środa, 2 lutego 2022

Podwójna sesja zdjęciowa

Tekst /a właściwie zdjęcia/ dedykuję wszystkim tym osobom, które wypowiedziały się na temat odbudowy Warszawy. Serdecznie Wam dziękuję.                                                  

                                                    Wszystkie zdjęcia można powiększyć.

1.

2.


3.

4.

5.

                                                 

                                   6. 

7.

8.


10.

                                12.   


13.

14.


16.

17..

                                                                               
18.


19.

                                                                                   
20.

Królewskie ptaki i drzewa fotografowałam specjalnie dla Was wczoraj 1 lutego 2022 roku między godziną 11 a 13-tą w Łazienkach Królewskich.
Czy któreś zdjęcie zasługuje na wyróźnienie.?

76 komentarzy:

  1. 17-ste. Mocne drzewo, silny pień, potrzebują wielu korzeni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnie zdjęcie Stokrotko. Pawie i u mnie spotkasz , w mojej okolicy znajomi je trzymają. Było to też marzenie mojego Św. P. Ojca. Pozdrawiam środowo, na południu deszcz i śnieg, na plusie. I po szybkich, 10 minutowych zakupach ;-). A co do wyróżnienia zdjęć - wszystkie są ciekawe. Widać tu duszę artysty ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne są białe pawie.
    A najbardziej podoba mi się zdjęcie nr 19 - widzę tam nogę prehistorycznego ptaka która ugrzęzła w jakimś błocie...
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  4. Klik dobry:)
    Wprawdzie dedykacja nie jest dla mnie, ale zdjęcia obejrzałam z przyjemnością.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. O tym, czy jakieś zdjecie podoba się, lub nie, decyduje wiele niezależnych od siebie cech. Wymienię tylko kilka, np.: a/ profesjonalizm, b/ artyzm, c/ sytuacyjność, d/ dokumentalistyka, e/ niecodzienność, f/ kontekstowość, itd., itp,. ... Jesteś jedną z niewielu osób, które mają dar kompensowania braków zaletami. I to się liczy.

      Usuń
    2. A konkretnie - jakich braków jakimi zaletami???

      Usuń
    3. Konkretnie to będzie skromne opracowanie n.t. "kompozycji obrazu" w jednym z papierowych wydań tematycznych. Fragmenty na pewno zamieszczę w blogosferze.

      Usuń
    4. To daj znać jak bedzie:-)

      Usuń
  6. Pani Stokrotko to w Łazienkach są białe pawie?
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widzisz są. Kiedyś już o nich pisałam.
      :-)

      Usuń
  7. Piękne <3 Aż mam ochotę znów pojechać do Warszawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te pawie bardzo fotogeniczne, drzewa zresztą także, cudny spacer!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  9. Stokrotko ♥
    .. uwielbiam fotografować, kiedyś nagminnie pstrykałam fotki,
    ale niestety zepsuł mi się aparat..
    ..mam zdjęcia pawi, które robiłam dawno temu w czasie zimy w Łazienkach na swoim starym blogu fotograficznym ;)
    ..Twoje zdjęcia są piękne, każde jest wyjątkowe, dlatego trudno jest wybrać jedno ;)
    ..najbardziej zaintrygowała mnie 2 fotografia białego pawia, a w tle leżące złamane drzewo?
    3 zdjęcie jest niezwykłe i ciekawe mające 'sekretne przejście' drzewo
    4 fotka z pawiem mówiącym wprost 'mam wszystko w tyle' .. ;)
    7 zdjęcie drzewo z przedziwnymi tajemniczo wygiętymi konarami..
    20 ostatnie, 'zobacz jaki jestem wspaniały' z demonstrującym swój ogon pawiem.. ;)

    - pozdrawiam Cię serdecznie i ciepło ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AnSo - niesamowite że tak pięknie opisałaś te zdjęcia.
      Serdecznie Ci dziękuję...

      Usuń
    2. Stokrotko, jeśli masz ochotę zerknąć na mojego pawia (jak wspomniałam wyżej zrobiłam je w Łazienkach zimą), to zapraszam podaję link :
      https://image-ansa.blogspot.com/2010/02/spacer-z-pawiem.html

      - pozdrawiam cieplutko, moc serdeczności ślę ♥

      Usuń
  10. Jeśli chodzi o drzewa to: 1 - jak związane wiotkie gałązeczki
    7 - trąba słonia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. warszawskie drzewa też mocno oberwały i też wymagały odbudowy...
    ...
    niestety mam kłopot ze znalezieniem w necie historii pawi łazienkowskich, chodzi o okres przed wojną i po... domniemywam, że za okupacji je zjedzono, ale jak odnowiono potem ich populację?... znasz jakieś detale?...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie znam detali. Ale jak nastepny raz będę w Łazienkach to zapytam o to w Muzeum Łowiectwa i Jeżdżiectwa - tam powinni wiedzieć....

