piątek, 23 lutego 2024

Drzewa, drzewa, drzewa, drzewa...

 

1.

2.

                                                                        Noga strusia

3.

4.

5.


6.

7.

                                                                  Noga dinozaura

9.

10.

11.
                                                                       Kot na drzewie

12.
  
                                                        
                                                             Łapy niedzwiedzia na drzewie

13.

14

15.

16.

17.

18.

19.

20

                                                                  Kwiaty na drzewie

21.

22.

23.

24.

25
Wszystkie zdjęcia zrobiłam w Łazienkach Królewskich 18 lutego 2024 roku.

Może podpiszecie te, których nie podpisałam?

70 komentarzy:

  1. Tu Jardian Stokrotko, pozdrawiam. Chyba wszystkich nie podpiszę, ale w Twoich fotografiach czuć duszę artysty. Pozdrawiam po pół godzinie rozmaitych sprawunków ;-). Stokrotka ... jutro ;-). A teraz sprzątanie :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jardianie dziękuję za miłe słowa.
      Stokrotka

      Usuń
  2. Jak Ty to robisz że wychodzą Ci takie piękne zdjęcia?
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  3. 4. taki mały, a jaki wrzaskliwy...
    14. pani z prawej peroruje coś panu z lewej, np. "no, i zobacz, co się wyprawia na świecie", a pan odpowiada: "nie widzę, bo mi zasłaniasz gestykulacją"...
    17. domek turystyczny w stylu "Kraków" /vide wiadoma książka/ rozmiar S z elastycznymi, samozamykającymi drzwiami... same zalety takiego rozwiązania: nie ciągnie po nogach i muchy nie lecą z dworu...
    19. drzewo z niespodzianką (pierdzącą poduszką) wabi strudzonego wędrowca wygodną miejscówką do odpoczynku...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie podpisy rewelacyjne.
      Dzięki serdeczne.
      Stokrotka

      Usuń
  4. Ale wylowilas piękne okazy!
    Podpiszę później bo czytam w telefonie u wnuka 😉
    Jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nr 3 - szpony
      nr 9 - rzymska dwójka
      nr 19 - szympans
      nr 23 - stopa olbrzyma
      jotka

      Usuń
    2. Dziękuję Asiu.
      Stokrotka

      Usuń
    3. Raz jeszcze dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
  5. Trudno podpisać ale wyłapałaś same perełki, śliczne wszystkie no i oryginalne,pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe są te drzewa. Nie wyłapałam, które są nie pod[pisane.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Które to post o drzewach bo straciłam rachubę ? 12 ty? Odsłona 12 ta ? NKloszard

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim Stokrotka przeczyta to ja zasugeruję Kloszardowi żeby na paluszkach zaczął liczyć!
      Marek z dziewczynami

      Usuń
    2. Dziękuję. Na 12ty będzie Pani musiała jeszcze trochę poczekać.
      Stokrotka

      Usuń
    3. Pozdrawiam Marku z dziewczynami.
      Stokrotka

      Usuń
    4. Pani Autorko, skasowała Pani moją ripostę na zaczepkę ze strony pana Marka zostawiając jego. Czy mam przez to rozumieć ,że mam jeszcze raz wejść w polemikę ? Czy może Pani w prywatnej wiadomości wyjaśni owemu panu ,że moje komentarze czytane wprost są idiotyczne ale mają kolejne odsłony, którym warto się czasem przyjrzeć albo ignorować ? NKloszard

      Usuń
    5. Pani Kloszard nie wiem o co Pani chodzi. Niczego nie kasowałam.
      Stokrotka

      Usuń
  8. Niesamowite drzewa wynajdujesz Stokrotko.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu... ale one mi same wychodzą naprzeciw...
      Stokrotka

      Usuń
  9. Na 10 to drzewo z tyłu jak świecznik wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

  10. Drzewa są ogniwem łączącym ludzi!!!

    2.Czerpanie z wielkich korzeni.
    3.Boże Drzewko.Lud góralski rozróżnia boże drzewko chłopskie i babskie.
    4,5,17.Przestoje.

    Stokrotko jesteś wzrokowcem...widzisz cud życia,ale zatrzymaj się i posłuchaj.Wsłuchaj się w śpiew drzewa.Drzewa są pełne pieśni.Śpiewają na wietrze.Kryją się w nich pieśni i historie.To najwspanialsza muzyka,przypominająca swoim swobodnym szumem skrzydła.Często nie znamy historii drzew i postrzegamy je jako obcych w parku,na ulicy,w lesie.
    Kliknięcia i syknięcia to odgłosy słupów wody pękających w wąskich naczyniach drzew.Dla drzewa są to dźwięki zbliżającego się głodu.
    W baldachimie gąsienice żują liście.Drzewo też słucha.Kiedy do drzewa dochodzą odgłosy przeżuwania gąsienic,drzewo wydziela obronne substancje chemiczne.
    Drzewa też lamentują,gdy nie mogą sobie poradzić z ciężarem śniegu i lodu,gdy słyszą odgłosy nadchodzących drwali.
    Przewracasz stronę książki,kartka wygina się,słychać trzask włókien.Lutnik wykonując skrzypce nada drewnu drugie życie,nową pieśń.

