sobota, 10 czerwca 2023

Moja Andaluzja - część czternasta

W tej części pokaże Wam kilka ciekawych albo nietypowych pomników znajdujących się w miastach Andaluzji.
1.

Na przykład w Sewilli pomnik leżącej nagiej kobiety
 

2.


A w Granadzie pomnik  wiernego giermka Don Kichota - Sancho Pansy... i jego osiołka

3.

Przyszłoby Wam do glowy, że  w Sewilli jest taki  pomnik Mozarta ?


4.

 Ten denerwowany przez mężczyzn byk stał sobie spokojnie na jednym z placów Rondy.
5.

Gdy w Kordobie obaczyliśmy te dzbany od razu zaczęliśmy wymieniać nazwiska niektórych polskich polityków.


6.
Ale ten największy dzban jednomyślnie otrzymał nazwisko ministra edukacji...

7.

W Mijas czyli mieście osiołków zauważyłam uroczą głowę osiołka
8.
      W Mijas zauważyliśmy tez pomnik trzymanego w dłoniach białego gołębia.. A więc pomnik symbolu pokoju.

 
9.

Trzeba mieć fantazję żeby postawić pomnik kłódce ...prawda?


10.


W Granadzie pomnik królowej Izabeli Kastylijskiej z Krzysztofem Kolumbem. A przed pomnikiem też Izabela - moja synowa...

Który pomnik najbardziej Wam się spodobał?
---------------------------------------------------------------------
Nie chcę Was martwić ale będzie jeszcze część piętnasta...😂

62 komentarze:

  1. Najbardziej podobał mi się ostatni pomnik. Pozdrawiam Stokrotko - sobotnio - po 31 minutach zakupów. Była...Stokrotka ;-). Z rana, kiedy pisałaś tego posta, Jardian - nie chciało mnie zalogować ;-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie Jardianie.
      Stokrotka

      Usuń
  2. Zadziwiające, mnie się dzbany ze sztuką garncarską kojarzą, a nie z politykami... W kilku miejscowościach, gdzie takie tradycje występują, widziałam różne dzbany jako pomniki, np. w Janowie Lubelskim; a niedaleko jest miejscowość Łążek Garncarski - nazwa mówi sama za siebie; ciekawe, do czego nawiązywać mają te powiązane sznurem, może też do historycznych tradycji garncarskich; co to za miejscowość? Może dałoby się sprawdzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że każdemu dzbany się kojarzą ze sztuką garncarską... A pożartować zawsze można.:-))
      Dopisałam.gdzie był pomnik dzbanow.
      Stokrotka

      Usuń
  3. Głosuję na pierwszy, aż miałabym ochotę położyć się obok tej piękności i posłuchać szumu wody:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Asiu że też bez ubrania?
      Stokrotka

      Usuń
    2. Nie, po co straszyć przechodniów?
      jotka

      Usuń
    3. No nie przesadzaj!!! Niejeden by się Tobą zachwycił...
      Stokrotka

      Usuń
  4. Już 14-ta część? przeoczyłam kilka... Ale Twoja/Wasza podróż była mega fascynująca...
    Pozdrawiam gorąco...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo udana Polu.
      Serdeczności od Stokrotki.

      Usuń
  5. Blogger coś czasem nie daje zalogować, pozdrawiam jeszcze raz z parnego południa Polski. Jeszcze raz schodziłem, ale na szczęście tylko odbierałem zakupy. A co do Twoich opowieści - są jak zawsze piękne, intrygujące i chcę, chcę więcej :-) . Jardian - wierny czytelnik ;-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz jeszcze Ci dziękuję Jardianie.
      Stokrotka

      Usuń
  6. Pomniki dzbany to rewelacja, mogłaś przykleić naklejkę z nazwiskami.Artystycznie też ładne
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chciałam dewastować tych dzbanow....:-))
      Stokrotka

