poniedziałek, 6 czerwca 2022

Aforyzmy Ewy Radomskiej



Ewa Radomska /o której już kilkakrotnie pisałam i cytowałam Jej utwory/ jest moją bliską koleżanką ze Staromiejskiego Oddziału Towarzystwa Przyjaciół Warszawy. A poznałyśmy się parę lat temu na spotkaniu autorskim Wydawnictwa "Białe Pióro", w którym wydajemy swoje książki.

Dzisiaj postanowiłam zacytować /za zgodą Ewy/ kilka Jej niezwykle błyskotliwych aforyzmów. A jest ich oczywiście dużo, dużo więcej...

Zapraszam do przeczytania.

1Najgorzej jest kiedy nie widzi się własnej głupoty, a osądza się cudzą mądrość…

2Żeby życie brać pełnymi garściami nie można mieć zaciśniętych pięści…

3Kiedy jest źle, myśli się o tym, żeby było dobrze, kiedy jest dobrze, marzy się żeby było lepiej, kiedy zaczyna być lepiej, jest się już tak pewnym siebie, że zawsze popełni się jakiś błąd, który zawraca nas do początku…

4W życiu człowieka istnieją dwa rodzaje upadków – pierwszy kiedy stacza się bezwiednie na dno i drugi kiedy na siłę przebija się do szczytu…

5Człowiek w każdej sytuacji daje próbkę swojego charakteru…

6Serce to najbardziej ruchliwy organ człowieka – to podchodzi do gardła, to ucieka do pięt…

7Dobrze, że istnieją plotki, inaczej wielu nie miałoby nic do powiedzenia…

8Wśród wielkich słów największe bywa milczenie…

9Czas jak ptak – to okrywa naszą pamięć swoim skrzydłem zapomnienia to dziobie boleśnie w najczulsze miejsca…

10Bóg istnieje w naszej prawości…

Wybierzecie według Was najlepszy?


--------------------------------------------------------------------------------------

Aforyzmy Ewy Radomskiej /poetki, pisarki i aforystki/ zostały docenione przez serbską gazetę literacką "Svitak", która uhonorowała Ją  DYPLOMEM tzw. "Malej papriki" za rok 2021.

A w Polsce Ewa Radomska jest aktualnie uważana za jedną z trzech najlepszych aforystek... 

Przyjmij Ewo moje najszczersze gratulacje. A zdjęcia Wisły w Kazimierzu i jednego z kazimierskich ogrodów oczywiście dla Ciebie.



80 komentarzy:

  1. Wszystkie Stokrotko są przepiękne. Pozdrawiam serdecznie, i zdjęcie cudne. A pozdrawiam przed biblioteką i większymi zakupami :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Stokrotko - dziś niestety nie Stokrotka, ale odległy sklep ;-) . I tylko w bibliotece zwrot - mam co czytać ;-) .

      Usuń
    2. Witaj Jardianie :-). Dziękuję Ci.

      Usuń
    3. To przyjemnej lektury Jardianie :-)

      Usuń
  2. Nie jest łatwo wybrać najlepszego z najlepszych... Chyba numer 7. Albo może 6, bo temat jest mi ostatnio bliski...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak Bojo...bo Ty sercowy chłopak teraz jesteś:-))

      Usuń
  3. Jestem pod wrażeniem, oczywiście gratuluję obu paniom, ale nie wybiorę najlepszego, bo wszystkie świetne!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu gratulacje tylko dla Ewy aforystki...

      Usuń
    2. Dlaczego tylko? Tobie gratuluję wartościowych znajomości i pomysłów na ciekawe posty!

