czwartek, 15 sierpnia 2024

Mądrzy ludzie powiedzieli...

A utalentowana Joanna Rodowicz namalowała takiego koguta. Prawda, że rewelacyjny???


No więc tak powiedzieli mądrzy ludzie:

1. "Fakt, że budzik nie zadzwonił, zmienił już wiele ludzkich przeznaczeń". /Agata Christie/

2. "Potykamy się nie o góry, ale o kamyki." Aleksander Kumor - aforysta

3. "Bądź samotnikiem. Daje to czas na zastanowienie i poszukiwanie prawdy." /Albert Einstein/

4. "Współczucie i tolerancja nie są oznaką słabości, lecz siły". /Dalajlama/

5. "Życie, choćby i długie, zawsze będzie krótkie". /Wisława Szymborska/

6. "Najlepsze to życie, które łączy troskę z beztroską". /Platon/

7. "Spokój wewnętrzny jest rezultatem walki, zmagań, popełnionych błędów". /Erich Maria Remarque/

8. "To podczas nocy trzeba wierzyć w światło". /Edmond Rostand - pisarz/

9. "Młodość nie jest etapem życia, lecz stanem ducha"  - /Liv Ullman - aktorka/

10."Nigdy nie żałuj tego, co sprawiło, że choć przez chwilę byłeś szczęśliwy" /anonim/

Które stwierdzenie najbardziej Wam się podoba?.

Bo ja wybieram nr 9.


69 komentarzy:

  1. Ja też wybieram 9. Pozdrawiam Stokrotkę, dziś był tylko 4 minutowy spacer ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam Jardianie.
      Stokrotka

      Usuń
  2. Jaki uroczy kogut. Kobieta ma talent. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Joanny Rodowicz.
      Stokrotka

      Usuń
    2. I ja dziękuję!J.R

      Usuń
  3. Kogut jak malowany! :- ) Piękna kolorystyka.
    Dla mnie 2 i 3-ka . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwójne podziękowanie :-)
      Stokrotka

      Usuń
    2. Jak mi miło czytać, dziękuję J.R

      Usuń
  4. Zastanawia mnie, dlaczego przy dwóch nazwiskach jest podane, kim były te osoby... bo gdyby porównać powszechną rozpoznawalność, popularność, to nie da się wytłumaczyć, dlaczego przy Ullman jest napisane, że aktorka, a przy Rostandzie nic; może się mylę i mam słabe rozeznanie, ale wydaje mi się, że Ullman jako aktorka XX wieku i tak jest bardziej i szerzej kojarzona niż mało znany, dzisiaj całkiem zapomniany romantyczny pisarz Rostand, ot, zagadka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisałam że Rostand był pisarzem.
      A które stwierdzenie najsłuszniejsze według Ciebie?
      Stokrotka

      Usuń
  5. Kogut rewelacyjny!!!!
    A najwięcej racji ma Pani Wisława Szymborska.
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie dla koguta :-)
      A Pani Szymborska zawsze miała rację.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Dziękuję za pochlebną opinię!JR

      Usuń
  6. Kogut "po zbóju", czy świetny!!! Ze zdaniem panów : Remarque'a i Einsteina zgadzam się w 100%. Przećwiczyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam Aniu...:-)
      Stokrotka

      Usuń
    2. Aniu faktycznie „po zbóju”!!! Dziękuję!

      Usuń
  7. Kogut jak marzenie...
    Wybieram dwójeczkę:-)
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Warto malować jak czyta się tyle miłych słów!

      Usuń
  8. Kogut - przepiękny.
    Wybieram Nr. 9- "Życie, choćby i długie, zawsze będzie krótkie".
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Wisława zawsze miała rację...
      Stokrotka

      Usuń
    2. Dziękuję za „pozytyw” o kogucie!JR

      Usuń
  9. Wszystkie mądre i prawdziwe, jako naj wybieram 7.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Stokrotko śliczny jest ten kogut.
    A powiedzenia wszystkie prawdziwe.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczności od Stokrotki...:-)

      Usuń
    2. Ode mnie też serdeczności! JR

      Usuń
  11. Wszystkie fajne, 9 i 10. Kogut
    Rewelacyjny, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę, że Kogut zbiera dobre opinie.Dziękuję! JR

      Usuń
  12. Zdecydowanie 2. Często używam tego aforyzmu, tylko w innym wydaniu: potykamy się nie o góry, ale o kretowiksa.

