niedziela, 3 stycznia 2021

Znalezione w bardzo starym albumie



ONA - Zofia - nauczycielka i pedagog. Uczyła najmłodsze dzieci.



ON- Leon - rzeźbiarz i malarz. Twórca około 400 rzeźb znajdujących się w kraju i za granicą.
Obydwa zdjęcia zostały zrobione w Zakładzie Fotograficznym w Rzeszowie tuż przed wybuchem wojny.

---------------------------------------------------------------------------


                                             ICH DZIECI

Ciekawa jestem czy ktoś jeszcze będzie zaglądał do tego starego albumu gdy młodsza dziewczynka dołączy do tamtej trójki ze zdjęć...

-----------------------------------------------------------------

Wydaje mi się że niektórzy z Was też mają w domach bardzo stare albumy... I że też je na przełomie lat przeglądają i wspominają sobie...


64 komentarze:

  1. Dokładnie tak Stokrotko ! mam bardzo stary album i lubię go oglądać. Też multum zdjęć czarno - białych. Pozdrawiam po godzinnym spacerze. Serdeczności !

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia. Świetny pomysł!
    Wszyscy chyba takie mamy.
    Musze poszperać :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecudne zdjęcia Stokrotko.
    Szczególnie to z dziewczynkami :-)
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaguniu,
    widzę, że Cię zainspirowałam zdjęciem moich rodziców, dziadków i mnie na którym mam... roczek! Wysłałam Ci je jako rodzinną ciekawostkę bo w święta wróciłam do rodzinnego albumu, do wspomnień. No i zobaczyłam przy okazji siebie w skarpeteczkach, z loczkiem na głowie na kolanach mamy. Zdjęcie zrobione u fotografa czarno-białe lat temu ponad ... siedemdziesiąt. Jednak takie zdjęcia, nie mówiąc o tym jaka to pamiątka po latach, ale od strony technicznej są wspaniałe i nie powtarzalne i przetrwają jeszcze do kilku pokoleń co najmniej. A tu piękne zdjęcia Twojej Mamy i Ojca! Dbajmy o dawne fotografie aby się nie zagubiły, bo to bezcenna pamiątka po naszych najbliższych, a Ty malutka śliczna!
    Serdecznie Cię pozdrawiam
    Ewa z Bajkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety Ewuniu - już teraz nie jestem taka śliczna :-)))

      Usuń
  5. Piękne fotografie. Zbieram zdjecia w albumach, ale jakoś rzadko je przeglądam. Mam sporo fotografii na ścianach w pokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba dorosnąć do przeglądania starych zdjęć w albumach...:-)

      Usuń
  6. Klik dobry:)
    Sporo mam takich starych zdjęć. Są piękne!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że są piękne, chociaż często już pożółkły...
      Pozdrawiam również...

      Usuń
  7. O tak, posiadam takie stare zdjęcia. Niesamowite są te chwile oglądając je. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie zdjęcia mają "duszę"...;o)

    OdpowiedzUsuń
  9. W mojej rodzinie często urządzamy sobie wspólne oglądanie rodzinnych fotografii. Mama dużo opowiadała o swoim życiu szczególnie o młodości, ja z chęcią słuchałam, przekazuję więc jej opowieści. Uchodzę w rodzinie za znawczynię koneksji rodzinnych, fakt dużo pamiętam. Wnuki słuchają z dużym zainteresowaniem.
    Po pogrzebie mamy spotkałam się z dziećmi jej brata. Nasze kontakty są bardzo luźne z różnych względów. W rozmowie wspomniałam o rodzinnych zdjęciach, kuzynka młodsza ode mnie o 30 lat, wykazała duże zainteresowanie, sięgnęłam więc po albumy, oglądałyśmy a ja opowiadałam.
    Link do wspomnień o mojej mamie, które niedawno napisałam, udostępniłam kuzynkom mojej mamy, przeczytały nie tylko one, ale także ich dzieci.
    Jeśli więc Stokrotko, oglądasz stare albumy wspólnie ze swoją rodziną, to ona będzie do nich wracać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję Mario, mam nadzieję :-)
      Bardzo Ci dziękuję ...