      Usuń
    2. No nasze dzbany same się zdewastowały,

      Usuń
    3. Niestety...
      Stokrotka

      Usuń
  7. Dzbany i kłódka debesciaki.
    Marek z dziewczynami
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ przyspieszenie, nie zdążyłem jeszcze przetrawić wizyty w Grenadzie - główny punkt mojego zainteresowania to zgodna egzystencja muzułmanów i Żydów - a tu nowe wyzwanie.
    A więc już nie zwlekam.
    Po pierwsze - pomnik Mozarta - wyznam, że wcale mi się nie podoba. Wprawdzie akcja 2 najlepszych oper Mozarta (Wesele Figara, Don Giovanni) rozgrywa się w Sevilli, ale tu nie widzę żadnego związku.
    Jeśli chodzi o pozostałe rzeźby to sympatyczne są osiołki - nr 2 i 7.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najserdeczniej Ci dziękuję Lech za wartościowy komentarz.
      Stokrotka pozdrawia.

      Usuń
  9. Dzban!!!! :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem komu ale dziękuję
      Stokrotka

      Usuń
  10. Mnie pomnik gołębia Stokrotko

    Całuję mocno.
    Zapomniałam Ci powiedzieć, że mam nowego maila, bo tamtego nie mogę odzyskać.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzruszający jest ten gołąbek prawda Kasiu?
      Stokrotka

      Usuń
    2. Tak Stokrotko bardzo piękny i wzrusza. Całuję mocno

      Kasinyswiat

      Usuń
  11. Dzbany trafnie nazwane, ale najbardziej wzruszajacy golabek. Malgosi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie wzruszyl tenvsymbol pokoju w dłoniach.
      Dziękuję Małgosiu.
      Stokrotka

      Usuń
  12. RĘCE z gołebiem...bo przypomniały mi jedno z najpiękniejszych zdarzeń w moim życiu...a było to w Pałacu Narodowym w stolicy Gwatemali...Gwatemali. W patio Pałacu Narodowego wzniesiono Pomnik Pokoju..dwie ręce skierowane ku niebu, w nich miał być umieszczony gołąb...ale zmieniono projekt i zamiast gołębia codziennie oddział Gwardii Narodowej w mundurach galowych umieszczał jedna białą różę ...niesioną na tacy a potem na tej samej tacy wynoszono różę z poprzedniego dnia. Tak czczono zakończenie wojny domowej w 1996 roku
    Więc byłam świadkiem takiej ceremonii, stałam wśród obserwujących i kiedy żołnierze dokonali zamiany róży paradnymi krokami skierowali się do mnie i tę różę mi wręczyli..jeszcze dziś ciarki mi przechodzą na wspomnienie tej sceny...różę miałam przez wiele lat na moim biureczku aż w końcu się rozpadła.
    Ręce z gołębiem to mój faworyt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://aprende.guatemala.com/cultura-guatemalteca/patrimonios/monumento-a-la-paz-guatemala/
      zobacz ten link ..jest zdjęcie tego pomnika

      Usuń
    2. Zobaczyłam...faktycznie piękny.
      Stokrotka

      Usuń
    3. Przepiękne masz wspomnienie Grażynko. Serdecznie Ci dziękuję że zechciałaś się nim z nami podzielić.
      Stokrotka

      Usuń
  13. Stokrotko ♥
    dziękuję bardzo za niezwykłe zdjęcia z fantastycznych podróży..
    wspaniałe przybliżanie uroków przepięknych miejsc, cudownych zakątków i przeróżnych ciekawostek..
    masz niezapomniane wspomnienia i tego nikt Ci nie odbierze :)


    - pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i ciepło ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację AnSo... tego mi nikt nie odbierze.
      Serdeczności od Stokrotki

      Usuń
  14. Najbardziej podobają mi się dwie Izabele, leżąca kobieta i gołąbek w dłoniach. Smutny los tysięcy byków, nigdy nie zrozumiem sportu, który polega na zabijaniu pośród tłumów gawiedzi, spragnionych krwi...
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najserdeczniej dziękuję Celu i również pozdrawiam.
      Stokrotka

