sobota, 4 maja 2019

I tak ..... i tak...

Na wesoło o nauczycielach /obrazek można powiększyć/


                                         
I mniej wesoło ale pięknie o wolności /"Wyspa wolność" wg. Andrzeja Sikorowskiego/

"Zabiorę cię na wyspę której nie ma
której nie odnotował żaden atlas
to będzie coś z powieści pana Lema
to będzie podróż w dal z prędkością światła

Zabiorę cięna wyspę gdzie nie trzeba
podatków płacić od zdobytych szczytów
gdzie bez pacierza idzie się do nieba
a mędrzec może zostac celebrytą

Bedziemy tam na ukwieconej łące
powiemy NIE ponurym kilku gościom
i pierwszy raz zwiążemy koniec z końcem
i w siwy dym urżniemy się wolnością

Bo cieszyć  się wolnością trzeba umieć
pilnować jej jak ognia wśród zamieci
gdy tej zasady bracie nie zrozumiesz
ona odleci

Zabiorę cię na wyspę, której nie ma
której nie odnotowal żaden atlas
to będzie coś z powieści pana Lema
to będzie podróż w świat z prędkością światła

A ty mi za to wręczysz złoty grosik
mizerna kasa powiem moja miła
i każdej nocy będę gwiazdy prosił
żeby ta wyspa gdzieś naprawdę była.

Siądziemy tam..."

66 komentarzy:

  1. Bardzo pięknie Andrzej Sikorowski napisał.
    "Bo cieszyć się wolnością trzeba umieć, pilnować jej jak ognia wśród zamieci, gdy tej zasady bracie nie zrozumiesz, ona odleci" - oj, tak, zgadzam się całkowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magnolio - też uważam że to piękny wiersz.
      :-)

      Usuń
  2. -- ja też chcę na taką wyspę, bo coraz bardziej przeraża mnie głupota, która nas otacza...

    -- obrazek o nauczycielach , jakże realistyczny, tylko nie wiem, śmiać się czy.... no bo jeżeli tak większość widzi tych, co wskazują drogę naszym dzieciom/wnukom...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak się będziesz Alinko wybierać na tę wyspę, to nie zapomnij zabrać mnie ze sobą.... Tylko gdzie ona jest???
      A nauczyciele to już i tak zostali zlekceważeni...

      Usuń
  3. Obrazek był mi znany:-)
    Wiersz chyba nowy, bo nie znałam, ale trafiony świetnie, jak wszystkie teksty Sikorowskiego.
    Czy Ty tez masz problem z bloggerem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ten obrazek to już nie taki nowy.
      Natomiast wiersz Andrzeja Sikorowskiego jest całkiem świeżutki i jeszcze nie zaśpiewany...
      Nie zauważyłam problemu z bloggerem...

      Usuń
  4. Witaj Stokrotko.
    Czytałem już ten wiersz. Ale nie zaszkodzi jeszcze raz go przeczytać.
    Każdy z nas ma taką wyspę, której nie ma....
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No włąśnie Michale - tyle jest tych wysp których nie ma.
      Serdeczności.

      Usuń
  5. Gdzie ta wyspa?
    No tak nie ma jej na mapie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko w naszych marzeniach jest ta wyspa...
      :-)

      Usuń
  6. No cóż, gdy się już przeniesiemy w Kosmos to może tam tę wyspę znajdziemy.Na tej planecie z pewnością jej nie ma.
    Lubię teksty Sikorowskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Aniu.
      A Sikorowski pięknie pisze.
      :-)

      Usuń
  7. Wyspy nie ma, ale zawsze jest możliwość migracji wewnętrznej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko żde taka migracja wewnętrzna to boli...

      Usuń
  8. Wyspy nie ma, ale pomarzyc mozna.Malgosia

    OdpowiedzUsuń
  9. Obrazek znam...
    I tylko My nauczyciele, wiemy, jak jest naprawdę...
    Piękny utwór... Tylko to wszystko utopia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tylko nauczyciele wiedzą. I ich rodziny.
      Utwór piękne - to prawda.

      Usuń
  10. Stokrotko. Sikorowski pięknie napisał, ale co z tego..... gdzie ta wyspa ? Nie ma i nie będzie. Można sobie pomarzyć oczywiście. Gratuluję wydania książek. Dużo do czytania, więc będę wpadać :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przedd wszystkim witam Cię serdecznie na moim blogu i zapraszam do pozostania na dłużej.
      Wysoy nie ma i pewnie nie będzie.
      Dziękuję. Gdybyś była zainteresowana moją książką o Warszawie to napisz do mnie proszę na adres: rusinowa@op.pl
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Niezłe Stokrotko, to o nauczycielach. A czy my tej wyspy dobrze nie znamy?! Jest albo w naszej wyobraźni, albo to nasza Ziemia kochana. "mędrzec może zostać celebrytą"- Mahatma Gandhi był wielkim myślicielem, pacyfistą, zginął z rąk zamachowca w 78 roku życia! Buddyści nie odmawiają pacierza,ale medytują, po naszemu pokutują czyli pokornie poznają siebie...Nie trzeba nigdzie jechać, bo wolność jest w nas- to stan świadomości!
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nauczycielach rewelacyjne według mnie.
      A jeśli chodzi o wolnośćto masz rację - ona jest /albo jej nie ma/ w nas przede wszystkim.
      :-)

      Usuń
  12. Piękny wiersz. Poszukam jego innych poetyckich utworów. Pozdrawiam Cię. Marysia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu - to jest jego ostatni wiersz. Jeszcze go chyba nie śpiewał.
      :-)

