środa, 9 sierpnia 2023

I znowu kwiat i cytat

 

Zakwitła mi następna tego lata Królowa Jednej Nocy.

W kalendarzu z którego codziennie zrywam jedna kartkę pod datą 5 sierpnia znalazłam informację, że jest to "Dzień stawania na głowie"
A pod spodem takie stwierdzenie:
"Jeśli myślisz, że nic nie możesz zmienić to zmień myślenie".
To takie proste - prawda? 
A jednocześnie beznadziejnie głupie.
Bo jeśli mam na przykład do czynienia z człowiekiem złym, złośliwym i zawistnym to mam zacząć myśleć że jest on dobry, serdeczny i życzliwy? I to wszystko zmieni?
Albo... jeśli myślę, że będzie wojna to jak zacznę myśleć że jej nie będzie... to jej wtedy nie będzie?
Nonsensy... prawda?
Ja wiem, że następnym krokiem po odpowiednim myśleniu jest odpowiednie działanie ale co mogę zdziałać w przypadkach które wymieniłam?
Dlatego cieszę się że znowu zakwitł mi Kwiat.
Wprawdzie tylko na jedną noc ale i to wielka radość.
I jeszcze jedno:
Nie wiem dlaczego na niektórych blogach nie mogę zostawiać komentarzy. Próbowałam już różnych sposobów - i nic. Są to te same blogi na których bywałam i bywam regularnie. I czytam z uwagą.
A więc przepraszam, ale to naprawdę nie jest moja wina.

38 komentarzy:

  1. Pozdrawiam Stokrotko środowo - po 15 minutach załatwień rozmaitych. Ja też na niektórych blogach nie mogę zostawiać komentarzy, a to nie loguje, a to wrzuca do spamu. U Ciebie mogę - ale muszę odświeżać przeglądarkę kilka razy. A wpis niepokojący i zastanawiający...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jardianie - jak zwykle serdecznie Ci dziękuję za obecność na moim blogu.

      Usuń
  2. Ktoś nam złośliwie utrudnia komunikacje na blogach, może to Pegasus?
    Zmiana myślenia, to według mnie to wszystko, co my sami robimy z opiniami innych i tym, jak wpływają na nasz nastrój i decyzje.
    Kiedyś koleżanka w pracy doradziła mi - nie myśl o tym, co cię ogranicza i dołuje, rób swoje i nie oglądaj wstecz, a wszystko się uda. A kwiat piękny!
    jotka
    I to działa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu - chyba ta Twoja koleżanka miała rację.
      Serdeczności

      Usuń
  3. Stokrotko z tym myśleniem to po części prawda, choć i Ty też masz swoją rację. Bywa, że wkładamy sobie do głowy negatywne myśli np. że coś źle robimy, że nigdy nic nam nie wychodzi itd., nie widzimy pozytywnych stron, wtedy na pewno warto zmienić tok myślenia. Super, że udało Ci się zrobić zdjęcie pięknego kwiatka. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz oczywiście rację Lenko co do tego myślenia... ale są przypadki beznadziejne.
      Pozdrawiam Cię.

      Usuń
  4. Zachętę do zmiany myślenia rozumiem tak, jak dwie komentatorki wyżej. Masz rację, że są i sprawy, na które nie mamy wpływu, ale moim zdaniem ta rada ich nie dotyczy.

    OdpowiedzUsuń
  5. w tym cytacie wcale nie chodzi o myślenie magiczne, tylko o myślenie na temat swojego myślenia o zmienianiu... bo na ten przykład, czy naprawdę w danej chwili coś musimy zmieniać, tak koniecznie?... często jest tak, że tej chwili, tej sytuacji wcale jeszcze nie obejrzeliśmy, a już zabieramy się za oglądanie myślenia o jej zmienianiu... gdy za dużo myślimy, to zwykle tylko rzucamy kłody pod koła odpowiedniemu działaniu...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O masz - ale skomplikowałeś - ale po piątym przeczytaniu zrozumiałam o co Ci biega :-))

      Usuń
  6. W przypadkach, które wymieniłaś raczej nic nie można zrobić. Jednak są sytuacje, w których zmiana myślenia, pomaga znaleźć sposób działania. Moja matka była wielką miłośniczką kaktusów, ale Jej zakwitł tylko raz. Zazdrościłaby Ci tego szczęścia w zakwitaniu roślin. Pozdrawiam serdecznie. Iwona Zmyślona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo Iwonko że mnie odwiedziłas.
      A jeśli chodzi o kaktusy to co roku mi kwitną jak jakieś waryjaty:-))

      Usuń
  7. Piękny kwiat. :)
    Z tymi komentarzami to ciągle jakiś problem kolejny się robi. U mnie aktualnie działa, ale miałam taki miesiąc, że nic nie szło, klikałam i klikałam i wiecznie był błąd. Nie raz się poddałam. A potem nagle wszystko ok.
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - człowiek się zniechęca jak pisze kilka razy to samo i potem mu się to nie chce opublikować...

