sobota, 12 listopada 2022

Zapraszam Was do kazimierskiego wąwozu Kwaskowa Góra...

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

Czy któreś zdjęcie zasługuje na wyróżnienie?
A może zauważyliście głowę słonia z okiem i trąbą?
Albo małpę???

Jeśli już wyszliście z wąwozu to zapraszam Was pod klasztor. Stamtąd obejrzycie Miasteczko po zachodzie słońca.


Wszystkie zdjęcia były robione 9 listopada 2022 r.
--------------------------------------------------------------------------------------
Zapraszam także serdecznie na piękny blog Pani Ogrodowej:
https://paniogrodowa.blogspot.com/

70 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia Stokrotko i czuć tu - duszę Artysty. Pozdrawiam serdecznie w sobotę - 15 minut na ciężkich zakupach, teraz sprzątanie. Była też... Stokrotka ;-) . Ps. U mnie też są wąwozy ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Obeszliśmy wąwozy, a jakże, to jedna z atrakcji Kazimierza:-)
    Ja wyróżniam Miasteczko nocą:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaguniu,
    czy tą trasą nie idzie się przypadkiem do domu Marii Kuncewiczowej? Bardzo dawno i tylko raz byłam w Kazimierzu i właśnie szliśmy do jej domu jakby podobną trasą. Była to bardzo piękna wycieczka, było lato, słońce, zwiedziliśmy dom pisarki, mam z niego zdjęcia i zdjęcia z nad Wisły...
    Drzewa niesamowite - wszystkie!
    Serdecznie Cię pozdrawiam
    Ewa z Bajkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu do domu Marii Kuncewiczowej idzie się Wąwozem Małachowskiego.
      A w Kazimierzu jest podobno 150 wąwozów....I wszystkie piękne...
      Serdeczności.

      Usuń
  4. Słoń jest na zdjęciu nr 5 a małpa na 13tym. Ale mnie najbardziej podoba się odbicie drzew w kałuży na zdjęciu 11.
    Wszystkie piękne....
    Kiedy ja wreszcie odwiedzę Miasteczko???
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu z pewnością kiedyś Ti przyjedziesz.
      I nie będziesz tego żałować...

      Usuń
  5. Najpiękniejsze 18 i 19.
    Tobie to dobrze, bo sobie spacerujesz po ukochanym miasteczku :-))
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  6. Ha... lubię patrzeć na drzewa, zawsze mnie fascynują ich kształty. Myślę, że małpa jest na 20 zdjęciu, a podobają mi się ujęcia 18 i 19. Masz oko dziewczyno, by wychwycić takie cudeńka. Nocą, te miejsca wyglądają na pewno niesamowicie, prawda? Tak mi troszkę podpowiada wyobraźnia. A Miasteczko o zachodzie słońca wygląda jak widokówka. Pięknie.
    Pozdrawiam serdecznie Stokrotko... miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  7. gryzonie przodem, więc najpierw zauważyłem kurę i kaczkę, a za nimi drogę na Ostrołękę... i jeszcze białą chusteczkę, ale ta chusteczka jest kopytna, więc się nie liczy...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżbyś "Rejs" oglądał???? 😀

      Usuń
    2. teraz?... nie... jak zwiedzam blogosferę, to żadnych filmów nie oglądam, pomijając te wbudowane w akurat przeglądanego posta, ale w Twoim powyżej żadnego filmu nie znalazłem...

      Usuń
  8. Jeszcze te wąwozy przede mną! Ale co teraz oczy napasę Twoimi zdjęciami, to moje!
    Dziękuję pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej podobały mi się zdjęcia 5, 15, 18. Piękny wąwóz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Najbardziej zafascynowało mnie zdjęcie nr 19. Widzę tam jakiegoś stwora opierającego się o drzewo ale trudno mi go nazwać i określić, bo nie wiem co to jest. I wiem, że tylko ja go widzę :) Uściski Stokrotko...

    OdpowiedzUsuń
  11. DZIEKUJE! 😍 Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Stokrotko, trudno mi dzisiaj wybrać to jedno zdjęcie.
    Najbardziej spodobał mi się widok spod klasztoru. Niedawno również robiłam zdjęcia spod pewnego klasztoru, ale z widokiem na piękne jezioro.
    Pozdrawiam widokiem kwitnących jeszcze nasturcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idmeno bardzo Ci dziękuję za wizytę I komentarz.

      Usuń
    2. Pozdrawiam ciepło Stokrotko, chociaż na dworze coraz zimniej

      Usuń
    3. No niestety przyszła zima....

      Usuń
  13. Wąwozy są z lekka przerażające...