      Usuń
  13. Ach...chciałabym zamieszkać na takiej wyspie...Piękny wiersz.Pozdrawiam Stokrotko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Był kiedyś taki film z Filipem i Flapem, „Utopia”. Nie ma takich miejsc. W naszej naturze leży wykorzystywanie siebie nawzajem. Niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że nie ma takich miejsc.
      Chyba że taką wyspą jest własny szczęsliwy dom

      Usuń
  15. Bardzo życiowy ten obrazek.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Znałam ten obrazek, jest bardzo trafny, niestety...
    Co do wyspy - ehhhh....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - szkoda słów.... wystarczy westchnienie.
      Serdeczności

      Usuń
  17. Obrazek - w punkt! A wolność? Dla każdego znaczy co innego! I oby każdy miał tyle tej swojej wolności, by czuł się wolny i spełniony. By go ta wolność nie uwierała. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  18. Don Kichot byłby trafniejszy, żeby zobrazować co tak naprawdę robią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem że chodzi Ci o nauczycieli którzy walczą z wiatrakami...

      Usuń
  19. Obrazek życiowy. Proponuje wyruszyć na poszukiwanie wyspy. hihihi Pozdrawiam Stokrotko. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukać wyspy można zawsze.... tylko czy ją znajdziemy???

      Usuń
  20. szkoda, nic już nie napisze. A pisał prosto, mądrze i pięknie. I pięknie śpiewał.
    nauczyciele zawsze na przegranej, niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesiu - dlaczego ma nie napisać????
      Przecież nigdzie nie odszedł...

      Usuń
  21. Myślę, że każdy musi sobie własną wyspę utworzyć. Może podatki w niej będą, ale "będziemy tam na ukwieconej łące
    powiemy NIE ponurym kilku gościom
    i pierwszy raz zwiążemy koniec z końcem
    i w siwy dym urżniemy się wolnością".
    Pozdrawiam jagódko, Sikorowski zawsze mnie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też Anusiu Sikorowski zachwyca.
      Serdeczności cieplutkie chocią zimno jak diabli...

      Usuń
  22. witam. muszę przyznać że obrazki o nauczycielach mnie rozbawiły pozytywnie :) zwłaszcza o mamie... mamy zawsze zatroskane ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda że ten o mamie jest najfajniejszy...
      W każdym razie ja zawsze pytam swojego belfra-geografa czy ma co jeść :-))

      Usuń
  23. Ciągle słyszę zew syren,ale jestem przywiązany do"masztu":))
    https://www.youtube.com/watch?v=HIepp0yIxlA
    Miłej niedzieli.
    ***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Henryku.
      Nawzajem :-)

      Usuń
    2. Nie na temat.
      Największa impreza na świecie w pierwszą sobotę maja.
      150 tys.ludzi,6 mln.$ udziałów,i okradli konia ze zwycięstwa!
      Dla ludzi,to biznes,dla konia-duża część społeczeństwa uważa,że wyścigi konne,to sport pełen okrucieństwa wobec
      zwierząt(o narkotykach nie wsponę).
      https://www.youtube.com/watch?v=Ci_ychn7ga0
      ***

      Usuń
    3. Dziękuję. Obejrzałam i wysłuchałam...

      Usuń
  24. Już prawie 20 lat temu, po drugiej kuracji onkologicznej, mając za sobą rożne psychiczne zawirowania, a w spadku po terapiach cały worek skutków ubocznych. Poczułam tak dogłębnie, że pomimo wszystko, chcę być zadowolona z życia. I tego się trzymam, pomimo zdrowotnych upierdliwości, skrzeczącej rodzinnej rzeczywistości i politycznych zawirowań, wyszarpuję losowi dobre chwile dla siebie. Mam w sobie psychiczny sprzeciw co do umartwiania i zamartwiania się. Wyhodowałam sobie w sobie taką psychiczną "wańkę-wstańkę" ;)
    To tak ogólnie odnośnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario jestem pełna uznania dla Ciebie. Bardzo dzielna z Ciebie dziewczyna.
      Wszystkiego dobrego Ci życzę.

      Usuń
    2. Serdecznie dziękuję Stokrotko!
      Z dzielnością bywa różnie, nie da się cały czas być dzielnym, najważniejsze, że coś tam w środku zawsze każe mi się podnieś :)

      Usuń
    3. Mario - mówi się, że każdy dzień jest walką...
      :-)

      Usuń
  25. Wyspa, na której wszystko się wyjaśnia;-) Temat Utopii wciąż aktualny:-) Nie znałam tej piosenki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę piosenką przepisałam z ostatniego numeru Angory. Jeszcze chyba nie jest śpiewana bo całkiem nowiutka...
      :-)

      Usuń
  26. Bardzo się boję, że nasza krucha wolność gdzieś może ulecieć... Piękne słowa, nie znam tej piosenki lecz gdy czytałam, czułam że pięknie zabrzmi w wykonaniu A. Sikorowskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko - bo to jest chyba całkiem nowy wiersz Sikorowskiego.
      :-)

      Usuń
  27. Wyobrazić i pomarzyć - pomarzyć i wyobrazić
    aż do dotknięcia czegoś niewidzialnego
    (z istoty świata równoległego)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci dziękuję za wizytę i komentarz.
      :-)

      Usuń
  28. Piękne słowa
    a wyspa - tylko w marzeniach.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  29. Obrazka jeszcze nie widziałam, ale faktycznie jest życiowy :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię takie wiersze, ale nadal urzeka mnie Gałczyński

    "A ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź, wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj, ty mnie ukołysz i uśpij, snem ..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Gałczyński jest ponadczasowy...
      Dziękuję.

      Usuń

Taniec zbójnicki

  O góralach mówi się, że muzykę mają we krwi, a taniec w nogach. Góralski taniec to przede wszystkim popis męskiej krzepy i zręczności, a j...