      Usuń
  8. Piękny kwiat. ;) Nie wiem, skąd wynikają problemy z komentowaniem, więc nie mogę pomóc. Ja takowych nie napotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kwiat przepiekny a podziw nie wymaga zmiany myslenia. Na wiele spraw nie mamy wplywu, a jesli to co 4 lub5 lat. Najwazniejsze jest chyba rozeznanie czy mozemy cos zmienic. Zagladam tylko na profil facebookowy najlepszego dziadka i tez musialam sie ponownie zalogowac by sie do niego dostac. To byly czasy gdy sie pisalo listy! Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - i listy zawsze dochodziły chociaż często z dużym opóżnieniem :-))

      Usuń
  10. Są sutuacje od nas niezależne, ale możemy zmienić sposób myślenia o nich. Podły człowiek pewnie dalej będzie podły, ale mogę zacząć zastanawiać się, dlaczego taki jest i, być może, inaczej na niego spojrzeć. Wojny też nie da się uniknąć, bo nie mamy wpływu na wielką politykę, ale zamiast się bać i biadolić, można zacząć pomagać ofiarom.
    Tak rozumiem to hasło.
    Ściskam.❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś WIELKA Halinko - ale to przecież wiesz - prawda?

      Usuń
  11. Propozycja zmiany myślenia jest idealna dla ludzi bez honoru, bez zasad, bez kręgosłupa moralnego. Dla tych starających się mieć zasady, jest nie do przyjęcia ale nie jest wartością mieć zasady. W dzisiejszym świecie wartością jest mieć . Oczywiście , co smuci, są wyjątki ale one jak to one,rzadkością są.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne są te kaktusowe kwiaty. Co do Bloggera- nie mogę się oprzeć wrażeniu, że jest obsługiwany przez Sztuczną Inteligencję. Żeby było zabawniej, to ja muszę zmienia przeglądarkę ( od lat funkcjonuję na Firefoxie) żeby komentować na innych blogach- mało tego- odpowiadając na swoim własnym blogu na komentarze też muszę z innej przeglądarki i czasem jest tam automatycznie mój nik, a czasem muszę się podpisywać. To wszystko sprawia, że coraz rzadziej piszę bo coraz więcej mnie to denerwuje. Z co dziwniejszych rzeczy to na drugim blogu poznikały mi nagle już napisane przez czytaczy pod postem komentarze. No normalnie "zgłupieć przyjdzie". I chyba wielkimi krokami zbliża się moment gdy albo zmienię lokalizację albo po prostu przestanę cokolwiek pisać, bo mnie to wszystko złości. Serdeczności;)
    anabell

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Aniu - sztuczna inteligencja to jedno... ale chyba już blogi przestały się "niektórym" podobać.
      Przytulam serdecznie.

      Usuń
  13. Bardzo ciekawe rozważania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kwiat piękny :)
    Jeśli chodzi o "Jeśli myślisz, że nic nie możesz zmienić to zmień myślenie" - to proponuję modyfikację : Jeśli myślisz, że nic nie możesz zmienić to przestań na ten temat myśleć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Lechu - dziękuję za bardzo dobrą radę.
      Pozdrawiam najserdeczniej.

      Usuń
  15. Stokrotko podpisuję się pod sugestia Pana Lecha.
    A Beatka też hoduje kaktusy ale nie chcą jej kwitnąć
    Marek z dziewczynamo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marku - kaktusy to dopiero po wielu latach zaczynają kwitną. Pozdrów ode mnie Beatkę-kaktusiarkę :-))

      Usuń
  16. A co to się porobiło że Stokrotka tak długo milczy?
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  17. Stokrotko znowu mam zaległości. Ale obiecuję że się poprawię:-))
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie Elu. Nie ma pośpiechu.
      Stokrotka

      Usuń
  18. Czy problem z komentarzami jest także u mnie? Pytam, bo dawno Cię nie było.
    A kwiat piękny
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przed chwilą usiłowałam u Ciebie wpisać komentarz. I zniknął mi.
      A pisałam że i ja lubię sierpień.
      Stokrotka

      Usuń
  19. Miałam takiego kaktusa. Pięknie kwitnie.

    OdpowiedzUsuń

Dzisiaj będzie o ziemniaczku...

O ziemniaczkach już kiedyś pisałam... Ale ponieważ bardzo je lubię, .... więc napiszę jeszcze coś więcej..                      Pomnik wyjąt...