęściej odwiedzanym wodnym parkiem na świecie był chiński Chimelong Water Park. Rocznie bawiło się tam 2,7 mln ludzi.

_____________________________________

Lubicie kąpieliska i parki wodne? Bywacie na basenach? A może znacie któryś z tych przeze mnie wymienionych?

Bo ja nie lubię i nie znam.
Na dodatek cierpię na hydrofobię. Wolę wodę w wannie i pod prysznicem. Ale uwielbiam wchodzić do górskich potoków i przechadzać się brzegiem morza.
No i nie umiem pływać!!!!

/A aktualnie jestem w Sanatorium w Naleczowie. Jest wspaniale tylko bez przerwy mnie namawiają abym korzystała ze wspaniałego wodnego Atrium. !!!/

11 komentarzy:

  1. Miłego wypoczynku Stokrotko. Pływać umiem tylko pieskiem, nie lubię basenów itd i kąpielisk. Pozdrowienia po pół godzinnym spacerze i zakupach w świetle Księżyca :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Baseny lubię tylko hotelowe, inne nie bardzo, bo przeważnie jest tam tłoczno! Dobrze, ze teraz używa się innych środków odkażających, kiedyś chlor dawał do wiwatu!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. najbardziej śmierdzące kąpielisko jakie znam jest w Heviz na Węgrzech, ale co ważne, jest to bardzo zdrowy, porządny smród terapeutyczny...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stokroteczko też...nie umiem pływać! :)
    Tylko że ja nie boję się wody, po prostu nikt w dzieciństwie mym nie zadbał o to abym nauczyła się pływać. Robiłam jakieś próby nauki pływania jak dorosłam jednakoż zabrakło mi motywacji aby jednak to pływanie oswoić i przyswoić ;)
    No i lubię parki wodne, tam są takie atrakcje z których można korzystać bez umiejętności pływania. Pomimo że lubię jednak nie korzystałam z tych miejsc zbyt często :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj! Woda na Maderze marzenie... Lubię kąpieliska. Najczęściej bywam na nich w lecie, ale uważam, że w zimniejszych miesiącach z powodzeniem można odwiedzić pływalnię i świetnie spędzić tam czas. Dobrej reszty tygodnia Stokrotko, pozdrawiam. 🤗

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam wodę w każdej postaci, choć teraz z różnych wzgledów już od prawie dekady z atrakcji typu parki wodne nie korzystam. Żałuje bardzo basenu, ale co zrobić.
    Najbardziej mnie zaskoczył punkt drugi. Już posłałam tę informację dalej. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Stokrotko to może dlatego tak boisz się wody bo masz wspomnienie powodzi o której nam niedawno pisałaś?
    A u nas Kasia lubi szaleć w różnych parkach wodnych. I ja też trochę.
    A Beatka raczej nie.
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  8. Miłego wypoczynku i zdrowienia w sanatorium.
    Nie lubię dużych kąpielisk, wolę morze i to raczej już po sezonie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pominęłam pewne ciekawostki, bo jak widzę informacje o wysokości zjeżdżalni nie są mi potrzebne, nie korzystam... taplałam się w jakichś kąpieliskach termalnych, nie pamiętam, gdzie... W Nałęczowie moc atrakcji i śladów literackich, pewnie pozwiedzasz trochę

    OdpowiedzUsuń
  10. Na tym"kąpielisku"nauczyłem się pływać w latach 50.ub.w.
    https://odkrywca.pl/fakty-bez-mitow-o-chlodni-kominowej-w-ludwikowicach-klodzkich/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomimo tego, że pochodzę znad morza to pływam średnio. Wody się boję, pływaczka ze mnie średnia a pływać uwielbiam.
    Byłam kiedyś na basenie w Southampton w UK, płynę sobie spokojnie aż nagle zaczyna wyć syrena. Okazało się, że na tym basenie było ruchome dno a syrena oznajmiała zwiększanie głębokości, na ścianie na elektronicznej tablicy pokazywali nawet głębokość. Po chwili do wody weszli kursanci nurkowania, w piankach i z butlami z tlenem 🙂. Na takim basenie nie byłam nigdy więcej.

    OdpowiedzUsuń

Kąpieliska, parki wodne i baseny

  To kąpielisko znajduje się w Porto Moniz na Maderze. Od Atlantyku odgrodzone jest niewielką prawie niewidoczną barierą. Szalała w nim trój...