środa, 13 kwietnia 2022

Niezwykłe flagi

 Dzisiaj taki przerywnik:

Wspólcześnie tylko 3 państwa mają flagi kształtem odbiegające od prostokąta:

SZWAJCARIA i WATYKAN, które  mają  flagi kwadratowe 



I NEPAL, który ma flagę składającą się z 2 trójkątów. Symbolizują one szczyty górskie lub buddyzm i hinduizm,


A to jest flaga KIRGISTANU. Zamysłem grafika było umieszczenie tradycyjnego kirgiskiego wzoru, ale jak twierdzą złośliwi wygląda ten wzór na piłkę tenisową albo kulę do gry w boule. Tak naprawdę to na czerwonym tle flagi znajduje się złote słońce, które posiada 40 promieni, przedstawiających 40 kirgiskich plemion.

Na fladze wyspy MAN znajdują się trzy nogi w zbroi. To symbol równowagi i stabilnosći, bo zawsze któraś z tych nóg stanowi podporę.


Podobny znak ma na swej fladze SYCYLIA. Tam jednak nogi są gołe i wyrastają z głowy kobiecej.


Flaga SESZELI to pięć kolorowych pasów rozchodzących się promieniście od jednego rogu. Niebieski symbolizuje niebo i morze, żółty słońce, czerwony ludzi, biały sprawiedliwość, zaś zielony przyrodę.


A tak wygląda stara, poprzedna flaga KRÓLESTWA BENINU, którą pod koniec XIX wieku Anglicy przejęli prawdopodobnie od jednego z miejscowych władców.


Natomiast FRYZJA - prowincja w północnej Holandii umieściła na swojej fladze liście lilii wodnej.           

                                              

Natomiast na fladze LOMBARDII znajduje się rysunek kwiatu namalowanego dawno temu na skale...


I jeszcze bardzo nowoczesny logotyp na fladze małego karaibskiego państwa SAINT LUCIA.


Które z tych flag podobają się Wam albo nie podobają???

63 komentarze:

  1. Najbardziej podoba mi się flaga Seszeli. Marzy mi się bowiem tam podróż (kiedyś) ;-) . Serdecznie pozdrawiam, aktywny tydzień przede mną ;-) . I zapraszam do siebie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio słuchaliśmy audycji w radio357 o Nepalu i mąż mówił, że mają najdziwniejszą flagę na świecie. Prawdę mówił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Flaga Królestwa Beninu dość przerażająca.
    Z kolei liście lilii wodnej na fladze Fryzji przypominają serduszka i całość wygląda bardzo kawaii (słodko) ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magnolio - na szczęście ta flaga Beninu już nie obowiazuje.
      Dziękuję za wizytę :-)

      Usuń
  4. Dla każdego narodu jego flaga jest najważniejsza(najpiękniejsza), więc nie wypada krytykować. Flaga Seszeli rzeczywiście jest fantastyczna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się bardzo podoba flaga Seszeli :-)
      Serdeczności Iwonko :-)

      Usuń
  5. Świat w swojej różnorodności jest bardzo piękny...

    OdpowiedzUsuń
  6. magiczny triskel na fladze Sycylii ma przynosić powodzenie, ale patrzenie Gorgonie Meduzie w oczy ponoć należy do ryzykownych zachowań...
    z przedstawionych przez Ciebie chyba nepalska u mnie wygrywa, za oryginalny, "inny" kształt...
    a z innych, nieprzedstawionych?... niełatwy wybór, ale kilka wartych jest uwagi:
    - jedna z pierwszych flag USA z grzechotnikiem na żółtym tle...
    - flaga, a raczej tylko projekt flagi Ziemi z 1970 roku: w tle fragment Słońca, a obok przycupnięty Księżyc...
    - flaga esperantystów, bo lubię zielony kolor, ale ja bym ją poprawił: gwiazdę zmienił na listek Świętego Ziela...
    - a skoro przy temacie Zioła to rzecz jasna trójkolorowa tęcza Etiopii /wersja 75-87, 91-96, czyli bez dodatków/, albo Rasta, jak kto woli...
    zaś z ciekawostek to flagi modlitewne bob i buddyzmu tybetańskiego: obok młynków modlitewnych drugi ciekawy pomysł dla religijnych leni, którzy zamiast się prężyć i napinać wieszają flagę, która łopocząc modli się za nich...
    ciekawa jest też flaga Indian Nawaho /krewniacy Apaczów/, jej stylistyka kojarzy się z obrazami "malowanymi" piaskiem, w której to sztuce Nawahowie są mistrzami /ex aequo z mnichami buddyjskimi, którzy tworzą mandale z piasku/...
    co by tu jeszcze?... może flaga Tatarów krymskich? /dowolna wersja, istotne jest logo zwane "tamga"/...
    dorzucę na koniec flagę Romów, a wisienką na torcie niech będzie Jolly Roger, wersja Stede'a Bonneta...
    jak ekstra bonus dodam jeszcze flagę Ukrainy, ale nie dlatego, że jest "na czasie", tylko po prostu lubię połączenie tych kolorów...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. */errata (literówka): jest "bob" - ma być "bon"...

