poniedziałek, 8 kwietnia 2024

Powiedzieli albo napisali...

Najpierw piękny portret damy w pawich piórach pędzla Teodora Axentowicza.


1. Oskar Wilde: "Prawdziwie życie to najrzadsza rzecz na świecie. Wiekszość ludzi jedynie egzystuje".

2. Maria Dabrowska: " Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście"

3. Platon: "Miarą mowy nie jest ten, który mówi, lecz ten, który słucha".

4. Lew Tołstoj: "Każdy myśli o zmienianiu świata, lecz nikt nie myśli o tym, by zmienić samego siebie".

5. Timothy Ferris: "Brak czasu jest tak naprawdę brakiem priorytetów".

6. Zofia Nałkowska: "Każda miłość jest czasami martwa, ale wówczas powinno się nad ną czuwać".

7. Slawomir Mrozek: " Nic lepszego człowiek nie może zrobić człowiekowi, niż uwolnić go od bólu i nic gorszego, niż mu ból zadać."

8. Benjamin Franklin: " Dramatem życia jest to, że starzejemy się zbyt szybko, a mądrzejemy zbyt późno".

9. Agatha Christie: " Zwykle przeczuwamy prawdę, zanim ją usłyszymy".

10. Marcel Proust: "Wyniki od reguły stanowią o uroku życia".

------------------------------------------------------------------------

Które z tych stwierdzeń najbardziej do Was przemawia?

Bo do mnie czwarte, siódme i ósme.


52 komentarze:

  1. Tu Jardian Stokrotko. Do mnie chyba tym razem wszystkie dość mocno przemawiają, pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  2. czwarte i ósme. Serdeczności ślę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podpisuję się pod komentarzem poprzednika....a jeśli już to wybrałabym stwierdzenie nr. 7. Ból może być fizyczny i duchowy.. Uwolnienie zarówno od jednego jak i drugiego może być błogosławieństwem dla cierpiącego. Miłego tygodnia Stokrotko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ps. w moim komentarzu odnosiłam sie do odpowiedzi Jordiana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie do mnie trafiaja. Ale ja sie zachwyce portretem tej kobiety.
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie trafne...;o) "Jedyneczka" aż gorzka w przekazie...;o) W "dziesiątce" chyba jest błąd...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gordyjeczko w "Dziesiatce" nie ma bledu...
      Stokrotka

      Usuń
  7. Osobiście jestem sceptyczny wobec prób powiedzenia wszystkiego w jednym zdaniu więc najbardziej podoba mi się nr 5, nie wiem nawet kto to T. Ferris.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale czasami w jednym zdaniu mozna bardzo duzo powiedziec.
      T.Ferris to znany amerykanski przedsiebiorca.
      Stokrotka

      Usuń
  8. Na ten moment 8, 4 i 7 najbardziej do mnie przemawiają.
    5 natomiast daje mi do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie stwierdzenia sa sluszne. A portret piekny.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  10. 1,5 i 8 najbardziej do mnie przemówiły.

    OdpowiedzUsuń
  11. W tym momencie najbardziej są mi bliskie 2 i 5 :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myśli przednie, ale cóż z tego skoro 33% i tak ich nie przeczyta. A jak nawet przeczyta, to nie pojmie. Nazywają to rozkładem NORMALNYM Gaussa ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Definitywnie Tołstoj, ludzie nie lubią się zmieniać, chcieliby żeby to świat się do nich dopasował…tak to nie działa.
    Marek z E

    OdpowiedzUsuń
  14. Teraz skłaniam się ku 8.
    Pozdrawiam słonecznie kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie mądrości tego świata wynikają z obserwacji dookolnego życia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Do mnie najbardziej te same, co Ty wybierałaś. Choć tak naprawdę wszystkie zawierają w sobie prawdę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uważam, że każde przytoczone powiedzenie, ma w sobie pewną mądrość, ale do mojego obecnego stanu ducha najbardziej pasuje "Oskar Wilde: "Prawdziwie życie to najrzadsza rzecz na świecie. Większość ludzi jedynie egzystuje". Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie te myśli są mądre, ale każda do zastosowania w innym momencie życia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie pierwsza, bo uważam, że żyję prawdziwie, nie egzystuję!

    OdpowiedzUsuń
  20. Musze przyznać ,że moje otoczenie zadaje kłam słowom Tołstoja a ja ...nudzą mnie już , takie i tym podobne mądrości bo są jakimś odpryskiem , najczęściej a nie zasadniczą częścią człowieka ,który je wypowiada. NKloszard.

    OdpowiedzUsuń
  21. Trzy wybrane przez Ciebie są najbardziej w punkt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mi sie tak wydaje.
      Pozdrawiam Celu.
      Stokrotka

      Usuń
  22. Dla mnie numer 9 jest szalenie prawdziwy.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Stokrotko
    Każde powiedzenie jest ważne. Wszystko zależy od sytuacji.
    Dla mnie dzisiaj dwójka:))) Jak to przy sobocie po właśnie skończonej robocie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Ismeno.
      I serdecznie dziekuje.
      Stokrotka

      Usuń
  24. Jak dla mnie to chyba najbardziej myśl numer 5. Wiele z nich jest pełna mądrości

    Pozdrawiam najserdeczniej

    OdpowiedzUsuń

Pamiętacie "Ojca Chrzestnego"? - z cyklu "Włochy Południowe i Sycylia - część dziewiąta

Mam oczywiście na myśli amerykański film gangsterski od tym tytułem. Główną rolę - starzejącego się ojca chrzestnego czyli "capo di tut...