piątek, 22 grudnia 2023

Nadchodzi Wyjątkowy Czas...


Ta Szopka jest w moim domu od ponad 30 lat.

____________________________________
Od 2008 roku na początku lipca w Suwałkach organizowany jest Suwałki Blues Festival. Jest to impreza, którą uświetniają swoją obietnicą międzynarodowe gwiazdy bluesa. Na suwalskim deptaku na ul.Chłodnej powstała nawet Aleja Gwiazd Bluesa - na płytach wmurowanych w chodnik umieszczono nazwiska gwiazd, które wystąpiły w kolejnych edycjach Suwałki Blues Festival.


Suwałki to miasto Marii Konopnickiej. W tym mieście pisarka się urodziła i tu można zwiedzić Jej dom. A przed domem jest Ławeczka Marii Konopnickiej.

W pobliżu znajduje się szlak turystyczny o nazwie "Krasnoludki są na świecie". Jest to oczywiście nawiązanie do baśni "O krasnoludkach i sierotce Marysi".
I tak po słupie latarni wspina się Podziomek, dalej jest Łasuch, a potem Pietrzyk, Modraczek, Koszałek Opałek , Król Błystek, Kocie Oczko, Sikorka, Pakuły, Mikuły, Żagiewki...



Ale pewnie o tym wiecie???A najlepiej wie o tym przemiła Lena - blogerka z Suwałk...

---------------------------------------------------------------------------
Wszystkim Wam, którzy mnie odwiedzacie życzę Spokojnych i Pięknych  Świąt Bożego Narodzenia spędzonych z Najbliższymi... 

No i bądźcie zdrowi.... bo ja właśnie złapałam covida...I zabroniłam dzieciom i wnukom przychodzić do nas...



82 komentarze:

  1. Tu Jardian Stokrotko, Wszystkiego dobrego, przede wszystkim zdrowia. Pozdrawiam, dziś byłem w ...Stokrotce i magluję I wojnę światową. Serdeczności .

    OdpowiedzUsuń
  2. Że też nie miałaś kiedy tego covida złapać tylko na same Święta!?
    Zdrowiej szybko! I uważaj na siebie.
    I pisz nadal tak ciekawie!
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  3. Stokrotko Kochana zdrowiej szybko.zadzwonie do Ciebie jeszcze dzisiaj.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie porozmawiamy bo nam okropną chrypę.
      Stokrotka

      Usuń
  4. dla mnie już nadszedł, mam za sobą najdłuższą noc w roku, więc teraz już z górki, jak w tej piosence:
    https://youtu.be/aWQz6lrZ3Pw?si=L8jpWMqcflu6rffV
    a krasnal na słupie skojarzył mi się z Jasiem wspinającym się po pniu Magicznej Fasoli... jak wiesz, miewam zwykle ciekawe skojarzenia...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Suwałkach też nie byłem :(
    Życzę żeby covid przeszedł Ci niezauważenie natomiast Święta były radosne.
    Wszystkiego Najlepszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Lechu.
      Stokrotka

      Usuń
  6. Stokrotko oby zaraza jak najmniej upierdliwa była i niech idzie sobie precz! jak najszybciej!!!
    Serdecznie dziękuję za życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja Ci dziękuję Mario.
      Stokrotka

      Usuń
  7. Zatem Zdrowia życzę i Spokoju oraz Nadziei!
    Będzie dobrze Stokrotko! Musi! :-))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Tobie też spokojnych i zdrowych świąt. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana! Przykro mi, że akurat przed świętami Cię dopadło. Jeśli Cię to pocieszy, to powiem, że ten virus trzyma trzy dni, więc może do świąt wydobrzejesz.
    Życzę Ci, żeby były dla Ciebie dobrym czasem. 🎄🎅🥰

    Byłam oczarowana Suwałkami, domem Konopnickiej (której fanką nigdy nie byłam), architekturą i ... ciszą.
    W Suwałkach urodził się Andrzrj Wajda. Ale Ty pewnie o tym wiesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jesteś Halinko...
      Dziękuję Ci.
      Stokrotka

      Usuń
  10. Nie byłam w Suwałkach, ale krasnoludki to świetny pomysł.
    Covid rządzi na całego, coraz więcej chorych, więc zdrowia życzę i uważaj na siebie!
    Dobrego roku, Stokrotko!