      Usuń
    2. Podczas budowy domu o konstrukcji szkieletowej,
      wziąłem w dłonie nowiutką piłę łańcuchową,aby dociąć krokwie.Już przy pierwszej strzelił łańcuch.
      W krokwi był odłamek pocisku wielkości kilku centymetrów.
      Okazało się,że drewno pochodziło z byłego poligonu radzieckiego.Inwestor-właściciel tartaku,powiedział,
      że takich okaleczonych drzew na tym poligonie jest bardzo dużo,przez co dochodzi do zniszczenia pił w jego tartaku.
      Niemiecka inwestycja w G.Sowich"Riese",była maskowana lasem sadzonym w betonowych i drewnianych beczkach.
      Obręcze drewnianych beczek zostały wchłonięte przez pnie rosnących świerków.Widać to jeszcze na ostatnich nie wyciętych drzewach.Siatka maskująca też wrastała w pnie drzew.

      Usuń
    3. Serdecznie Ci dziękuję Henryku.
      A jeśli chodzi o lazienkowskie drzewa to w czasie wojny też wiele zostało zniszczonych...

      Usuń
    4. paw żyje do 20(max.25) lat... czyli niedobitki pawi mogły uciec, przeżyć w okolicznych lasach i po wojnie wrócić, ale byłoby to trudne, łatwo padłyby ofiarą naturalnych wrogów bażantów: lisów, dużych łasicowatych, czy ptaków - drapoli...
      czyli introdukcji po wojnie dokonał człowiek, taką mam hipotezę, ale będę wdzięczny, gdy się dowiesz u kompetentnych źródeł :)
      ...
      czyli "drzewem żelaznym" może być praktycznie każdy gatunek :)

      Usuń
    5. PKanalia - postaram się. W tym Muzeum jest m.inn. bardzo bogaty dział ptaków /niestety wszystkie wypchane/ ... tylko muszę trafić na specjalistę od ptaków. Kiedyś nas oprowadzał taki fachura że na każde pytanie umiał odpowiedzieć....

      Usuń
  12. W takim razie w ranach rewanżu zapraszam do parku Czartoryskich w Puławach, po drodze do ukochanego Kazimierza Dolnego będziesz mogła spotkać tak pawie, jak i piękny park, który mimo iż podczas wichury, jaka ćwierć wieku temu go nawiedziła, stracił 30% drzewostanu, nadal imponuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolandzie - dziękuję serdecznie za zaproszenie. Pawie w parku Czartoryskich znam bardzo dobrze. Dobrze też znam ten pałac i całe Puławy, poświęciłam im cały rozdział w książce "Mój kraj nad Wisłą".
      Czyżbyś pochodził z tamtych terenów???

      Usuń
    2. Mieszkałem w Puławach między pierwszym a 19-tym rokiem życia.

      Usuń
    3. ...więc nie wiem, czy mogę myśleć o sobie, jak o Puławiaku, skoro sprowadziłem się tam dopiero mając roczek :-)

      Usuń
    4. To wszystko zależy od Ciebie :-)

      Usuń
  13. Ciekawe zdjęcia. Z przyjemnością obejrzałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zabierzesz mnie ze sobą na spacer po Łazienkach? :-))
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mowy nie ma!!!
      Ale proponuję żebyś Ty zabrał Beatkę :-))

      Usuń
  15. Stokrotko! Nie musisz dziekowac-z wlasnej woli nie tylko czytam i ogladam ale takze komentuje. WSZYSTKIE zdjecia sa piekne, a krolewskie ptaki wspaniale. Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ujęło mnie zdjęcie nr 7 - fantazyjnie splecione gałęzie. Ale w gruncie rzeczy waszystkie zdjęcia są interesujące. Serdeczności przesyłam, Jagódko ��

    OdpowiedzUsuń
  17. Stokrotko, białe pawie są przecudne, tak słodkie i delikatne, że wydają się nierzeczywiste. Zresztą wszystko co uwieczniłaś jest tego warte 🌼🌼🌼

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo interesujące wszystkie drzewa, a pawie cudne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudownie. Pawie są świetne, biały jaki uroczy. Ale najbardziej zawsze mnie śmieszy jak one tak kuperki demonstrują. Tu też jeden sie popisuje zadkiem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One się tak samiczkom pięknie prezentują...
      :-)

      Usuń
  20. Jaguniu,
    kocham drzewa bo mają w sobie siłę i długowieczność...
    Natomiast paw - mówi się "dumny jak paw" - no taki ogon mieć to tylko można być dumnym...
    Serdecznie Cię pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  21. Dlaczego drzewa upadają?
    "Jeśli drzewo upadnie w lesie i nie ma nikogo,
    kto mógłby je usłyszeć,czy wydaje dźwięk"
    https://en.wikipedia.org/wiki/If_a_tree_falls_in_a_forest

    Od kilku tygodni obserwuję upadające drzewa na pobliskim zboczu.Są to jedne z ostatnich 150 letnich buków,modrzewi
    i świerków.Już unosi się dym ze spalanych gałęzi,to znaczy,
    że kolejne drzewa upadają.Jak wrócę to napiszę,jaki dźwięk
    wydają upadające drzewa.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzewa umierają stojąc...A potem upadają.....