      Usuń
  10. Widzę, jak bardzo zmieniło się Twoje podejście przez te lata prowadzenia blogu, początkowo pisząc o dziełach ojca, starannie kamuflowałaś nazwisko i swoje z nim powiązania;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wreszcie zrozumiałam że powinnam mu przebaczyć...

      Usuń
  11. Fotografie są dla tych, którzy przychodzą po nas. Tylko trzeba je podpisać sercem, żeby nie były martwe.

    Mam w swoich zbiorach takie zdjęcie, na którym jest kilkanascie osób z najbliższej rodziny mojego wujka. Dziś żyje tylko jedna z nich. Wtedy, jakieś 70 lat temu, była malutką dziewczynką. Ilekroć oglądamy w gronie rodzinnym to zdjęcie, tylekroć wracają do nas tamte głosy, wydarzenia, uśmiechy... I wtedy tamci ludzie po prostu są wśród nas. Żyją.❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo takie fotografie mają niesamowitą wartość emocjonalną...
      Serdeczności Halinko :-)

      Usuń
  12. Ostatnio nawet chcialem pozyczyc albumy:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odziedziczysz je... chyba że Cię wydziedziczę wcześniej :-)))
      A wiesz że ten album w którym jest zdjęcie Babci i Dziadka jest z roku 1935... a najstarsze wklejone w nim zdjęcie jest z roku 1917 albo 1918...

      Usuń
    2. Ale pozycze tez calkiem niedlugo:)

      Usuń
  13. Ja nawet kiedyś napisałam wiersz o albumie ze zdjęciami... właśnie niedawno wywołałam kilka zdjęć, żeby mieć je w tradycyjnej wersji, bo właśnie do takiej zatęskniłam. Pozdrawiam Stokrotko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to są Gabrysiu wszystko piękne wspomnienia :-)

      Usuń
  14. Mam ogromny sentyment do starych zdjęć rodziców i dziadków i koniecznie w albumach. To historia rodziny, którą w ten sposób przekazujemy kolejnym pokoleniom. Czas uporządkować swoje, wybrać część do wywołania i zakupić nowe albumy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Stokrotko i ja ogladalam dawne zdjecia babci, dziadka, rodzicow i naszej trojki. Wszyscy odeszli, jestem ostatnia. Najbardziej lubie zdjecie 22letniej mamy-patrzy na mnie codziennie, piekne jest zdjecie slubne rodzicow-tak, wspomnienia sa lekiem na ten trudny czas. Pozdrawiam Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak się składa Małgosiu, że to są akurat piękne wspomnienia :-)

      Usuń
  16. Nie mam tak starego albumu. Tylko z czasów mojej młodości. Pewnie, że wspominam, choć nie tak odlegle, jak Ty. Następne pokolenie też na pewno będzie wracało.
    Twoje zdjęcia są piękne, mają duszę i klimat. I postaci też piękne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulko - to jest album, który odziedziczyłam po Mamie..
      :-)

      Usuń
    2. Wiem, dlatego tym bardziej piękny!

      Usuń
    3. W drewnianej oprawie i z zakopiańskim motywem, bo zapewne pod samymi Tatrami kupiony...

      Usuń
  17. A ja się zastanawiam, czy nie poświęcić któregoś z długich zimowych dni na zeskanowanie co starszych zdjęć z albumów. Może sie dłużej zachowają. Choć te najstarsze to jakoś tak dobrze wyglądają w porównaniu z np moimi z dzieciństwa z wakacji, gdzie wszystko jest w żółci i pomarańczu, a nie spędzałam wakacji na Słońcu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te najstarsze zdjęcia które mam w tym albumie są w zupełnie dobrym stanie.
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  18. Dobrego Nowego Roku, Stokrotko.
    Właśnie w Sylwestra oglądaliśmy z córką i wnuczętami nasz rodziny album.
    U nas na pewno są tacy, co go chętnie przejmą i będą do niego zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Wilmo w nowym roku...
      Myślę, że moi synowie też będą zainteresowani tym albumem. Tymbardziej że wiedzą dobrze co w nim jest...

