niedziela, 27 października 2024

Jesień w Nałęczowie

Polska Jesień jak jest piękna to w całej Polsce. Tegoroczna jesień jest wyjątkowo nastrojowa.

Ostatnio zachwycałam się nią w Nałęczowie.

Zdjęcia robiłam w dniach 20-26 października 2024 roku. Czy któreś w nich zasługuje na wyróżnienie?


1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.



15.


16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

.24.

25.


26.

27.

28.

Taki widok miałam z jednego okna...
29.

...a taki z drugiego okna pokoju...

30.


31.


Przez 6 dni pobytu w Nałęczowie nie spadła ani kropla deszczu. Było albo słonecznie albo romantycznie czyli mgliscie... 




Bolesław Prus zasłużył sobie na ławeczkę w Parku Zdrojowym bo do Nałęczowa przyjeżdżał przez kolejnych 28 lat. Mieszkał i tworzył w Pałacu Stanisława Małachowskiego i w willi "Ewelina".

Jedna z jego opinii o tym uzdrowisku - ogrodzie została umieszczona na parkanie otaczającym remontowany Pałac.

"Ludzie byliby dużo lepsi, gdyby choć raz mogli przyjechać do Nałęczowa"

Byliście kiedyś w Nałęczowie aby uleczyć serce albo duszę?

10 komentarzy:

  1. Niestety nie byłem w Nałęczowie jeszcze, ale przyznam, że w przeszłości dość odległej - marzył mi się pobyt tam. Pozdrawiam serdecznie niedzielnie Stokrotkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie uwierzysz, ale wczoraj pomyślałam, że fajnie byłoby pojechać teraz do Kazimierza!
    Wybieram nr 7, 19 i 22

    OdpowiedzUsuń
  3. Każde zrobione przez Ciebie zdjęcie jest bajką!!!
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się wyjątkowo zdjęcie z opinią B.Prusa i nr. 17. Ale wszystkie oglądam z przyjemnością.
    Byłam kiedyś kilka godzin (na wycieczce z klasą) i odwoziłam ojca do sanatorium. Pobyt w parku- super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawie wszystkie te zdjęcia są pięknymi obrazami.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jesień za taki obrazki, cudne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie zdjęcia piękne Stokrotko, bo i tegoroczna jesień jest wyjątkowo piękna. Nałęczów oczywiście kojarzy mi się z panem Prusem, śliczną Okeją - jak nazywał Oktawię, późniejszą Żeromską (a Żeromskiego skreśliłam, nie trawię tego pana). Niech nam taka cudna jesień trwa 🌼🌼🌼

    OdpowiedzUsuń
  8. Tegoroczna jesień jest chyba w całej Europie ładna - u mnie słonecznie i kolorowo i ciepło, teraz +14 a ma być nawet 17 stopni. W Nałęczowie bywałam tylko "przelotnie", czyli jednodniowe pobyty. Ale to było baaaardzo dawno. Czy wiesz, że 17 -tego miesiąca miałam siódmą rocznicę zamieszkania w Berlinie? I mam odczucie- że......dopiero co tu przyjechałam. To zapewne efekt sklerozy. Serdeczności ślę;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobno polska jesień to najbardziej poetycka pora roku, na przykład w zasobach haikowych kigo tych jesiennych jest najwięcej

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesień ładna i długa...Jak tak dalej pójdzie to dojadę tą jesienią do wiosny i potu na plecach nie osuszę...;o)
    Mam nadzieję, że Nałęczów się spisał na "6"...;o)

    OdpowiedzUsuń

Jesień w Nałęczowie

Polska Jesień jak jest piękna to w całej Polsce. Tegoroczna jesień jest wyjątkowo nastrojowa. Ostatnio zachwycałam się nią w Nałęczowie. Zdj...