poniedziałek, 1 stycznia 2024

Gdzie chcielibyście zanocować?



1. W Kalifornii w miejscowości Cottonwood  znajduje się hotelik w kształcie psa. Przyciąga podobno turystów z całego świata... I to nie tylko tych, którzy kochają psy.

2. Niemiecki operator turystyczny Rotel Tours oferuje wypoczynek w różnych częściach świata w mobilnych hotelach na kółkach. Są to specjalnie przebudowane pojazdy oferujące 24 do 34 miejsc.



3. Łotewski hotel " Karosta" w Lipawie oferuje noclegi w celach więziennych w budynku dawnego carskiego więzienia. Zachowano stary wystrój, goście śpią na żelaznych łóżkach.



4. W Szwecji firma STB Kolarbyn oferuje noclegi w ziemiankach. Brak w nich elektryczności oraz prysznica. Goście mogą umyć się w saunie parowej.



5. The Muraka na Malediwach to dwupoziomowy hotel. Dolne pokoje znajdują się pod poziomem wody i są przeszklone.



6. Luksusowy Hotel Marques de Riscal zaprojektowany przez Franka Gehryego zaskakuje formą. Budynek znajduje się w Elciego w Hiszpanii.



7.Słynny transatlantyk "Queen Mary" nie został pocięty na żyletki. Zacumowany na stałe w Long Beach w Los Angeles służy od końca lat 60tych jako hotel i centrum rozrywki.



8. Spitbank Hotel położony jest w dawnym forcie morskim, niedaleko angielskiego Portmouth. Oferuje luksus i spokój, gwarantuje odseparowanie od tłumu turystów.



9. W Panamie w okolicach Gamboa funkcjonuje hotel w budynku po byłym amerykańskim radarze. Prowadzony od 1999 roku przez rodzinę Canopy nosi nazwę Canopy Tower. Otoczony dziewiczą przyrodą.



10. Holenderski artysta Joep Van Lieshout stworzył miejsca noclegowe w rzeźbie ludzkich jelit. Dzieło o nazwie Casanus znajduje się w Belgii i jest częścią Parku Rzeżby fundacji Verbekea.


No to gdzie chcielibyście zanocować żeby odespać sylwestrowe szaleństwa?  W psie ... czy w jelicie??? Czy jeszcze gdzie indziej?

78 komentarzy:

  1. Czegoś mi tu brakuje, a już wiem ... maleńki hotelik z widokiem na nasze Tatry.... tak mi się rozmarzyło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci się rozmarzyło Alinko :-)
      Stokrotka

      Usuń
  2. Jestem tradycjonalistką, więc ...ziemianka :) Jak coś nowego to tylko z odnową.
    Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku, dla Ciebie i bliskich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię i serdecznie Ci dziękuję
      Stokrotka

      Usuń
  3. Tu Jardian Stokrotko, przesyłam Życzenia Noworoczne. Przespałem Sylwestra, na krótko mnie obudziły o 23:59 wystrzały. Pooglądałem i poszedłem dalej spać ;-). Co do powyższych - chciałbym zamieszkać w ziemiance :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ziemiance byłoby z pewnością ciekawie...
      Stokrotka

      Usuń
  4. może jestem teraz za bardzo wyspany (albo niewyspany), ale nic mnie jakoś nie ujęło, nie zachwyciło z tych propozycji... może 2.?... może 6.?... może 8.?... może 9.?... kolejność dowolna i bez jakiegoś specjalnego przekonania...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem że byle co Cię nie zadowala :-))
      Stokrotka

      Usuń
    2. nie mówię bynajmniej - przynajmniej, że to jest "byle co", po prostu nie wstrzelili się z ofertą w mój chwilowy humor :)
      nie lubię whisky i jazzu, ale to wcale nie znaczy, że to jest byle co, zwłaszcza w profesjonalnym wykonaniu...

      Usuń
    3. To życzę w nowym roku nieustająco dobrego humoru :-))
      Stokrotka

      Usuń
  5. Siódemka zwycięża. na co dzień lubię spokój, więc odrobina szaleństwa i blichtru nie zaszkodzi.:))
    Życzę Tobie i Twoim bliskim wszystkiego najlepszego, realizacji kolejnych wędrówek i spełnienia geograficznych marzeń. : ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Celu D :-)
      Stokrotka

      Usuń
  6. Gdziekolwiek, byle bym mogła zasnąć i przespać całą noc.😉
    Wszystkiego naj..., Tobie i całej Rodzinie, Jagódko !🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci dziękuję Halinko.
      Stokrotka