    A kogut jest naprawdę odlotowy. Ma w sobie to coś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Szarabajko.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Och, tak się cieszę, że jego temperament jest czytelny. Dziękuję!JR

      Usuń
  13. Bardzo łatwo mieć :"zawsze rację " płynąc z prądem. Gdy płynie się pod prąd, zazwyczaj nie ma już sił ni ochoty na "mędrkowanie". Pozwolę się nie zgodzić z Pani oceną Wisławy Szymborskiej-wiele razy nie miała racji a co smutne podejrzewam ,że w pełni świadomie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam.
      Stokrotka

      Usuń
  14. Zawsze u Pani dużo ciekawych tematów.
    A koguta od razu pokochałam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytając punkt po punkcie wszystkie te mądre słowa, to stwierdzam, że każde z nich po troszeczku do mnie pasuje, bo ja trochę zakręcona, trochę szalona i trochę beztroska jak dziecko .... podsumowując; dziesiąteczka jest trafionym strzałem 😘 pozdrawiam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Alinko!!!
      Domyślam się że i kogutem jesteś zachwycona !!!
      Stokrotka

      Usuń
    2. Pewnie, choć swoich kurek, ani koguta nie mam, to przecież mój wiejski klimat... ale póki co, oddycham tatrzańskim powietrzem i podziwiam, to co pokochałam od pierwszego wyjazdu ( jeszcze jako dziecko w szkolepodstawowej), a urlop niestety się kończy...

      Usuń
    3. Alinko... widziałam Cię jak wędrujesz dzielnie po Tatrach.
      Jesteś Wielka !!!
      Stokrotka

      Usuń
  16. Pozdrawiam Stokrotkę piątkowo - po zakupach w Stokrotce i sprzątaniu ;-). Mleko musi być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...bo mleko jest bardzo zdrowe :-)
      Stokrotka

      Usuń
  17. 5 i 8 przećwiczyłam nie raz, a o słuszności 9 staram przekonywać się każdego dnia. Nawet za cenę śmieszności.
    Dobrego weekendu, Kochana!❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko... bądźmy ciągle młode!!!
      Pięknych dni Ci życzę Najmilsza Moja!
      Stokrotka

      Usuń
  18. Mnie najbliższe są 6 i 7. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Iwonko i bardzo serdecznie Cię pozdrawiam.
      Stokrotka

      Usuń
  19. Opowiadam się za 3, za dużo hałasu Anny wokół nasto powoduje brak czasu na zastanowienie.
    Marek z E

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marku serdecznie Ci dziękuję że jednak znalazłeś chwilę aby do mnie zajrzeć.
      Stokrotka

      Usuń
  20. Dla mnie najważniejszy cytat to nr 2.

    OdpowiedzUsuń
  21. Popieram! No i jeszcze dziesiąte, siódme, czwarte, piąte... A kogucik jak żywy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze kogucik jak żywy!!!
      Stokrotka

      Usuń
    2. Sama mam też slabosc do tego kogutka.Ciesze się że zbiera pochwały i dziękuję JR

      Usuń
  22. Jak dla mnie to z wszystkich powiedzen najlepszy jest kogut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyobrażam sobie jak Joasia się ucieszy :-)
      Stokrotka

      Usuń
    2. Och, jak się cieszę!!!!dziekuję!JR

      Usuń
  23. Wszystkie myśli celne, ale kogut najlepszy!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Joasi.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Dziękuję! „Gęba” mi się śmieje z radości! JR

      Usuń
  24. Świetny obraz. Ja wybieram 5 i 8. Pozdrawiam 😉

    OdpowiedzUsuń
  25. Młodość to stan umysłu.:))

    OdpowiedzUsuń
  26. Joasiu raz jeszcze Ci dziękuję za możliwość pokazania Twojego koguta na moim blogu.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  27. 9 i 10 najbardziej mi się podobają. A kogut piękny, autorce gratuluję i zazdroszczę talentu 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanna Rodowicz jest naprawdę bardzo utalentowana :-)
      Stokrotka

      Usuń

Pytalski pyta...

  Mój  młodszy wnuk usiadł mi na kolanach, przytulił się i zapytał: - Babciu, a ty tez umrzesz? Trochę mnie zaskoczył tym pytaniem, ale tylk...