sobota, 14 października 2023

Żeby nie zwariować..../część pierwsza/

 ..... trzeba słuchać wspaniałej muzyki. Stwierdzono, że muzyka Fryderyka Chopina jest ponadczasowa i nadal słuchają jej miliony. 

Tak było na przykład pod Pomnikiem Naszego Najwybitniejszego Polaka w Łazienkach Królewskich w dniu 24 września 2023 roku na koncercie o godzinie 16-tej. Grał Karol Radziwonowicz, którego nagrania na płytach znajdują się także na jednej ze stacji orbitalnych w kosmosie. Był to ostatni koncert w ramach letnich Łazienkowskich koncertów w tym roku. A ja ciągle tam jestem i ciągle widzę te tłumy i słyszę to wspaniałe wykonanie ponadczasowej muzyki. Popatrzcie sobie proszę...

















75 komentarzy:

  1. Te tłumy świadczą o tym, jak tęsknimy za muzyka na żywo i w dodatku w pięknej scenerii:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Asiu.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Najlepsze życzenia imieninowe, Jadziu :-)
      jotka

      Usuń
    3. Bardzo Ci dziękuję Asiu.
      Stokrotka

      Usuń
  2. Radość we mnie wezbrała wielka bo tym razem wpasuje się w miliony innych , którzy lubią posłuchać Chopina a jeśli to wykonanie Rubinsteina to nawet choroby i zmęczenie odchodzą w dal. Za oknem deszcz i skąpana w nim tablica :"Prosektorium"-Pięknie. Pozdrawiam serdecznie z dźwiękami wspomnianego mistrza na uszach. NKloszard

    OdpowiedzUsuń
  3. Często słucham utworów Chopina i choć może niektórzy pukają się w czoło, gdy o tym mówię, to widząc te tłumy od razu mi lżej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę Alinko że wiele osób słucha muzyki Chopina.
      Stokrotka

      Usuń
  4. Od dziecka lubię muzykę Chopina, a w tym roku udało mi się być na koncercie Janusza Olejniczaka. Miałam okazję z nim porozmawiać.😉
    Ostatnio odkryłam muzykę Janka Pentza. Wspaniały, bardzo młody gitarzysta i kompozytor. Też można go słuchać , żeby nie zwariować.🥰🥰🥰
    Dobrej niedzieli, Jagódko!🥰🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawzajem wszystkiego najpiękniejszego Halinko...
      Stokrotka

      Usuń
  5. Piękne wspomnienia Stokrotko. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Żebyś wiedziała Stokrotko jak bardzo Ci zazdroszczę że mieszkasz w Warszawie. Tyle wspaniałych wydarzen kulturalnych odbywa się w stolicy.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu... sama sobie zazdroszczę:-))
      Stokrotka

      Usuń
  7. . Moje dziecko tez mi przesyla takie zdjecia. Gdy jeszcze moglam spacerowac po Lazienkach tez dzielilam taka radosc jak Twoja. Muzyka lagodzi obyczaje - czy kiedykolwiek sfilmowano pisowskich bonzow na koncercie? Nawet czytac czy pisac nie trzeba by sie cieszyc melodia. Gratuluje inwencji w dobieraniu tematow, serdecznie pozdrawiam Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu... przytulam się do Ciebie najserdeczniej.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Kochana Solenizantko, trzy razy probowalam przeslac zyczenia poczta, bez tezultstu- Ciekawych przezyc /nawet na dzialce/, niezwyklych pomyslow blogowych, radosci i zdrowia zyczy Imieninowo Malgosia.! 😘 😋 🤣

      Usuń
    3. Najserdeczniej Ci dziękuję Małgosiu Kochana !!!
      Stokrotka

      Usuń
  8. Byliśmy w któraś czerwcowa sobotę na takim wspaniałym koncercie chopinowskim. Ale wstyd się przyznać bo zapomniałem kto wtedy grał.
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natychmiast masz sobie przypomnieć!!! :-)
      Stokrotka

      Usuń
  9. Wspaniałe wydarzenie, niesamowite są takie koncerty pod gołym niebem i jak widać przyciągają tłumy :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest mnóstwo ludzi w czasie tych koncertów.
      Stokrotka

      Usuń
  10. Ważne, zeby pogoda dopisała, wtedy jest jeszcze fajniej 🙂🌼🌼🌼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że tak Anko :-)
      Stokrotka

      Usuń
    2. Kochana moja♥️ Najserdeczniejsze życzenia, uściski, całuski i co tylko się da posyłam do Ciebie w Twoje święto♥️ Spełnienia marzeń 💐💐💐

      Usuń
    3. anka to a nie anonim🥰

      Usuń
    4. Najserdeczniej Ci dziękuję...
      Stokrotka

      Usuń
    5. ....Anko nie Anonimie :-))
      Stokrotka

      Usuń
    6. I jeszcze raz...:-)
      Stokrotka

      Usuń
  11. też koję nerwy słuchając finalistów Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc mnie rozumiesz Grażynko...
      Stokrotka

      Usuń
  12. Kręciłam się tam. :)
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  13. Taka muzyka na świeżym powietrzu…rzeczywiście miód dla duszy.
    Marek z E

    OdpowiedzUsuń
  14. dopóki pogoda pozwala i są chętni, to bym na siłę tego sezonu tak nie kończył, no, ale zarząd Łazienek pewnie ma jakiś swój grafik, tylko że grafik tworzą ludzie, a nie jakieś siły odgórnie wyższe, więc zawsze można go zmodyfikować...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze w tym roku właśnie ze względu na piękna pogodę przedłużono koncerty o tydzień...
      Stokrotka