      Usuń
  7. Ziemianka kusi ino że ja już muszę mieć podstawowy luksus czyli stały dostęp do toalety ;)
    Kilka dni w pokoju pod wodą to mogłoby być niezwykle interesujące :)

    Stokrotko spokojnego roku z dobrym samopoczuciem i pięknymi podróżami! No i zdrowie aby nie szwankowało przez calutki rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Mario.
      Stokrotka

      Usuń
  8. Pies wygrywa ze wszystkim. Droga Stokrotko życzę Ci wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze w tym nowym, 2024 roku. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja Tobie życzę wszystkiego najlepszego Karolinko.
      Stokrotka

      Usuń
  9. Najlepiej w swoim łóżku ale jak jestem senna to obojętnie tylko nie pod wodą, pozdrawiam noworocznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Cię najpiękniej...
      Stokrotka

      Usuń
  10. Choć nigdy nie byłem wewnątrz psa, to atrakcja owa niezbyt kuszącą mi się zdaje. Jelito też jakieś takie..., wygląda jak zabawka erotyczna dla Godzilli. Domyślam się, że najmilej by było w tym pogiętym hiszpańskim hotelu, ale ja chyba już do końca życia najchętniej będę nocował w schroniskach górskich. Z racji wieku, najbardziej mnie kręcą te z toaletą i prysznicem w pokoju, najchętniej 2-osobowym apartamencie. Chociaż..., skoro jestem już przy apartamentach, to nocowałem kiedyś we wspaniałym apartamencie w dolnośląskiej, zabytkowej wsi Tarczyn wybudowanej na wzgórzu się ponad miasteczkiem Wleń - po kaczawskiej stronie Doliny Bobru. "Taras Tarczyn" jest prowadzony przez przesympatycznego holenderskiego artystę plastyka, Uriana, a umieszczony w tradycyjnym sudeckim domu, wyposażonym w skrupulatnie uzupełniane zabytkowe meble. To nie jest tani nocleg, ale to jest takie miejsce, gdzie mógłbym zamieszkać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie w Nowym Roku i bardzo Ci dziękuję za polecenie wyjatkowego miejsca do spania.
      Stokrotka

      Usuń
  11. W pewnym okresie czasu w Warszawie jeden stary statek wycieczkowy "robił" za hotel - był zacumowany przy nabrzeżu, z którego odpływały stateczki kursujące po Wiśle i na Jezioro Zegrzyńskie. Ale nie mam pojęcia jakie oferował warunki. A z tych hoteli opisanych przez Ciebie wybrałabym ten z pokojami pod wodą. A w Polsce miałam przyjemność przez kilka lat z rzędu mieszkać na urlopie w pokoju na Antałówce i miałam z okna widok na Giewont. Serdeczności;
    anabell

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu.... te miejsca z widokami na Tatry są przepiękne....
      Serdeczności od Stokrotki

      Usuń
  12. Poproszę pokój w więzieniu albo w radarze;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę... ale pokoje w takich miejscach mogą dużo kosztować...
      Stokrotka

      Usuń
  13. Niesamowite te hotele, ja z przyjemnością spędziłabym kilka dni w tym zanurzonym w morzu. Wrażenia muszą być obłędne:))
    Stokrotko, pozdrawiam noworocznie, Agness<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam.
      Stokrotka

      Usuń
  14. Gdzie nocować? Jak dla mnie i moich sennych marzeń, a mam ich sporo, hotel niepotrzebny, zasypiam nawet przed telewizorem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem kto to napisał... ale z pewnością wiele osób zasypia przed telewizorem.
      Stokrotka

      Usuń
  15. W jelicie i w ziemiance!!!! :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jak tam się spi:-))
      Stokrotka

      Usuń
  16. Najlepiej we własnym łóżku, ale na pewno nie pod wodą lub na morzu, z moimi zawrotami i migrenami?
    Wybieram nr 6 i 9, a co!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niech Ci się tam dobrze śpi Asiu.
      Stokrotka

      Usuń
  17. Bez zastanowienia nr 5 - pod wodą! Reszta to, nomen omen, kicha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rozumiem że umiesz pływać... jakby co... bo ja nie umiem :-))
      Stokrotka

      Usuń
    2. Umiem, ale przede wszystkim kocham wodę i wszelkie w niej życie. W Turcji byłam w najdłuższym takim tunelu - w Europie wszystkie sa krótsze, a i tak zapierające dech w piersiach.