      Usuń
    2. No to piąteczka Ci się należy a właściwie szósteczka za wspaniale odrobioną "lekcję komentowania" :-))

      Usuń
    3. Jasne wszystko.
      A flagę esperantystów miałam kiedyś w domu, bo w zamierzchłych czasach uczyłam się języka Esperanto.:-)

      Usuń
    4. jak komentować, to porządnie, choć nie musi to oznaczać, że długo, ale temat mnie nieco wciung...
      z esperanto mało miałem okazji się zetknąć, sporadycznie jedynie i do tego dawno... jak słuchałem, to podobała mi się melodia tego języka, tak to brzmiało jakby romańsko - iberyjsko, coś w tym guście...
      a tak w ogóle, to znalazłem fajną flagę: miasta Kaapstad/IKapa/Cape Town/Kapsztad... odjechany motyw pięciobarwnej tęczy plus taki biały mazaj symbolizujący pobliską Górę Stołową...

      Usuń
    5. Czyli Cię "wciągło" :-))

      Usuń
    6. p.s. za to nie mogę się coś przekonać do flagi jednego z moich ulubionych miast: Amsterdamu... nie powiem, że brzydka, ale nie powiem też, że ładna... powiem, że... dziwna :)

      Usuń
    7. Poszukałam - faktycznie dziwna...:-)

      Usuń
    8. p.s. za to ciekawa jest flaga Białołęki: też konopna, tylko inne nieco proporcje pasów...

      Usuń
    9. Białołękę mam o rzut beretem :-)

      Usuń
  7. Najbardziej mi się podoba flaga Seszeli, jak połączenie kilku innych. Z innych lubię flagę Meksyku (z orłem siedzącym na opuncji i trzymającym w dziobie węża - fascynujące połączenie, z legendy :)). Liban też ma ciekawą, z drzewkiem. I Bahrajn, jak piła.
    Najbardziej zadziwiająca jest z kolei dawna flaga Beninu. ;)
    A nie podobają mi się te z nogami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację- te flagi z nogami są jakieś takie ... niesamowite.

      Usuń
  8. Z tych flag które przedstawiłaś najpiękniejsza jest flaga Seszeli. :-)

    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje typy to Nepal i Seszele!
    Pozdrawiam słonecznie!🌞

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe wszystkie, ale nepalska chyba najbardziej:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za to niezwykłe zestawienie.
    Najbardziej podoba mi się chyba słońce Kirgistanu a najmniej egzekucja na fladze Beninu.
    Zainteresowała mnie zbieżność - kwadratowe flagi Szwajcarii i Watykanu - może dlatego Watykan jest pilnowany przez szwajcarską gwardię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Lechu.
      Flaga Beninu została na szczęście zmieniona.
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Ciekawa jest ta Seszeli, oraz Nepalu.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze miałam sentyment do flagi Nepalu.
    A najbardziej to mnie ciekawią takie bardzo skomplikowane flagi. Sri Lanka, Mołdawia, Arabia Saudyjska. Czy dzieciom w tych krajach każe sie te flagi malować? ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie myślę, że dzieci we wszystkich krajach malują flagi na zajęciach plastycznych w szkołach...