    Całe życie wśród drzew.




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Henryku ... ja z drzewami też rozmawiam i dobrze słyszę co mi opowiadają.
      Dziękuję Ci bardzo.
      Stokrotka

      Usuń
  11. 5 linie życia- USG

    OdpowiedzUsuń
  12. To byłam ja Joanna R

    OdpowiedzUsuń
  13. Natura jest piękna chociaż wyznam, że niektóre zdjęcia samotnych drzew wyglądają troch smutno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda... ale drzewa nie są całkiem smutne bo ze sobą rozmawiają...
      Stokrotka

      Usuń
  14. Oprócz drzew wspaniałe są też ich cienie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie ma dwóch takich samych drzew (tak jak ludzi - nawet bliźniacy czy bliźniaczki są różni), nawet ich cienie zmienne są zależnie od miejsca skąd słońce świeci. I to jest piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację.
      Bardzo Ci dziękuję
      Stokrotka

      Usuń
  16. Pani Stokrotko na zdjęciu nr 11 ten kotek to się na drzewie w kłębuszek zwinął.
    Pozdrawiam Panią.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się Kasiu tak wydaje.
      Stokrotka

      Usuń
  17. Bezlistne drzewa w słoneczny dzień mają swoisty urok, można by powiedzieć, że są podwójne. Podwajają się przez swoje cienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Mario...
      Serdeczności od Stokrotki

      Usuń
  18. Kolejny raz prezentujesz na blogu bardzo efektowne, wykrzywione upływem czasu, mocno zdeformowane, trochę dziwaczne drzewa. Jednak bardzo piękne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucjo bardzo Ci dziękuję za miły komentarz.
      Stokrotka

      Usuń
  19. Wszystkie drzewa są cudne :) Najbardziej mi się podoba 13. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkie drzewa są piękne, ale najbardziej podoba mi się Noga dinozaura :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Hanno.
      Stokrotka

      Usuń
  21. Uwielbiam oglądać takie niespotykane drzewa. Kiedyś nad morzem spacerując po lesie, trafiłam na piękne ułożenie drzew, jakby były w objęciach. Nawet nagrałam film. Tak mnie zachwycily.
    Jen Łazienki! Muszę w tym roku przyjechać. Chociaż na dwa dni💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko... Koniecznie przyjedz do Warszawy i odwiedź Łazienki...
      Stokrotka

      Usuń
  22. Polemizowałabym z nogą strusia. Ja tam widzę nogę welociraptora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale byś szalała w zaściankowym lesie...;o) Karty by Ci w komórce brakło...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To uważaj Gordyjeczko bo tam kiedyś przyjadę:-))
      Stokrotka

      Usuń
    2. Obiecanki cacanki...;o)

      Usuń
    3. Ty lepiej bramę powitalną na mój przyjazd szykuj!!!
      Stokrotka

      Usuń
  24. Zdjęcie 22 dla mnie chyba najciekawsze.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ładna łazienkowska galeria! Czwarte to poroże jelenia - tak mi się skojarzyło:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie Ci się Urszulko skojarzyło:-)
      Stokrotka

      Usuń
  26. Cudnie się ogląda takie zdjęcia. Pierwsze mi się najbardziej podoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Przyroda ciągle zaskakuje, Ty oczywiście też, wyłapując ciekawe okazy....
    Podziwiam ...

    OdpowiedzUsuń
  28. Drzewa zawsze zaskakują swoją własną fantazją - rosną jak chcą 😃 Są niepowtarzalne w całej swej urodzie 🌼🌼🌼

    OdpowiedzUsuń
  29. Biorąc pod uwagę to co się wokół nas dzieje, mam coraz większą słabość do świata przyrody.
    Marek z E

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne są te Twoje łazienkowskie drzewa, ale ja wciąż zachodzę w głowę, czemu akurat one podobają Ci się najbardziej? A może masz coś w sobie z alpinistki - himalaistki, która zapytana o to, dlaczego zdobywa górskie szczyty, odpowiada: - Bo są...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzeju Miły... Dla mnie prawie każde drzewo to żywa rzeźba!!! Nawet jak jest tylko gołym pniem...
      Stokrotka

      Usuń

Pamiętacie "Ojca Chrzestnego"? - z cyklu "Włochy Południowe i Sycylia - część dziewiąta

Mam oczywiście na myśli amerykański film gangsterski od tym tytułem. Główną rolę - starzejącego się ojca chrzestnego czylo "capo di tut...