środa, 28 marca 2018

Dwie zagadki


UWAGA:
Obydwie zagadki zostały rozwiązane:
1. Na pierwszym zdjęciu jest MONGOLIA - świadczą o tym dwie duże,  reprezentacyjne jurty.
2. Na drugim zdjęciu jest ETIOPIA - świadczą o tym charakterystyczne okrągłe chatki zwane tukulami. Takie piętrowe, częściowo murowane chatki  spotyka się tylko w Dolinie Lalibeli w Etiopii.
Prawidłowych odpowiedzi na obydwa pytania udzieliła JOTKA. Natomiast Anabell odgadła prawidłowo pierwszą zagadkę. Kilka osób  /Czesia i Stanisław Michalik/ wymieniło też Mongolię, ale nie podało dokładnie którego zdjęcia dotyczy.
Nagrodą miała być jedna z moich książek. Ale tak się składa, że zarówno JOTKA jak i Anabell, Czesia i Stanisław są w posiadaniu wszystkich moich książek. Więc nagrodą będą dedykacje następnych moich tekstów dla głównej zwyciężczyni i innych wymienionych wyżej osób. 

Wszystkimi osobom, które brały udział w zgadywaniu serdecznie dziękuję i zapraszam do przeczytania jutrzejszego tekstu.

Dziecko moje Młodsze, które jest geografem i globtroterem i które w dużej mierze wędruje po świecie autostopem lub pieszo i oczywiście z plecakiem i namiotem…. z każdej podróży wysyła mi jakąś kartkę – widokówkę. Zawsze wybiera taką, na której jest coś charakterystycznego dla danego kraju.
Moje dwie zagadki dotyczą dwóch państw, z których jedno leży w Afryce a drugie w Azji.
Czy potraficie odpowiedzieć na pytanie skąd pochodzą kartki które dla Was zeskanowałam?
Dla osoby która pierwsza odgadnie i poda prawidłowo nazwę przynajmniej jednego państwa …. z pewnością będzie jakaś nagroda.

52 komentarze:

  1. Nie dostanę od Ciebie nagrody Stokrotko...
    :-)

    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu - nie poddawaj się.
      Przyjrzyj się dokładnie zdjęciom.
      :-)

      Usuń
  2. Ja to wiem tylko tyle że mam dzisiaj dywany wytrzepać :-)

    Ale te góry to nie Himalaje prawda?

    Marek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeo te dywany, trzep!
      A w Azji i w Afryce jest dużo różnych łańcuchów górskich.
      :-)

      Usuń
  3. No tam mnie jeszcze nie było, nie wiem :(. Będę niecierpliwie czekała aż nam powiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie mam pojęcia, ale strzelam :Kilimandżaro i Mongolia:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co do którego zdjęcia...

      Usuń
    2. aleś Ty drobiazgowa, Stokrotko:))
      Na poprawki się nie piszę:))

      Usuń
    3. I tak jesteś wybitna!!!

      Usuń
  5. Pierwsze Azja,być może Mongolia, drugie Afryka.Ty to bez serc jesteś , tak o świcie fundować zagadki.
    U mnie deszcze ze śniegiem zasuwa a ja nie wiem jak mam na imię, taka jestem śpiąca.Buzka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedż ma być konkretna alba ma jej nie być!!!
      :-))

      Usuń
    2. Bez przesadyzmu, na pierwszym widać mongolskie jurty, więc stawiam na Mongolię, na drugim typowe okrągłe afrykańskie chatki. I tyle mojej wiedzy.

      Usuń
    3. I teraz jest jasność w temacie zagadek...

      Usuń
  6. Skąd pochodzą karki? Odpowiedź na pytanie konkursowe jest prosta: Twoje Młodsze Dziecko kupiło je w kiosku z kartkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś jeszcze dodał w jakich to było krajach to nagroda byłaby murowana:-))

      Usuń
    2. Tego nie mogłem dodać... Ale i tak, na razie, prowadzę w wyścigu!

      Usuń
    3. Miał być znak zapytania, nie wykrzyknik...

      Usuń
    4. I tak wszystko jedno :-))

      Usuń
  7. Nie wiem. Nie widzę nic charakterystycznego w tych zdjęciach. Na górnym to może być Pamir Tadżykistan, to na dole wygląda mi na Afrykę Centralną - Uganda, Tanzania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Stokrotko.
    Jakoś słaby jeste w zagadkach. Może to z racji mojego wieku?
    Pozdrawiam i zapraszam.
    michał

    OdpowiedzUsuń
  9. Nic nie szkodzi Michale.
    Witam Cię ponownie na moim blogu.
    Oczywiście, że Cię odwiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznaję się bez bicia, że nie mam pojęcia.
    Ta widokówka z Azji może przedstawiać Chiny, ta z Afryki to Tanzania. Dodam, że jest to czysty strzał.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. To pierwsze kojarzy mi się z Kilimandżaro, a drugie z jurtami w Mongolii, ale nie jestem dobrym w wszelkiego rodzaju konkursach geograficznych.
    Bardzo mi się podoba taka zabawa, bo podchodzę do niej pragmatycznie. Wiem, ze wkrótce odpowiesz na zagadkę, a ja w ten sposób wzbogacę swoja wiedzę o naszym przeogromnym świecie. I w ten sposób stanę się posiadaczem nagrody, o której nawet nie pomyślałaś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję za miły jak zwykle komentarz.
      :-)

      Usuń
  12. Nawet nie próbuję zgadywać Stokrotko. Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tez nie probuje i czekam na odpowiedz by wzbogacić swoja wiedze! Pozdrawiam Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mongolia i Etiopia, chyba:-)
    Pozdrowienia dla syna:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Poczekam na odpowiedź, a teraz nadrobię zaległości i poczytam poprzednie notki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Żebym to ja wiedziała! Życzę powodzenia, bo w strzelaniu jestem bardzo słaba. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzyj wieczorem żęby zobaczyć rozwiązanie.

      Usuń
  17. Zrobiłam doświadczenie. Wkleiłam pierwszą widokówkę w wyszukiwanie obrazem. Wyskoczyły obrazy podobne wizualnie. Najczęściej Yellowstone albo Utah. Ani Azja, ani Afryka. Czyli świat wszędzie taki sam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Drugi wyskakuje dokładnie taki jak Twój, więc wiem jaki to kraj :)

      Usuń
    2. Ale na pierwszym obrazku jest coś charakterystycznego dla tego kraju.

      Usuń
  18. A Młodszy nocował w takich jurtach i tukulach?

    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń

Taniec zbójnicki

  O góralach mówi się, że muzykę mają we krwi, a taniec w nogach. Góralski taniec to przede wszystkim popis męskiej krzepy i zręczności, a j...