      Usuń
    2. Dzisiaj drwale ostrzyli piły,palili gałęzie i budowali
      nową drogę do kolejnego hektara 120 letniego lasu.
      Spacerująca pani zapytała mnie,dlaczego taki zdrowy las wycinają?
      Dlaczego drzewa upadają?Grawitacja będzie krótką odpowiedzią.Długa odpowiedź:biologia drzew.
      Drzewa,tak jak człowiek,są organizmami biologicznymi,
      co oznacza,że przechodzą przez etapy życia,aby się
      "zadomowić",osiągnąć dojrzałość i po wielu latach
      reprodukcji umrzeć.Proces ten może trwać dowolną liczbę
      lat,ale zwykle do stu.Drzewa niszczy stres.W przypadku
      drzew sadzonych w mieście przetrwanie jest dla nich
      bardzo trudnym środowiskiem.Czy można zapobiec tragizmowi
      upadku drzewa?Jest to problem postawy-sposób,w jaki
      podchodzimy do drzew jako żywej formy życia.Nawet przy
      korzystnych warunkach,tak jak człowiek słabnie i w
      pewnym momencie umiera.Jeśli nie usuniemy drzewa na czas,
      zatroszczy się o to grawitacja.
      W Parkach Narodowych utrzymanie drzewa w jego naturalnym
      wieku jest bardzo rozsądną decyzją.

      Jutro z wnuczką,idziemy fotografować upadające
      drzewa,a jak zaśpi,idziemy na biegówki-trasy przygotowane,bardzo dużo dzieci,to cieszy(ferie).
      Pozdrawiam!


      Usuń
    3. Jesteś niesamowity Henryku....
      Co ja bym beż Ciebie zrobiła???

      Usuń
    4. Drzewa życia-nie należy ich wycinać.Bez nich stracimy wszystkie lasy.
      https://www.studyfinds.org/tree-of-life-keeps-forests-alive/

      Zapomniana historia,zapomniane drzewa.Z 500 nasion,
      odnaleziono 100 drzew,nadal szukają,gdzie zostały posiane(1976 rok).
      "Moon Trees(Księżycowe Drzewa)"

      Planeta Ziemia zawiera ok.9200 drzew,które nie zostały jeszcze odkryte.
      Na Ziemi jest w sumie ok.73 000 gatunków drzew,
      ale jak dotąd udokumentowanych ok.64 000.
      43% wszystkich drzew występuje w Ameryce Południowej,
      Eurazji-22%
      Afryce-16%
      Ameryce Płn-15%
      Oceania-11%
      W Ameryce Płd.jest 27 000 znanych gatunków drzew,
      może być tam jeszcze 4 000 do odkrycia.

      Niech Ci się przyśnią Księżycowe Drzewa:)

      Usuń
    5. Bardzo Ci dziękuję:-)

      Usuń
  22. Wszystkie zdjęcia z pawiem za fantastyczne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Zainteresowała się skąd te białe pawie bo to nie albinosy i znalazłam wytlumaczenie

    https://www.lazienki-krolewskie.pl/pl/aktualnosci/nowe-pawie-w-lazienkach-krolewskich-wsrod-nich-biale
    mnie sie spodobało zdjecie 4...paw od tyłu..ciekawe bardzo

    Stokrotko! ostatni dzień podróży spędziłyśmy w Kazimierzu i oczywiście popatrzyłam na trzy głowy władców. wszyscy o imieniu Kazimierz. Zdjęcia tez uskuteczniłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to pędzę do Ciebie bo pewie są już u Ciebie na blogu :-)

      Usuń
    2. o nie...jeszcze dlugo nie będa bo zaczne od pierwszego dnia

      Usuń
    3. No to muszę uzbroić się w cierpliwość...

      Usuń
  24. Ostatnie, w całej pióropuszej okazałości:)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja przyznaję Ci nagrodę za drzewa nr 7 i 15 :)), a zdjęcie ostatnie z pawiem - rewelacja. Co Ty mu zrobiłaś ,że tak pięknie ogon wyeksponował? Byłam kiedyś w parku w Puławach, co ja się tam nachodziłam za tymi pawiami, co ich naprosiłam - i nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Elizo te pawie u Czartoryskich w Puławach nie są takie towarzyskie :-))

      Usuń
  26. Jak ja widzę pawie to żaden nie chce rozłożyć ogona xD. Dlatego tym bardziej podziwiam, że to uchywyciłaś. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko te białe pawie nie chciały rozkładać ogonów...

      Usuń
  27. Jak dla mnie we wszystkich jest cos niezwyklego. A te pawie przesliczne. Nie moge sie napatrzec.

    OdpowiedzUsuń

Dzisiaj będzie o ziemniaczku...

O ziemniaczkach już kiedyś pisałam... Ale ponieważ bardzo je lubię, .... więc napiszę jeszcze coś więcej..                      Pomnik wyjąt...