      Usuń
  14. Te flagi z nogami są mhmmm trochę dziwne i makabryczne, nie to co flaga Fryzji, gdzie liście lilii wodnej wyglądają jak serduszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie nie podobają się flagi z nogami. Wolę te z serduszkami :-)

      Usuń
  15. Stokrotko,
    wszystkie flagi są na swój sposób dość niezwykłe, niektóre intrygujące i oryginalne, ale też i urocze .. najbardziej podoba mi się, ze względu na swoisty kształt, flaga Nepalu :)

    - pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie Flaga Nepalu jest oryginalna.
      Serdeczności AnSo:-)

      Usuń
  16. Chyba Seszele...a swoja droga niejedno państwo wybiera kolor niebieski bo morze i niebo...podoba mi się też flaga Nepalu bo taka z fantazja.
    A te trzy nogi to jakoś nie bardzo do mnie przemawiają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko - chyba nikomu się te trzy nogi nie podobają.
      Serdeczności :-)

      Usuń
  17. Fryzja- widzę serca 😍😄💖
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serce na fladze to fajny motyw - prawda?
      Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Nigdy nie zwracałam uwagi na elementy tych mało znanych flag. Zdecydowanie ta z odcinaną głową - moja faworytka. Brrrr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulko - Benin zmienil na szczęście swoją flagę, więc już tak nie straszy :-))

      Usuń
  19. Dla mnie najciekawsza jest flaga Lombardii, wiaze się z czymś niecodziennym, z historią.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkie są ciekawe, najciekawsza Neapol, a kolorystycznie Seszeli- bardzo optymistyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie jak już to wygrywa Sycylia ...ale generalnie żadna z flag mnie nie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  22. Flagi z nogami trochę śmieszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Flaga musi wyglądać pięknie,gdy faluje na wysokim maszcie.

    https://youtu.be/Bq5bof4Ycfc
    Weksylologiem nie jestem...osobiste uprzedzenie,ponieważ lubię projekty zawierające kwiaty-Lombardia.Kwiat na fladze Lombardii skojarzył mi się z czterolistną koniczynką(oxalis).

    Benin=Państwo Islamskie,brakuje tylko wersetów z Koranu.

    The Vexillology Subreddit Tournament przeprowadziło głosowanie
    na najlepszą flagę na świecie.
    Z ponad 200 flag za najlepszą flagę na świecie wybrano flagę Estonii.
    Drugie miejsce zajęła flaga RPA.Flaga RPA jest tak dobrze
    wykonana,że trudno zauważyć,że kryje się za nią holenderska
    flaga.
    Weksylolodzy(vexillonaires)-ci,którzy badają flagi(wiki).
    Podoba mi się"zapętlona"flaga Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Weksylologicznych(wiki).

    Herb mojej wioski przedstawia trzy szczyty górskie:
    Rymarz,Słoneczna,Kalenica-mieszkańcy o tym nie wiedzą.
    Pozdrawiam!


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością Henryku herb Twojej wioski jest piękny:-)

      Usuń
  24. Pewnie lada chwila wyślesz nam życzenia świąteczne ale ja najpierw chciałam Ci podziękować za fajny przerywnik. Najbardziej mi się podoba flaga Seszli i Fryzji.
    Ela

    OdpowiedzUsuń

  25. Lubię takie przerywniki Stokrotko
    Wybieram flagę Nepalu, chyba ze względu na kształt
    Pozdrawiam porannie z szumiących stronek

    OdpowiedzUsuń
  26. Mnie się spodobała flaga Seszeli za kolory, które mają konkretne znaczenie. Bardzo fajne. A za najmniej urodziwe uważam dwie ostatnie;)

    słońce rzeczywiście przypomina ognistą piłkę tenisową;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystkie są ciekawe, ale najbardziej mi się podoba flaga Sycylii.

    OdpowiedzUsuń

Syrakuzy - z cyklu "Włochy Południowe i Sycylia" - część ósma

Po wylądowaniu w Katanii i wypożyczeniu dwóch małych samochodów udaliśmy się w podróż pod Sycylii. Zwiedzanie Sycylii zaczęliśmy od południo...