      Usuń
  15. Sancho Pansa z osiołkiem.
    Pozdrawiam z Karkonoszy Stokrotko.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam że to śliczny pomnik.
      Stokrotka

      Usuń
  16. Mnie też podoba się bardzo pomnik Sancho Pansy z osiolkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję nie wiem komu.
      Stokrotka

      Usuń
  17. Wspaniałe masz wspomnienia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. No, i super!
    Mnie najbardziej podoba się ten nietypowy pomnik Mozarta:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przedziwny jest ten pomnik.
      Stokrotka

      Usuń
  19. Jadziu, jesteś niesamowita! Byłam w tych miastach i nie pamiętam (prawie) żadnego z tych pomników. Ta naga kobieta mnie zachwyca. I gołąbek w dłoniach :) Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu dziękuję serdecznie za uznanie.
      Serdeczności dla Ciebie.
      Stokrotka

      Usuń
  20. Witaj, Stokrotko.

    Rozbawiłaś mnie dzbanami poświęconymi naszym politykom:)
    Najbardziej spodobała mi się głowa osiołka (7). Jak już doczytałam, że to ona, bo myślałam, że taki siedzący tyłem kreskówkowy króliczek:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Króliczek czy osiołek ...najważniejsze że wzruszający.Prawda?
      Stokrotka

      Usuń
  21. Ha ha ha, komentarz do pomnika z dzbanami cudowny tylko tak sobie myślę, że trochę za mało tych dzbanów żeby każdy z zasługujących na to polityków dostał swój własny. W temacie pomników Hiszpanie jak mało który naród wykazują się brakiem talentu i pomysłowości ale na szczęście nadrabiają w innych dziedzinach 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale tę pomniki które pokazałam są pomysłowe.
      Stokrotka

      Usuń
  22. Trudno się zdecydować. Dzbany z Kordoby? Mozart? A może jednak Kłódka? No nie wiem... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę Magnolio.
      Stokrotka

      Usuń
  23. Bardzo lubię oglądać pomniki, więc ten wpis mnie bardzo ucieszył. Moim zdaniem klodka wygrywa 😄 tego najmniej się spodziewałam. A tak naprawdę to wcale.
    Co do dzbanów- dziś słuchałam wywiad z pewnym zagraniczbym szychą, który bardzo pochlebnie wypowiadał o naszym rządzie (zresztą nie on jeden), teraz pytanie, czy my narzekamy dla narzekania, czy naprawdę jest źle? 😄
    Moim zdaniem, kogo bt nie wybrać I tak d.. z tyłu 😅

    Biegnę nadrabiać zaległości i proszę o wybaczenie za tak długą nieobecność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie Agnieszko za to że jesteś....
      Serdeczności od Stokrotki

      Usuń
  24. Anna Kobieta Zwyczajna12 czerwca 2023 21:16

    Mnie podoba się leżąca kobieta i pomnik z bykiem w otoczeniu pięknych budynków. Jako ciekawostkę dodam, że w Brukseli także mamy pomnik Don Kichota, podarowany Belgom przez Hiszpanię. Pozdrawiam serdecznie Stokrotko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie Ci dziękuję za wizytę.
      Stokrotka

      Usuń
  25. Cudze chwalicie?... - Na pewno widziała Pani pomnik osła w Toruniu... (Mareczek)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pomnik z gołębiem w dłoniach genialny :) Innym zresztą też niczego nie brakowało....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podoba.
      Stokrotka

      Usuń
    2. Tak podejrzewałam że ro Ty Anusiu.
      Stokrotka

      Usuń

Taniec zbójnicki

  O góralach mówi się, że muzykę mają we krwi, a taniec w nogach. Góralski taniec to przede wszystkim popis męskiej krzepy i zręczności, a j...