      Usuń
  15. Muszę się wybrać w nowym roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie ... to Ty Szalony Geografie?
      Stokrotka

      Usuń
  16. Masz niezwykłą przyjemność i wielki zaszczyt. Gratuluję takiej możliwości. Ja dzisiaj, w ramach relaksu, odwiedziłam pałac w Lubostroniu i spacerowałam po tamtejszym ogrodzie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulko koncerty Chopinowskie zaczynają się w połowie maja i kończą z reguły w połowie września. Dwa w każdą sobotę i dwa w każdą niedzielę.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Koncerty chopinowskie pod pomnikiem Chopina w Łazienkach są tylko w niedziele od maja do września. Ziuta

      Usuń
    3. Dziękuję za sprostowanie.
      Stokrotka

      Usuń
  17. Koncert Chopinowski w Łazienkach - łza się w oku kręci, przypomniał mi się koncert sprzed około 60 lat, byłem na nim z narzeczoną, grała Barbara Hesse-Bukowska, laureatka Konkursu Chopinowskiego w 1949 r.
    Jak to dobrze, że tradycja trwa i przynosi ludziom spokój duszy i umysłu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Lechu ze przywołałam Twoje wspomnienia.
      Serdeczne pozdrowienia od Stokrotki

      Usuń
  18. Znów nie chce dodawać komentarzy - Jardian .

    OdpowiedzUsuń
  19. Podziwiam Pani takt i wyczucie sytuacji. Zawsze Pani wie co i kiedy napisać.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. witam Cię Stokrotko ♥
    ..muzyka jest miłością mojego życia .. przenosi mnie w inne miejsce, w inny świat piękna, błogości i szczęścia .. jest moją poezją ..
    .. często bywam w Łazienkach na koncertach Fryderyka Chopina.. mam bardzo blisko do Łazienek .. bo mieszkam pośród parków, wychodzę z domu niemal wprost do parku Rydza Śmigłego ;)
    ..pozwolę sobie przytoczyć kilka cytatów :
    'Muzyka to dusza wszechświata, skrzydła umysłu, lot wyobraźni i całe życie'. – Platon
    'Muzyka może nazwać nienazwane i przekazywać niepoznawalne'. – Leonard Bernstein
    'Muzyka nie jest w nutach, ale w ciszy pomiędzy dźwiękami'. – Wolfgang Amadeus Mozart
    'Muzyka jest jak powietrze. Jest wolna. Jest niezbędna do życia.' – Diana Ross
    'Więc oto powiem ci, że muzyka jest jak morze. Stoimy na jednym brzegu i widzimy dal, ale drugiego brzegu dojrzeć niepodobna.' – Henryk Sienkiewicz

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej,
    życzę moc pięknych chwil ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci AnSo za najpiękniejszy "muzyczny" komentarz :-)
      Stokrotka

      Usuń
  21. Muzyka łagodzi obyczaje, a to nam się bardzo przyda w czasie, gdy świat taki niespokojny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Chopin jest wspaniały. Pozdrawiam. Wczoraj była ...Stokrotka i cmentarz za miastem. Trochę mnie zawiało. Dzięki za komentarz u mnie :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie choruj Jardianie...
      Stokrotka

      Usuń
  23. Też uważam, że Chopin króluje na świecie, ale tuż za nim (pod względem nastrojowym) plasuje się np.: Vivaldi, E. Grieg, Albinoni, i inni ...

    OdpowiedzUsuń
  24. Bo muzyka klasyczna łagodzi obyczaje i nastroje...
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam słuchać muzyki klasycznej
    Najlepsze życzenia imieninowe Stokrotko. Dużo zdrowia i kolejnych ciekawych wędrówek
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj, Stokrotko.

    Bo nie ma niczego lepszego od słuchania pięknej muzyki w równie pięknej scenerii:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Leno.
      Serdecznie pozdrawiam.
      Stokrotka

      Usuń
  27. Pani Stokrotko ja byłam kiedyś z rodzicami na koncercie Łazienkach
    A Pani życzę wszystkiego najlepszego imieninowo.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  28. U mnie w dzielnicy latem organizowano koncerty w parku, choć akurat nie Chopina (chociaż kto wie, może kiedyś i jego grano). Również sporo ludzi siedziało i słuchało, choć mniej, bo jednak Warszawa to nie jest. ;) A wykonawcy byli np. z Opery Śląskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ale koncerty chopinowskie w Lazienkach to już wieloletnia tradycją.
      Stokrotka

      Usuń
  29. Tam , na koncertach były całe lato tłumy. Wspaniałe przeżycie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda nam się Krystyno w spotkać tam kiedyś?
      Stokrotka

      Usuń
  30. Tak, muzyka Chopina, jest nie tylko ponadczasowa. Ona jest nie do pomylenia, rozpoznam ją zawsze, nawet jeśli wydaje mi się, że wcześniej tego utworu nie słyszałam ( chociaż miałam płyty w wykonaniu p.Czerny-Stefańskiej i słuchałam prawie na okrągło, w dawnych czasach). Jest po prostu nasz, nie internacjonalistyczny, jak wielu jego paryskich rówieśników . I dlatego kochamy jego muzykę :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu...to prawda. CHOPIN jest nasz...ale to jednocześnie "talentem świata obywatel" jak powiedział Norwid.
      Serdeczności od Stokrotki

      Usuń
  31. It's beautiful and the images and layout are perfect. i kile images is beautiful
    ចាក់បាល់

    OdpowiedzUsuń

Dzisiaj będzie o ziemniaczku...

O ziemniaczkach już kiedyś pisałam... Ale ponieważ bardzo je lubię, .... więc napiszę jeszcze coś więcej..                      Pomnik wyjąt...