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdjęcie 13 i 14. Ale tak naprawdę, wszystkie drzewa są imponujące, te ogromne konary świadczą, że lata minęły od małych drzewek, to już prawdziwa historia. Można pofantazjować, kto przed wielu laty podziwiał je. Teraz próba: czy uda mi się tutaj zostawić komentarz ?? Serdeczności zostawiam, Jagódko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. 19.Drzewo Matka.Jestem Drzewem-Matką,które zrodziło twoje nasiona.Urosłeś moje dziecko,jesteście moją rodziną.Moje korzenie sięgają bardzo głęboko.Moich pierścieni jest wiele.Pokazują historię moich lat wzrostu i mądrości,którą próbowałam się z tobą podzielić.Starałam się zapewnić ci bezpieczeństwo pod moim baldachimem.Kiedyś i ty poznasz bolesne bóle brakujących gałęzi.Niech twoje gałęzie sięgają nieba.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  16. -- każde zdjęcie ma swój niepowtarzalny urok, więc bardzo Ci dziękuję za to, że możemy zatrzymać wzrok nad tym pięknem... może to brzmi zbyt górnolotnie, ale ... codziennie mijamy, tyle drzew, tyle krajobrazów i nie zwracamy no to uwagi, a Ty; sprawiłaś, że potrafimy się zatrzymać, popatrzeć, pomyśleć...

    - a-

    W DNIU URODZIN,
    życzę Ci, abyś odnalazła:
    w ciszy swoje myśli i marzenia,
    w bliskich Ci osobach siłę i piękno stworzenia,
    w otaczającym świecie radość istnienia,
    w kolorach, smakach i zapachach
    wielkość natchnienia,
    byśmy jeszcze przez długie lata ,
    mogli czytać
    Twoje blogowe wpisy ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko Kochana.... dziękuję Ci z całego serca!!

      Usuń
  17. A mnie podoba się pierwsze zdjęcie..pokazuje wymiar wąwozu, relaks osoby kroczącej po nim, miły brak innych w takim miejscu, uczucie, które musiało Tobą zawładnąć, że ro wszystko jest moje, tylko dla mnie...
    Wiem gdzie jest Kwaskowa Góra, kiedy jechałam do muzeum Kuncewczów widziałam drogowskaz ale tam nie dotarłyśmy..ale nic straconego, kiedyś tam zajdę ale chciałabym mieć też to uczucie...ja tu jestem samiutka i wszystko to jest dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko. Konieecznie kiedyś przejź wąwozem Kwaskowa Góra - na końcu wychodzi się na Jeziorszczyznę i stamtąd dochodzi na Czerniawy. A przedtem po prawej stronie jest Cmentarz Zołnierzy Radzieckich - nie jest zniszczony, a potem dalej na Czerniawach slynny kirkut. Cała wycieczka - od centrum Miasteczka do centrum zajmuje około 4 godzin - a idzie się powoli bo w Kazimierzu i okolicach nie należy się śpieszyć.... tylko należy podziwiać widoki.
      Ta :"osoba krocząca" to osobisty małżonek... :-))

      Usuń
  18. W wąwozie korzonków bez liku ;) Nie byłam w Kwaskowej Górze. Trudno mi znaleźć podobieństwa, ani słonia ani małpy :( Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. CIEKAWYCH ODKRYC, SPELNIENIA MARZEN, ZDROWIA I MILOSCI zyczy Urodzinowo Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
  20. I love your posts and everything looks wonderful. I thanks for sharing.
    ភ្នាល់បាល់​អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  21. Na 5 zdjęciu widzę uniesione trabe słonia i jedno jego oko.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dziękuję za te wycieczkę:)
    Słonia z trąbą widzę na 5 zdjęciu. Ale małpy się doszukać nie mogę :(
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie na moim blogu.
      Słoń faktycznie jest na 5tym zdjęciu.
      Zapraszam do częstych wizyt u mnie.:-)

      Usuń
  23. Łapa dinozaura na 14😀 Wszystkie zdjęcia urokliwe 🌼🌼🌼😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że łapa dinozaura :-)

      Usuń
    2. Jaguniu najmilsza przegapiłam Twoje święto 😥😥😥 Ale za to dziś Cię przytulam bardzo serdecznie🌹🌹🌹

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo Anko 😀

      Usuń
  24. Tymi zdjęciami przywołałaś worek wspomnień:). Kiedyś często odwiedzałam Kazimierz.
    Na 18 zdjęciu widzę Drzewca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie na moim blogu.
      Ja przyjeżdżam do Kazimierza kilka razy w roku od wielu lat.
      Może to faktycznie Drzewiec 😀

      Usuń
  25. Fajna nazwa! Ciekawe dlaczego? Ja byłam tam tylko w Korzeniowym.
    O zachodzie słońca Twoje Miasteczko też bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwaskowa Góra od starego kazimierskiego rodu Kwaskow.
      Wąwóz Korzeniowy Dół jest najpiękniejszy ale krotki....

      Usuń
    2. Dzięki. Pozdrawiam serdecznie:)))

      Usuń
  26. Matko, chyba już z 15 lat mnie tam nie było...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wybierz się do miasteczka wąwozów I malarzy...

      Usuń
  27. Widzę, że też lubisz odwiedzać Kazimierz. Na Lubelszczyźnie nie tylko tam są takie piękne wąwozy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem wiem.... ale Kazimierz to moja wielka miłość ...

      Usuń

Poezja i proza

Wychodząc w środę raniutko z domu na jednodniowy pobyt do szpitala włożyłam do plecaczka te dwie książki: I chociaż mam je od dawna i dobrze...