piątek, 24 marca 2023

Moja Andaluzja - część czwarta

Z Rondy, w której zatrzymaliśmy się na dwie noce pojechaliśmy zwiedzić białe miasteczka.

Te miasteczka których jest w Andaluzji około pięćdziesięciu są wyjątkowo urocze. Nie tyle ze względu na zabytki co przede wszystkim na białe domki położone wśród zielonych wzgórz i imponujacych skał. Mieliśmy akurat piękną, słoneczną pogodę, więc miasteczka lsnily po prostu w andaluzyjskim słońcu. Działo się to 14 lutego br.

Zwiedziliśmy tylko kilka białych miasteczek wędrując wąskimi stromymi uliczkami w górę lub w dół i rozglądając się dookoła. Spacer w każdym miasteczku kończyliśmy na jego rynku lub głównym placu przy kawie.

Najpierw była GRAZALEMA

Podobno to miasteczko niewiele zmieniło się od średniowiecza. Pełno tu wąskich uliczek, białych fasad domów przyozdobionych donicami z kwiatami. Główny plac Grazalemy to Plaza de Espana.




/Jak na jakimś zdjęcie zauważycie kogos w różowo-czerwonej kurteczce i z niebieskim plecaczkiem w kwiatki..., to znaczy że to jest Babcia Stokrotka/...


Następna była OLVERA z ruinami zamku jeszcze z czasów panowania arabskiego na Półwyspie Iberyjskim,,,,







A potem było miasteczko SETENIL DE LAS BODEGAS.

Od innych różni się to miasteczko tym, że zostało zbudowane w szczelinie wąwozu. I że w tym wąwozie i nad nim znajdują się białe domki. Tworzą one wielopiętrowy labirynt ulic. A między budynkami wydrążono także podziemne korytarze...







Wszystkie zdjęcia można powiększyć...

Ciąg dalszy /mam nadzieję/ - nastąpi...

57 komentarzy:

  1. Czekam więc Stokrotko na ciąg dalszy ;-) . Pozdrawiam znad sprzątania, i przed większymi zakupami. My w tym roku znów Bałtyk :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A podobają Ci się Jardianie białe andaluzyjskie miasteczka?
      Stokrotka

      Usuń
  2. No i byłem Stokrotko na zakupach. Bite 18 minut. W tym...Stokrotka ;-) . Jeszcze raz pozdrawiam, w okolicach Krakowa pada deszcz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Warszawie jeszcze słońce...
      Stokrotka

      Usuń
  3. Stokrotko - bardzo mi się podobają te miasteczka. Moim marzeniem jest podróż na południe Europy :-) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna relacja, a ile wrażeń macie na zawsze w sercach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dopiero poczatek Polu...
      Stokrotka

      Usuń
  5. A najpiękniejsze miasta jeszcze były przed Wami. Kiedy będziesz pisać o Sewiilli i Grenadzie?
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  6. Miasto w szczelinie wąwozu jak dla mnie najbardziej niesamowite, te skały nad ulicami, robią ogromne wrażenie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario zebys wiedziała jak to pięknie wyglądało w naturze...
      Stokrotka

      Usuń
  7. Oczywiście, że powiększyłam, by pospacerować z wami, ale nie widziałam żadnej babci, tylko blond dziewczynę śmigającą po uliczkach:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu.... ale Ty masz wyobraźnię:-))
      Stokrotka

      Usuń
  8. Te piękne białe miasteczka wyglądają jak raj dla graficiarzy. Aż dziwne, że ich tam nie ma... Na szczęście!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście Bojo... na szczęście...
      Stokrotka

      Usuń
  9. Pięknie. Szczególnie podoba mi się czwarte zdjęcie, z górą. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ta góra wspaniała jest...
      Stokrotka

      Usuń
  10. Wszystkie białe miasteczka piękne.A masz jeszcze więcej zdjęć z innych miasteczek?
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe zdjęcia, piękne miasteczko! Z przyjemnością pooglądałam te "białe uliczki"
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za ten zachwyt...
      Stokrotka

      Usuń
  12. Niesamowite jest to miasteczko w szczelinie wąwozu. Nie wiem dlaczego nie zostałam tam zawieziona podczas pobytu w Andaluzji. Muszę im zwrócić uwagę na to niedopatrzenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może byłaś w jeszcze piękniejszych miasteczkach?
      Stokrotka