    OdpowiedzUsuń
  11. RADOSNYCH, SPOKOJNYCH SWIAT BOZEGO NARODZENIA zyczy Malgosia. Nie straszny Covid kiedy Skype pozwoli zobaczyc kochane buzki. Zycze lagodnego przebiegu, pocieszenia przy rybkacj! 😘 😋 🤣



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu Kochana serdecznie Ci dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
  12. Kuruj się Stokrotko. Ja nie mogę wyjść z tego choróbska, wyciąga ze mnie wszystkie siły. Wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całego serca Ci dziękuję Iwonko.
      Stokrotka

      Usuń
  13. Myślałam, że już przechodziłaś go wcześniej, ale może wtedy chorował Twój mąż? Tak czy inaczej życzę Wam zdrowia, spokoju i szybkiego spotkania z odprawioną Rodziną, bo tęsknota jest ciężko strawna. Uściski od Iwony Zmyślonej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Iwonko... I przytulam na odległość.
      Stokrotka

      Usuń
  14. Wiary, która odmieni nasze serca,
    Nadziei, że jutro będzie lepsze,
    Miłości, która przetrwa najgorsze momenty w życiu.
    I zdrowia, którego wszyscy potrzebujemy.
    Wesołych świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję za piękne zyczenia.
      Stokrotka

      Usuń
  15. Piękna szopka. I te posiadanie jej przez 30 lat robi duże wrażenie. Och, ten covid i inne wstrętne choróbska. Zdrowia życzę i wytrwałości oraz mimo wszystko, udanych świąt Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w Suwałkach nie byłam, ale jsk oglądam prognozę pogody czasami to wcale nie mam ochoty tego miasta odwiedzać, bo strasznie zimno... Tak z przymrużeniem oka. ;)

      Usuń
    2. Serdecznie Ci dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
    3. To zimno w Suwałkach to trochę przesada :-)
      Stokrotka

      Usuń
  16. W Suwałkach spędziłam kilka godzin w ramach letnich wojaży, przywitałam sie nawet z Konopnicką, pięknie tam i w okolicy, chetnie wybrałabym sie i zimą. Póki co, wypatruję jej (tej zimy) we Wrocławiu... 😉 Stokrotko, spokojnych i dobrych Świąt życzę 🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci Ewo dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
  17. Życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia. Spokojnych świąt, pełnych refleksji, błogosławieństwa Bożej Dzieciny oraz wszelkiego dobra w nadchodzącym nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najserdeczniej Ci Lenko dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
  18. Z tym Covidem to jakieś przekleństwo. Dwie moje koleżanki są w takiej sytuacji, jak Ty.
    Miej mimo wszystko spokojne Święta, a nawet, jeśli się da, radosne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Szarabajko.
      Stokrotka

      Usuń
  19. Ojej Stokrotko... bardzo mi przykro z powodu covida :( Akurat teraz, nie wierzę. Zdrowiej szybko Kochana. Zajrzyj do mnie bardzo proszę, mam nadzieję, że fotki z zimowego Klimczoka poprawią Ci humor. Szopka przecudowna naprawdę.
    Wszystkiego najpiękniejszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Kasiu. Zajrzę...oczywiscie
      Stokrotka

      Usuń
  20. Covid i inne wirusy? mam ich już powyżej uszu. To przez nie właśnie spędzałam w pracy codziennie dziesięć godzin i więcej, realizując zamówienia z aptek ( wszak pracuję wciąż w tej samej hurtowni farmaceutycznej), ostatnio moje życie domowe to ; szybki sen i ogarnięcie co nieco , no ale teraz czas świąteczny, czas na odpoczynek, , na refleksje, wspomnienia i rodzinne spotkania....
    - Tobie kochana życzę, aby ten wstrętny wirus szybko zniknął i nie pozostawił żadnego śladu po sobie.
    Trzymaj się... <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci Alinko dziękuję...
      Stokrotka

      Usuń
  21. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i spokojnych świąt. :) Ja borykam się teraz z problemami zdrowotnymi, ktore trochę przeszkadzają.