      Usuń
    3. No to dzięki serdeczne :-) Dzisiaj się z Ewą widziałam w siedzibie Towarzystwa na Starówce :-)

      Usuń
  4. Wszystkie niesamowicie trafne. Genialne można powiedzieć. Niesamowita ta Pani Ewa Radomska. Moje uznanie.
    Pozdrawiam serdecznie :-)
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię aforyzmy i często są one potrzebne w różnych sytuacjach. Spośród przedstawionych wyjątkowo przypadł mi do gustu ten z numerem 7.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na optymistkę przystało: 2!! ;o)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mądre i zgrabnie sformułowane myśli...wszystkie mi się podobają ale wybieram 8!

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej 3 do mnie przemawia. Nie umiem powiedzieć w tym momencie nawet dlaczego, bo wszystkie zawierają życiową prawdę i trudno się z nimi nie zgodzić. Gratulacje dla Pani Ewy. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Ewy. Ale Ona też czyta komentarze i z pewnością jest jej przyjemnie.

      Usuń
  9. W każdym aforyźmie coś niezaprzeczalnie jest, ale gdybym miała wybrać to na tę chwilę zdecydowanie 2 i 10. Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Elaju
      Bardzo się cieszę z Twojej wizyty :-)

      Usuń
  10. Wszystkie bardzo dobre, ale skoro trzeba wybrać, to głosuję na nr 2.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam się, że nie mam głowy do aforyzmów. Nie pamiętam, nie spisuję i nie zauważam, że ktoś ich użył 😬

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. W codziennej rozmowie aforyzmów się raczej nie stosuje.

      Usuń
  12. Pani Stokrotko bardzo mi się podoba ostatni aforyzm.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja Ci dziękuję za to "kilkakrotnie" :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam że skupisz się na aforyzmach Ewy.....

      Usuń
    2. Przeczytałam z uwagą, ale nie lubię brać udziału w zabawie "wybieramy najlepsze"

      Usuń
    3. Domyślam się też że razi Cię słowo
      "kilkakrotnie".....

      Usuń
    4. No właśnie nie, przeciwnie, dziękuję Ci za nie, jak napisałam, bo rozpanoszyło się "kilkukrotnie" aż do bólu zębów, a "kilkakrotnie" jest ukonstytuowane w polszczyźnie od dawna jako prawidłowe

      Usuń
  14. są różne szkoły. i z każdą można polemizować - choćby dwójka - łatwo jest mówić "chcę więcej", "zasługuję na jeszcze". a przecież każda garść jest inna. i nie każdy musi mieć/chcieć WSZYSTKO Choćby jeden dzień więcej. Niektórym wróbel w garści służy bardziej, niż gołąb na dachu... a przynajmniej służył, ZANIM nastał internet. grunt, to uśmiechać się, pomimo wszystko. a przysłowia - niech będą ideologią tych, którym zabraknie własnej wyobraźni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ale myślę że niezależnie od wszystkiego ....wszyscy tu mają własną wyobraźnię:-)

      Usuń
  15. Biorąc pod uwagę dzisiejsze czasu, pierwszy wydaje mi się wyjątkowo aktualny…
    Marek z E.

    OdpowiedzUsuń
  16. Stokrotko- ja wybieram numer 5.
    Pozdrawiam serdecznie.
    AgaT

    OdpowiedzUsuń
  17. 6.
    "Serce pisarza,serce poety,serce aforystki,serce artysty,serce muzyka zawsze pęka.To przez to rozbite okno widzimy świat"-Alicja Walker
    :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Numer 5 filozoficznie mnie nastraja.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wybieram ten: "Żeby życie brać pełnymi garściami nie można mieć zaciśniętych pięści"

    OdpowiedzUsuń
  20. bałwanek najlepszy...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co konkretnie masz na myśli bo tu chyba nie występuje żaden bałwanek:-))

      Usuń
    2. łeh :/
      ósemka znaczy...

