środa, 18 września 2024

Pytalski pyta...

 


Mój  młodszy wnuk usiadł mi na kolanach, przytulił się i zapytał:
- Babciu, a ty tez umrzesz?
Trochę mnie zaskoczył tym pytaniem, ale tylko trochę. Bo przypomniałam sobie, jak jego tata zapytał kiedyś o to samo moją mamę.
- Tak - odpowiedziałam spokojnie.
- A dlaczego? - zapytał?
- Bo wszyscy ludzie umierają, więc ja też będę musiała.
- A kiedy? - chciał wiedzieć?
- Tego nie wiem, ale mam nadzieję, że dopiero wtedy, kiedy będziesz duży, potem znajdziesz sobie żonę. I jeszcze zdążę zatańczyć na Twoim weselu...
- I dopiero potem? - objął mnie rączkami
- Albo jeszcze później...
- Babciu, a możesz  się spóźnić?
- Gdzie?
- No... na to umarcie...

/ Działo się to wieczorem 2 listopada 2012 roku/. 

36 komentarzy:

  1. Zrobiło się refleksyjnie Stokrotko. Pozdrawiam Stokrotkę po zakupach porannych i przejściu obok Stokrotki :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Cię Jardianie...
      Stokrotka

      Usuń
  2. Mój tato zdążył na wesele wnuka 😉 ja też bym chciała...
    Stu lat w zdrowiu, kochana 👍
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. A my ciągle nie mamy wnuka...

    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością będziecie go mieli...
      Stokrotka

      Usuń
  4. BBM: To jeszcze kilka lat i zatańczysz na jego weselu… :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw pewnie na weselu tego starszego...
      Stokrotka

      Usuń
  5. Dzieci zadają dobre pytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskakują tymi pytaniami...
      Stokrotka

      Usuń
  6. No cóż - nie znamy dnia ani godziny, w której odejdziemy z zabawy zwanej życiem,nie wiemy co jest potem a na dodatek nie wiemy wcale skąd się jako ludzkość wzięliśmy. Wniosek: uważamy się za mądrych a tak naprawdę to niczego nie wiemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytulam Cię serdecznie Aniu...
      Stokrotka

      Usuń
  7. Oj dobre serduszka mają nasze wnuczęta.
    A swoją drogą...wydaje mi się, że na umarcie lepiej się nie spóźniać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Bardzo są kochane...
      2. Bo takie spóźnienie nie ma sensu...
      Stokrotka

      Usuń
  8. Oj ,wnuki potrafią zaskoczyć.Pozdrawiam,ale to chyba normalne w tym wieku.Moja córka chciała po mojej śmierci zabrać sobie moje szpilki i kuchnię ???

    OdpowiedzUsuń
  9. A o co pyta wnuk po 12 latach? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj ten 16- to latek zapytał kiedy się skończy w Polsce ta straszliwa powódź...
      Stokrotka

      Usuń
  10. Miałam bardzo podobną rozmowę, nasze wnuki są bardzo mądre, kochane i kochające.:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam trzech wnuków i też zadają mnóstwo pytań, nie na wszystkie łatwo odpowiedzieć ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie jest łatwo...
      Witam Cię ponownie...
      Stokrotka

      Usuń
  12. Ja mam zamiar się spóźnić na "umarcie" więc i Ty sie szykuj :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym razie.... nigdzie się nie wybieram...
      Stokrotka

      Usuń
  13. Mam nadzieję, że na to umarcie wszyscy się spóźnimy najbardziej jak się da ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale fajny ten Pani wnuk :-))
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  15. To już szykujesz się babciu na tańce weselne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw na tance do tego starszego wnuka...
      Stokrotka

      Usuń
  16. Jedni umrą, inni nie umrą.Internet pomoże nam doświadczyć ,że nigdy nie istnieliśmy chociaż niby w internecie nic nie ginie. Postawiony kamień przy drodze dłużej będzie świadczył o naszym istnieniu niźli tysiące stron na stronach portali, które odwiedzamy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pamiętam jak wrzuciłaś to na bloga !! A ja byłam ledwie kilka miesięcy po ślubie Misiowych Rodziców...;o)
    Teraz jestem już po dwóch takich rozmowach, a trzecia przede mną...Ale dzięki Pytalskiemu i Jego Babci jestem przygotowana w 100%...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Tym tekstem kończy się "Zwariowalam". Na blogu jest pierwszy raz..
      2. Ucalowania dla Twoich wnuków Gordyjeczko...
      Stokrotka

      Usuń
  18. Tak kończy się Twoja pierwsza książka.
    Najserdeczniej Cię pozdrawiam Stokrotko.
    Ela

    OdpowiedzUsuń

Pytalski pyta...

  Mój  młodszy wnuk usiadł mi na kolanach, przytulił się i zapytał: - Babciu, a ty tez umrzesz? Trochę mnie zaskoczył tym pytaniem, ale tylk...