      Usuń
  19. Nawet koronawirus może się na coś przydać. Jestem jako "senior" uwięziony w domu, z nudów zeskanowałem więc zdjęcia, a te najstarsze, wyblakłe, nieostre odnowiłem dzięki specjalnemu programowi online.
    Pozdrawiam noworocznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ostatnio często sięgam po stare zdjęcia dziadków Stokrotko, tak miło się je ogląda. Kiedys zrobie im zdjęcia i wrzucę na bloga.

    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przypomniałaś mi, że muszę wywołać zdjęcia z aparatu cyfrowego. Dla potomnych.

    Pozdrawiam noworocznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna z nich była para, nic dziwnego, że dziewczynki takie śliczne :) Stokrotko kochana, wciąż wspominam tak jak Ty, oglądam zdjęcia, a odkąd najstarsze wrzuciłam na bloga to mam je pod ręką w każdej chwili i częściej patrzę w oczy tym, co za Tęczowym Mostem...
    Przytulam serdecznie :) anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci dziękuję Anko i ... też przytulam najserdeczniej...

      Usuń
  23. Myślę, że z tą młodszą to nieprędko doczeka się podsumowujących zdjęć w albumie, bo przed nią spora jeszcze droga wypełniona zadaniami - nie ma tak łatwo.
    Ja oczywiście też przeglądam albumy i zdjęcia, ale narzekam, że w sumie tak niewiele ich zostało. Nie dawniej jak wczoraj rozmawiałem na ten temat, że żałuję braku aparatu fotograficznego w pewnych, najciekawszych latach. Szkoda, bo było co i kogo fotografować, i dom, i pejzaże...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę z jak piękną wizytą w poniedziałkowy poranek przyszła do mnie Kawiarenka :-))

      Usuń
  24. Uwielbiam stare fotografie...
    A szczególnie te w sepii... przedwojenne...
    Też mam kilka, moich dziadków. Są objęte szczególną ochroną i wielką miłością.
    Piękne wspomnienie, Stokrotko.

    OdpowiedzUsuń
  25. Te stare zdjęcia mają w sobie subtelny, pełen nostalgii urok. Dzisiejsze też pewnie taki będą miały dla następnych pokoleń, choć nam często te obecne fotografie zdają sie pozbawione magii i uczuć. Wszystko zmienia czas i punkt widzenia. A stare zdjęcia? oby trały w naszych albumach, oby całkiem nie wyblakły....
    Pozdrawiam Cię ciepło, Stokrotko!:-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Niedawno Brat Młodszy podesłał mi album z młodości naszej Mamy!
    Jesteśmy bogate Stokrotko! W piękne wspomnienia! :-))))
    Noworoczny uśmiech posyłam! :-))))

    OdpowiedzUsuń
  27. Pierwsze zdjęcie to dowod jak wielka wagę przywiazywano do światła, ciepłego,otulajacego i pokazującego rysy twarzy. W tym przypadku, piękne,wrażliwe, wielkiej kultury rysy.
    W czerni i bieli inaczej czyta się obraz, szuka się ukrytych szzegolow i cieni budujących klimat zdjęcia.
    Jestem spokojna, że Młodsi nie dopuszczą, aby ten album się zakurzył, wszak to TWOJE wnuki!
    Piękne te zdjęcia, otwierają zakamarki wspomnień....

    OdpowiedzUsuń
  28. Pani Stokrotko - moi rodzice mają takie stare albumy.
    Bardzo lubię je przeglądać.
    Pozdrawiam Panią

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  29. Jadziu jaka śliczna Mama.A i Ojciec bardzo przystojny i urodziwy. Myślę, że Wasze dzieci przechowaja te zdjęcia.Przychodzi kiedys taki czas, że zaczynamy interesować się historią Rodziny. B.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ela Karczewska.
    Piękne zdjęcia Stokrotko. W starych
    zdjęciach jest jakaś magia.
    😊

    OdpowiedzUsuń

Syrakuzy - z cyklu "Włochy Południowe i Sycylia" - część ósma

Po wylądowaniu w Katanii i wypożyczeniu dwóch małych samochodów udaliśmy się w podróż pod Sycylii. Zwiedzanie Sycylii zaczęliśmy od południo...