      Usuń
    3. No to miałaś przezycia!!!
      Stokrotka

      Usuń
  18. Czego to ludzie nie wymyślą!!! Stawiam na autobus!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny taki autobus w którym się i zwiedza i śpi...prawda Urszulko?
      Stokrotka

      Usuń
    2. No pewnie.
      Stokrotka

      Usuń
  19. Zdecydowanie w luksusie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram... przecież nas stać na luksus :-))
      Stokrotka

      Usuń
  20. Jestem wyjątkowo prozaiczną istotą, sen to u mnie stan niebytu więc otoczenie jest nieistotne, jeśli już musi być ( a być musi) to najlepiej żebym go nie zauważał - czyli - własna sypialnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lechu... I mnie najlepiej się spi we własnym łóżeczku:-))
      Stokrotka

      Usuń
  21. patrząc na te możliwości - cieszę się, że nie muszę. co w domku, to w domku. nie ma jak u siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze tak.
      Pozdrowienia od Stokrotki

      Usuń
  22. Chciałabym spędzić noc na " Queen Mery ". A tak na prawdę wolę spędzić noc w swoich czterech ścianach.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo w domu jest najlepiej...
      Stokrotka

      Usuń
  23. Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej:) Pozdrawiam noworocznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agnieszko. Masz oczywiście rację.
      Stokrotka

      Usuń
    2. To zależy, w czyim domu. W moim nie.

      Usuń
    3. Wiem że różnie bywa...
      Stokrotka

      Usuń
  24. Ja to bym chciał w każdym z tych hoteli przynajmniej raz zanocować!
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wtedy miałbyś porównanie...
      Stokrotka

      Usuń
  25. BBM: Dla mnie nie jest ważne, gdzie się śpi; ważne, co się zrobi po przebudzeniu.😀 Pozdrawiam noworocznie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Stokrotko w nowym roku
    Czy juz jesteś zdrowa?
    Odpowiadając na pytanie to mogłabym w każdym z tych hoteli zanocować oprócz tego który jest w byłym więzieniu.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu czuję się już prawie zdrowa :-))
      Stokrotka

      Usuń
  27. Taka ziemiankę jak w Szwecji nam u siebie na działce. Na pewno bym tam nigdy nie chciała zanocować. Brrrrrr okropności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale Ci się nie dziwię...
      Stokrotka

      Usuń
  28. Raczej nie chciałabym nocować w żadnym z tych miejsc, choć z chęcią przeczytałam ciekawostki. Dla mnie atrakcyjny byłby pobyt i nocleg w jakiejś pustelni czy gdzieś blisko dużej ilości zieleni, lasów. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę Ci aby spełniło się Twoje marzenie.
      Stokrotka

      Usuń
  29. Jak widzę ..."ziemiaństwa " najwięcej preferujących ziemianki i znów nijak nie pasuję gdy ja w domu bym sobie zasnęła, pewnej pani i z nią. NKloszard

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj, Stokrotko.

    Lubię piękne widoki przed snem, więc wszelkie szklane ściany, sufity, wielkie okna to moje klimaty:)

    Pozdrawiam noworocznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam Leno.
      Serdeczności noworoczne.
      Stokrotka

      Usuń
  31. Mógłby być pies, ale najlepiej to się we własnym łóżku czuję!
    Dobrych snów zawsze Życzę Stokrotko! :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze własne łóżeczko najlepsze...
      Stokrotka

      Usuń
  32. Pani Stokrotko w takim pieskowym hotelu to chyba fajnie się śpi .
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe Kasiu...:-))
      Stokrotka

      Usuń
  33. Chyba jednak wybieram mobilny bus. Lubię oglądać coraz to nowe miejsca... Szczęśliwego Nowego Roku Stokrotko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu... Bardzo Ci dziękuję.
      Stokrotka

      Usuń
  34. Wszystkiego najlepszego w roku 2024!🙂 Podróżniczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję:-)
      Stokrotka

      Usuń
  35. W jelicie to na pewno nie... Z jednej strony ok jest to, że wykorzystuje się coś, co stałoby i niszczało. Popieram recykling. Ale z drugiej strony co niektóre lokale są zaskakujące, ale czego to człowiek nie wymyśli. Więzienie i nr 5 mnie chyba najbardziej przekonują ze wszystkich wymienionych.

    OdpowiedzUsuń

Spacer "przez Wisłę"- z cyklu "Moja Warszawa"

Dawno nie pisałam o Warszawie w której się urodziłam i całe życie mieszkam. I o której kiedyś napisałam książkę pt: "Moje warszawskie z...