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. Wszystkiego świątecznego!
      Stokrotka

      Usuń
  23. ZDROWIA STOKROTKO, SŁOŃCA W SERCU I WIELU JESZCZE PIĘKNYCH GÓRSKICH TRAS, SPOKOJNYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ...
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Polonko.
      Stokrotka

      Usuń
  24. Pani Stokrotko od mojej babci i rodziców i ode mnie serdeczne życzenia pięknego Bożego Narodzenia i szybkiego wyzdrowienia.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  25. W Suwałkach byłam tylko przejazdem, więc wszystkie wiadomości o mieście są dla mnie nowością, czyli spacerek świąteczny cudny. Szopka też cudna i tradycyjna.
    A z życzeń to dla Ciebie tylko zdrówka, zdrówka, zdrówka... 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję Urszulko.
      Stokrotka

      Usuń
  26. Widzę że choineczke ubrałaś?
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz jak się przy tym zmęczyłam? :-)
      Stokrotka

      Usuń
  27. Piękna szopka Stokrotko
    Ciepłych Świąt Bożego Narodzenia i tylko pięknych, dobrych chwil w nadchodzącym Nowym Rok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Ismeno.
      Stokrotka

      Usuń
  28. Stokrotko ❤️
    dziękuję bardzo za piękne życzenia
    i Tobie Kochana życzę z całego serca
    wspaniałych spokojnych, pełnych ciepła i radości a przede wszystkim ogrom zdrówka! ❤️🎄❄️☃️ ⛄️❄️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najserdeczniej Ci dziękuję AnSo.
      Stokrotka

      Usuń
  29. Witaj, Stokrotko.

    Przede wszystkim - jak najłagodniejszych objawów i szybkiego powrotu do zdrowia, Stokrotko.
    A także spokojnych, radosnych i pełnych życzliwości Świąt Tobie, Twoim Bliskim oraz Gościom Twojego bloga:)

    I, oczywiście, dziękuję za sympatyczny wpis o moim mieście:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci Leno dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
  30. Stokrotko, ta szopka jest przepiękna! Ma już swój zacny wiek i rodzinną historię. Tymczasem z okazji świąt Bożego Narodzenia życzę Ci przede wszystkim zdrowia oraz wszelkiego dobra również na poświąteczny czas...
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję Anitko.
      Stokrotka

      Usuń
  31. Życzę Pani szybkiego powrotu do zdrowia i pięknych Świąt.
    I czekam na następny tekst.

    OdpowiedzUsuń
  32. Droga Stokrotka!
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Dziękuję za piękne życzenia.
    Z okazji świąt Bożego Narodzenia życzę Ci spokoju w duszy, uśmiechu na twarzy, miłości w sercu i szczęścia w życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci Lucjo dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
  33. Dziękuję i Tobie Stokrotko również życzę pięknych rodzinnych świąt. Wszystkiego najlepszego na ten świąteczny czas i na każdy dzień 🥰🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Elaju.
      Stokrotka

      Usuń
  34. Życzę zdrowych, pogodnych, spędzonych w ciepłej atmosferze rodzinnego ogniska radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego i pomyślnego Nowego 2024 Roku, w którym niech spełniają się marzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie Ci dziękuję Andrzeju.
      Stokrotka

      Usuń
  35. Szopka urokliwa...;o) A Ty pędź zarazę z domu !! Zdrówka !! ;o)
    Do "krasnych ludków" mam wyjątkową słabość...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gordyjeczko...
      Stokrotka

      Usuń
  36. Dobrze znam te szopkę:) wesołych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zdrowiej jak najszybciej, Stokrotko, żebyś mogła cieszyć się odwiedzinami najbliższych. Szopka bardzo ładna :)
    W Suwałkach nigdy nie byłam, ale pomnik Marii stoi u nas w parku - jakby nie było, rozsławiła nasze miasto swoim wierszem "O Wrześni".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najserdeczniej Ci dziękuję Lidio.
      Stokrotka

      Usuń
  38. Boszsz Ty też złapałaś covida, moja warszawska rodzina , dośc liczna, tez odchorowała chyba tylko ja jestem jak na razie nieapetyczna dla tego wstręciucha. I niech tak zostanie a TY zdrowiej i niech Cię traktuje delikatnie. Mimo wszystko ciesz się świętami a szopka w tym Ci pomoże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Grażynko.
      Stokrotka

      Usuń
  39. Zdrowiej szybko. No wiesz, ale covid i święta to raczej nie idą ze sobą w parze :). Mimo wszystko życzę dużo radości na te święta. Pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Karolinko.
      Stokrotka

      Usuń
  40. No cóż juz po świętach , ale życzę ci szczęśliwego nowego roku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Krystyno.
      Stokrotka

      Usuń

Dzisiaj będzie o ziemniaczku...

O ziemniaczkach już kiedyś pisałam... Ale ponieważ bardzo je lubię, .... więc napiszę jeszcze coś więcej..                      Pomnik wyjąt...