czwartek, 4 lipca 2024

Znalezione

W starych kalendarzach i pismach znalazłam kilka trafnych maksym i stwierdzeń:

Na przykład takie:

                Ale najpierw sympatyczna panda:



1." Najlepiej rozmawia się samemu ze sobą. Przynajmniej nie dochodzi do nieporozumień". /Olga Tokarczuk/

2. "Koła rodzinnego nie tworzy się cyrklem". /Stanisław Jerzy Lec/.

3. "Życie jest wspaniałe, należy tylko spoglądać na nie przez właściwe okulary". /Aleksander Dumas ojciec.

4. "Potrzeba połączenia i wspólnoty jest podstawowa, tak samo jak potrzeba powietrza, wody i jedzenia" /Dean Ornish./

5. "Ale czy warto żyć, jeśli trzeba sobie odmawiać dobrych rzeczy? /Manuel Alfonso do Cadrala/

6. "Zawsze należy liczyć na najlepsze, ale być gotowym na najgorsze". /Jim Butcher/

7. "Nie ma nic stałego oprócz zmiany" /Heraklit z Efazu/

8. "Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach" / Maya Angelou/

9. "Ale najlepiej tak w las pójść i niczego nie zbierać, o niczym nie myśleć" /Wiesław Myśliwski/

10. "Aby słyszeć, należy milczeć". /Ursula K.Le Guin/

Zgadzacie się z tymi stwierdzeniami?

Bo ten przystojniak z tokijskiego ZOO chyba nie...😁



54 komentarze:

  1. Zgadzam się Stokrotko. A zdjęcia ujmujące ;-). Pozdrawiam po zabieganym poranku, wczoraj pozdrowiłem od Ciebie Kielce ;-). No i dziś przechodziłem obok ... Stokrotki :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczności Jardianie.
      Stokrotka

      Usuń
  2. Rewelacyjne cytaty. Ale i tak goryl najlepszy:-))
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się goryl podoba :-))
      Stokrotka

      Usuń
  3. Mnie się najbardziej panda podoba. Ona też z Tokio?
    A Olga Tokarczuk ma rację.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu panda też z Tokio...
      Stokrotka

      Usuń
  4. Wszystkie życiowe, piękne ujęcie zwierzątek, pozdrawiam deszczowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawzajem ale nie deszczowo pozdrawiam...
      Stokrotka

      Usuń
  5. Sentencje mądre i trafne, szkoda że najczęściej nie umiemy z nich korzystać. Do mnie najbardziej przemawiają wypowiedzi Olgi Tokarczuk. S.J. Leca i Dumas'a ojca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję nie wiem komu.
      Stokrotka

      Usuń
  6. z ostatnią tezą przystojniak zgodziłby się na pewno... chyba też z czwórką i szóstką, choć on tego nie myśli, tylko po prostu czuje i robi...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. p.s. różne gatunki małp tworzą różne struktury społeczne, niektóre nie tworzą ich wcale, tylko żyją samodzielnie /np. orangutany/, ale ponoć goryle są najbardziej rodzinne w przeciwieństwie do raczej stadnych szympansów, czy pawianów...

      Usuń
    2. Bardzo możliwe Piotrze :-))
      Stokrotka

      Usuń
    3. Też o tym słyszałam Piotrze :-))
      Stokrotka

      Usuń
  7. Najbliższe mi jest stwierdzenie Leca, choć pozostałe też są bardzo trafne.
    Uściski przesyłam!😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja Cię przytulam Halinko :-)
      Stokrotka

      Usuń
  8. Bardzo trafne cytaty. Czasem, jak mnie jakaś myśl poruszy, wpisuję sobie do zeszytu "ku pamięci".
    Serdecznie pozdrawiam Stokrotko 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo taki myśli są wielkim skarbem...
      Stokrotka

      Usuń
  9. "Siódemka" - wieczna prawda. A urok pandy wielkiej jest niestety zwodniczy- wyglądają na na przesłodkie zwierzątka ale niestety są bardzo groźne przy bliskim spotkaniu. Serdeczności;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu czyżbyś kiedyś spotkała się z panda osobiście:-))?
      Stokrotka

      Usuń
    2. No niestety nie, ale oglądałam film dokumentalny o nich - one tylko wyglądają tak słodko i nieco nieporadnie. Miśki Koala też wyglądają jak pluszowe zabawki a też do końca, nawet tym z jakiegoś ważkiego powodu oswojonym nie można zaufać.

      Usuń
    3. Czyli lepiej z panda nie zadzierać :-)
      Stokrotka

      Usuń
  10. Do mnie przemawia 10. Trzeba umieć słuchać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze tak Krystyno.
      Stokrotka

      Usuń
  11. nr 8 najbardziej do mnie przemawia, zwłaszcza w górach;-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię pandy :).

    Takie cytaty dają do myślenia...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe. Z większością się zgadzam. Najbardziej mi się spodobala ósemka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo trafione cytaty. Kto był w Tokio? Najbardziej mi się podoba sentencja numer 3. Stokrotko zapraszam tym razem na Kasiny świat jest nowy post o sztuce.

    Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu zajrzę z pewnością.
      Stokrotka

      Usuń
  15. Aby słyszeć, należy milczeć... W punkt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam Iwonko.
      Stokrotka

      Usuń
  16. Aby słyszeć należy milczeć, to trafia do mnie najbardziej…zbyt wielu ma zbyt wiele do powiedzenia nie chcąc wcale słuchać
    Marek z E

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba wszystkie stwierdzenia mnie przekonują, może poza pierwszym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo że sobą też można się nie zgadzać:-)
      Stokrotka

      Usuń
  18. Zgadzam się ze wszystkimi Stokrotko 🌼🌼🌼

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo trafne stwierdzenia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj, Stokrotko.

    Zwierzaczki na medal:)
    Stwierdzenia interesujące, a dwójeczka w porywach drastyczna nieco, baaardzo Lecowska:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne Leno.:-)
      Stokrotka

      Usuń
  21. witam Stokrotko🧡

    stwierdzenia trafne, a moje ulubione to 7 , 8 i 10 😊

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej, życzę dobrych dni
    i pięknych chwil 🥰🍀💚😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najserdeczniej Ci dziękuję AnSo.
      Serdeczności od Stokrotki.

      Usuń
  22. Nie jest rzeczą łatwą ani prostą wymyśleć maksymę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Do mnie przemówiła myśl Wiesława Myśliwskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo piękna jest. I już...
      Stokrotka

      Usuń
  24. Stokrotko, mam pytanie czy jesteś zainteresowana przewodnikiem z Warszawy , opowiadajacym modernistyczne budynki. Jeżeli tak to prześlij potwierdzenie na mój email. Krystyna_czarne ka@wp.pl ( jest w formie ebooka.)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawa jestem twojet opinii o nim.

    OdpowiedzUsuń
  26. Oczywiście miało być. Krystyna_czarnecka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację.
      Stokrotka

      Usuń

Znalezione

W starych kalendarzach i pismach znalazłam kilka trafnych maksym i stwierdzeń: Na przykład takie:                 Ale najpierw sympatyczna p...