      Usuń
    3. No tak..... W przedszkolu na ósemkę mówili bałwanek :-))

      Usuń
  21. Wszystkie trafne i życiowe, wskazówki takie na drogę dla każdego, kto chce skorzystać 🌞

    OdpowiedzUsuń
  22. Pod każdym aforyzmem mogę się spokojnie podpisać, bardzo trafne.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie najbardziej podoba się dwójka. Mam nawet w swojej śmieciowej kolekcji pamiątek torebkę po hiszpańskim cukrze, gdzie jest coś podobnego : " żeby się zachłystywać życiem nie można mieć zaciśniętych zębów ". Wszystkie aforyzmy pani Ewy są trafne.

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowicie trafne są te aforyzmy.
    Gratuluję talentu Pani Radomskiej.
    A Tobie takiej znajomości.
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marku z dziewczynami dziękuję w imieniu Ewy i swoim.

      Usuń
  25. Madra ta Twoja przyjaciolka, bo 'Czlowiek w kazdej sytuacji daje probke swojego charakteru: Podanie numeru to za malo. Pizdrawiam autorke i dame blogow Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziękowania i serdecznosci dla Ciebie Małgosiu:-)

      Usuń
  26. Jaguniu,
    ale mi zrobiłaś piękny poniedziałkowy poranek dając moje aforyzmy, tak miło pisząc o nich i o mnie i ilustrując to pięknymi zdjęciami. Aż mi szkoda, że to moje malutkie święto, które mi zrobiłaś już się kończy...Dziękuję Ci za nie jak również wszystkim, którzy wypowiedzieli się, także tym dla których aforyzm to nie koniecznie ich ulubiona forma.....Pierwszą w życiu "złotą myślą" jaką przeczytałam i uświadomiłam sobie jej mądrość / a było to w latach wczesnej młodości/ było stwierdzenie któregoś ze starożytnych, a mianowicie "wivere militare est" czyli żyć znaczy walczyć. I od tego się zaczęła moja fascynacja krótką formą, w której można wyrazić jakąś życiową prawdę...
    Raz jeszcze bardzo Ci dziękuję i wszystkim, którzy przeczytali - a może też sami obserwując życie, wydarzenia, analizując swoje przeżycia też zapiszą swoje spostrzeżenia w formie aforyzmu lub "złotej myśli" ?
    Moc serdeczności
    Ewa Radomska z Bajkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa - napiszę to co Ci wiele razy powtarzam: JESTEŚ BARDZO MĄDRA I ZDOLNA !!!!

      Usuń
    2. Jaguniu,
      bardzo raz jeszcze dziękuję! A wtorkowy poranek również bardzo piękny - dodanie otuchy i dobre słowa czynią cuda!
      Serdecznie Cię pozdrawiam
      Ewa Radomska z Bajkowa

      Usuń
    3. Ewa Czas bardzo szybko leci.....I dzisiaj już chyba jest środa:-)))

      Usuń
    4. Rzeczywiście! Dzisiaj już środa, a ja jeszcze w poniedziałku i we wtorku! Bo tak milutko otulić się kołderką szczęścia!

      Ewa Radomska z Bajkowa

      Usuń
    5. Jeszcze wiele razy będziesz szczęśliwa!!!!

      Usuń
  27. Proszę przekazać wyrazy uznania Autorce tych aforyzmów!
    A Pani dziękuję że napisała o Pani Radomskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. A Autorka z pewnością czyta komentarze :-)

      Usuń
  28. Wiesz,że uwielbiam pisarstwo Ewy Radomskiej, bez względu na formę wypowiedzi, dlatego nie potrafiłabym wybrać najlepszego(najmądrzejszego) aforyzmu. Te, które zacytowałaś pochodzą chyba z nowego tomiku, bo ich nie kojarzę z wcześniejszej lektury. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Iwonko że i Ty jesteś wielbicielka twórczości Ewy Radomskiej.

      Usuń

Zielono mi....i maturalnie....

Jak się czujecie otoczeni zielenią? Bo ja doskonale... Zdjęcia robiłam wczoraj w "Parku Morskie Oko" w dzielnicy Mokotów w Warszaw...