sobota, 13 stycznia 2024

Malutkie europejskie państewko

Jest tak malutkie, ze więzienie w nim ma tylko sześć cel. I zawsze są one puste, bo w tym państewku nie zarejestrowano żadnej przestępczości. 

A państewko leży sobie na górzystym terenie. Najwyższy jego szczyt należy oczywiście do Korony Europy. Można na niego wjechać windą albo wejść schodami. Oczywiście Szalony Geograf wszedł schodami na ten już "zdobyty" przez siebie 17-ty szczyt w Koronie Europy. I stamtąd robił zdjęcia.

Przez państewko płyną dwie rzeki, z których jedna ma ujście do Adriatyku.

Teraz już z pewnością wiecie co to za państewko? Łatwizna - prawda???

To oczywiście SAN MARINO !!!












Przy pizzy i piwie można oglądać takie widoki...








                                   


A na jednym z placyków tego panstewka stoi sobie CIASTEK...

                                       

54 komentarze:

  1. Tu Jardian Stokrotko. Czyżby San Marino? Pozdrawiam i pozdrawiam Stokrotkę po 15 - tu minutach morderczych zakupów, bo w ... śniegu ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwsza myśl - Andora?...
    ale stop!... gdzie tam Adriatyk?...
    pozostaje tylko San Marino...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecudne, zimowe widoki na doliny pogrążone we mgle z San Marino.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudowne widoki! A jaki Ciastek!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Byliśmy w San Marino ale CIASTKA jeszcze nie było:-)
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w San Marino i podziwiałam architekturę tego pięknego miasta i oczywiście wspaniałe widoki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak sobie myślę że w tym państewku to chyba się ludziom bardzo dobrze żyje.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu też mi się tak wydaje.
      Stokrotka

      Usuń
  8. Polska, to jednak ogromny kraj, posiadała w maju 2023 r. 87 zakładów karny i 34 "wolnościowe" - na 87 tysięcy skazanych.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękne ujęcia, aż chciałoby się posiedzieć przy tej pizzy i piwku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem co to za państewko ale pięknie tam jest.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdjęcia cudowne, nawet nie zgaduję, bo i tak tam nie byłam...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  12. Stokrotko 💗
    zdjęcia bajecznie piękne, cudowne widoki.. przecudnie tam jest ❣️

    - pozdrawiam serdecznie i ciepło, cudowności moc 😊💗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci An-So dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
  13. Zdolny ten Twój Geograf, nie tylko zdobywa szczyty, ale też robi ciekawe zdjęcia. Pozdrawiam. Iwona Zmyślona.

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś jednak jest w tym powiedzeniu, że "Małe jest piękne". Wg mnie to San Marino, ale nie byłam.
    anabell

    OdpowiedzUsuń
  15. Prześliczne widoki , nie wiem gdzie to,pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem gdzie ale nie byłam.
      Stokrotka

      Usuń
  16. Byłam, ale jakbym tam nie była. Dawno temu, wyjazd grupowy, a grupa zainteresowana była degustacją tanich trunków niźli degustacją tak pięknych widoków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc jednak byłaś bo ja nie byłam.
      Stokrotka

      Usuń
  17. W San Marino nie byłam, dlatego z tym większą przyjemnością obejrzałam piękne zdjęcia! Ciastek to chyba tylko zimowa atrakcja?
    Udanego tygodnia Stokrotko!
    Pozdrawiam - Anita :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawzajem wszystkiego dobrego Anitko.
      Stokrotka

      Usuń
  18. Piękne zdjęcia, oczywiście , że tam nie byłam, no może tylko w marzeniach, ale póki co, schodzę na ziemię i pędzę do pracy.... tylko jeszcze łyczek kawy.... miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci wszystkiego co najlepsze.
      Serdeczności Alinko.
      Stokrotka

      Usuń
  19. Fajny też CIASTEK!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie byłam, ale z chęcią bym zobaczyła. Trochę sie boję wysokości i nie lubię zimy, więc te zdjęcia z wysoka oglądałam z respektem ;) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Haniu serdecznie.
      Stokrotka

      Usuń
  21. Również miałam okazję tam być 2-krotnie, ale nie weszłam schodami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko wjechalas windą:-))
      Stokrotka

      Usuń
  22. Widoki genialne. Domy zwisające ale i mgły nad górami :) Cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ooooo Matko Bosko cudowne fotki Stokrotko. Brawo dla Szalonego Geografa. Jestem zachwycona. Chciałabym mieszkać w takim malutkim państwie.

    Dużo zdrowia i uśmiechu

    OdpowiedzUsuń

Dzisiaj będzie o ziemniaczku...

O ziemniaczkach już kiedyś pisałam... Ale ponieważ bardzo je lubię, .... więc napiszę jeszcze coś więcej..                      Pomnik wyjąt...