      Usuń
  13. Ależ urokliwe miejsca zwiedzaliście :) Zachwyca wszystko. Ja oglądam w tv programy typu "Jestem z Polski" czy "Polacy w świecie." Nadzwyczajne przedstawienie różnych miejsc w świecie. I chociaż bywają powtórki, oglądam chętnie, okazuje się bowiem, że nie wszystko zapamiętałam . Nadrobiłam zaległości, podziwiam Waszą pasję i życzę kolejnych wycieczek, całuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne że Ania

      Usuń
    2. Zapraszam na ciąg dalszy...
      Stokrotka

      Usuń
    3. Domyślałam się ze to Ty Anusiu...
      Stokrotka

      Usuń
  14. I to cudownie błękitne niebo, zachwycający widok...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas były tylko piękne widoki...
      Stokrotka

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. I to dopiero początek tej krainy Gordyjeczko...
      Stokrotka

      Usuń
  16. Stokrotko ♥
    .. dziękuję bardzo za wspaniałe relacje, które oglądam i czytam z ogromną przyjemnością :)
    ..zdjęcia urocze, widoki cudowne, po prostu fantastycznie !

    - pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i ciepło, życzę moc pięknych chwil ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci AnSobserdecznie.
      I zapraszam nieustająco:-))
      Stokrotka

      Usuń
  17. Widoki przeróżnych brył bialych domów przyklejonyych do skał i do siebie wzajemnie jest tak piękna że pomimo świetnych zdjęć nie da się tego przekazać. Jestem pewna że klimat miasta w wąwozie jest obłędny!! Cieszę się że dzielisz się z nami swoim zachwytem. Bardzo bym chciała zobaczyć I poczuc ten klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu... Nie da się tego klimatu ani pokazać ani opisać...

      Usuń
    2. To Stokrotka Ci odpisała...

      Usuń
  18. Witaj, Stokrotko.

    Wiele hiszpańskich miasteczek robiło na mnie wrażenie jakby żywcem przeniesionych z Algierii czy Maroka:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę... A ja nie byłam ani w Algerii ani w Maroku.
      Stokrotka

      Usuń
  19. Białe miasteczka to znak rozpoznawczy Andaluzji, osobiście je uwielbiam. Byłam w kilku i chociaż na pierwszy rzut oka wydają się być takie same to po krótkim spacerze szybko można zauważyć, że ich wspólną cechą jest jedynie biały kolor. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z Tobą zgadzam.
      Dziękuję Ci.
      Stokrotka

      Usuń

  20. ... zegar przesunięty, wyglądam przez okno, szaro, buro i deszczowo , tylko czasem widać psa wyprowadzającego swego pana na poranny spacer 🙃 .... ( jestem w Łodzi u moich dziewczyn)... bardzo chętnie zobaczyłam wszystkie zdjęcia, no i czekam na dalsze wspomnienia z podróży...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię najserdeczniej Alinko....
      Pozdrów ode mnie wszystkie swoje Dziewczyny...
      Stokrotka

      Usuń
  21. Cudowne są takie posty, zwłaszcza gdy w jakimś miejscu nie byłam i dzięki nim mogę je przynajmniej wirtualnie zwiedzić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że Ci się spodobało....
      Stokrotka

      Usuń
  22. Urocze te miasteczka. A najciekawsze to w wąwozie. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne miasteczko. Uwielbiam takie zagraniczne zakamarki. Czekam jak pozostali czytelnicy - na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet trzy miasteczka...
      Stokrotka

      Usuń
  24. Przecudne miasteczka. Z przyjemnością oglądałam Twoje zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy Lucjo...
      Stokrotka

      Usuń
  25. Jakoś nigdy mnie nie interesowały tamte tereny, a widzę, że są naprawdę warte uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  26. Białe miasteczka są po prostu cudowne Stokrotko. Oniemiałam.

    Przytulaski z Krakowa

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja niedługo przyjadę do Krakowa...
      Stokrotka

      Usuń
  27. Setenil zrobiło niesamowite wrażenie, te skały nad głowami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowite że na nas nie spadły!!!
      Stokrotka

      Usuń

Pamiętacie imieniny w pracy?

Pracować zaczęłam 15 września. Bardzo dawno temu. W krótkim pobycie w Dziale Kadr polecono mi udać się na rozmowę do Dyrektora Biura. A pan ...