czwartek, 18 lutego 2021

Wspaniałe towarzystwo

Zdjęcia były robione w latach 2009-2020 w następujących krajach: Polska, Gruzja, Czarnogóra, Armenia, Etiopia, Szkocja, Słowacja, Serbia, Norwegia, Indie, Syria.

Autor ten co zawsze czyli Szalony Geograf. Ciekawa jestem czy uda się komuś dopasować kraj do któregoś ze zdjęć. Wszystkie zdjęcia można powiększyć.

I jak zwykle zapytam czy któreś ze zdjęć zasługuje na wyróżnienie....


1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

                                     12,

13.

14.

15.

  16.


A tutaj jest mój tekst o ptakach: 

https://www.kobieta50plus.pl/pl/weranda-literacka/bo-takie-jest-zycie

Powstał już dosyć dawno, więc niektórzy z Was mogą go znać.

Ale zapraszam wszystkich do przeczytania.



61 komentarzy:

  1. Stokrotko ! Wszystkie zdjęcia są oryginalne, - i - każde z nich zasługuje na wyróżnienie. Pozytywny wpis, jak zawsze. Ja na razie podróżuję "palcem po mapie" ;-) Pozdrawiam przed - weekendowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy na zdjęciu 12 i 15 jest ten sam koń? Wyjadł Geografowi coś z talerzyka?
    :-))
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sam...:-))
      Zjadł śniadanko mieszkańcom namiotu:-)

      Usuń
  3. Piękne plenery ...przez chwilę czułam się jak ta krowa spoglądająca na horyzont /fot.8 / i oddychająca wolnością ... Piękne zdjęcia , rozbudzają tęsknotę za podróżowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Stokrotko.
    Dobre towarzystwo nigdy nie jest złe.
    Super zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michale - towarzystwo zwierząt często lepsze od towarzystwa ludzi...

      Usuń
  5. Przepiekne sa 10,12,15 i. wszystkie. Twoj synek poznaje urode swiata. Czy gdzies jeszcze nie byl? Spelnienia marzen dla Geografs, caluski dla mamy Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu:-)
      Plany są, ale coraz trudniejsze do zrealizowania...

      Usuń
  6. 8 zdjęcie bardzo wymowne, chciałabym być na miejscu tego bydlątka.
    Bym obstawiała, że te kormorany na 5 zdjęciu to nasze polskie :)
    Wszystkie zdjęcia wspaniałe, a niektóre zabawne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie próbuję nawet porównać zdjęć do wymienionych krajów.. :-)
    Wszystkie zdjęcia piękne, ale mnie zafascynował motyw "ptasi" na zdjęciu 5.
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. 5. Kormorany
    8. Samotna krowa idzie w góry
    A w zasadzie, to wszystkie są przepiękne i warte publikacji!

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie spotkania bywają ciekawe, choć ja (jak zawsze) wolę zachować bezpieczny i komfortowy dystans :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektore zwierzęta - tak jak te świnki albo koń same przychodziły do namiotu...

      Usuń
  10. Nawet nie próbuje dopasowywać , wszystkie ciekawe, ale nr 9 najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie ciekawe. Najciekawsze nr 3.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia i urocze zwierzęta. Mnie się podoba 1, przypomina mi spotkania ze szkockimi owcami na szlaku. A długowłose i długorogie krowy, to z pewnością Szkocja :) Wolne, swobodne konie - piękne. A ta krowa na tle gór (3), chyba najwspanialsza. Chętnie bym poszła tam, gdzie ona...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu - na pierwszym zdjęciu są owce w Norwegii. Na dziewiątym oczywiście szkockie krowy.
      A krowa to gruzińska uciekinierka:-))

      Usuń
  13. No do tej Szkocji mnie ciągnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na piątym zdjęciu to pewnie polskie kormorany niszczące kolejne drzewa, a na dziewiątym szkockie krówki nizinne, które u nas też widziałam. Najbardziej podoba mi się krówka-podróżniczka podziwiająca krajobraz z ósmego zdjęcia. Inne zdjęcia też piękne:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia robi Geograf, moje ulubione to z krową zapatrzona w dal.:))
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bawół z grzywką jest świetny! A zdjęcie ze świniami mi się skojarzyło... politycznie. Widoki super na wszystkich fotografiach.

    OdpowiedzUsuń
  17. 4,5,9,14. To moi faworyci. :) Ale wszystkie sa piękne. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Trzecie zdjęcie to Gruzja i Droga Wojenna ? Prawie każde zdjęcie można przypasować do każdego kraju, może z wyjątkiem krów kąpiących się w rzece (Indie ?) Świat stał się taki uniwersalny:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne fotki... ciężko mi przypisać je do danego kraju... ostatnie wydaje mi się, że to Gruzja???
    Najbardziej podoba mi się 11 😍!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Stokrotko a ta wiewiórka to jakiś mutant?:-))
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu - to po prostu dobrze odżywiona wiewiórka ... I bardzo puchata :-)) Ale nie z Polski...

      Usuń
  21. Ela Karczewska.
    Wszystkie zdjęcia są ciekawe.
    Trudno mi tym razem było wybrać.
    Chociaż bawół i wiewiórka przyciągnęły mój wzrok.
    Szczerze mówiąc nie mam pewności czy to wiewiórka... Taka wypasiona.. 😊
    Pozazdrościć tylko Geografowi, że był świadkiem tych cudownych widoków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma jeszcze wspaniałe zdjęcia zwierząt z Afryki i Ameryki Południowej.
      Ale na razie koniec z wyjazdami...
      Dziękuję Elu:-)

      Usuń
  22. Storkotko, wszystkie zdjęcia przepiekne i zasługuja na wyróżnienie, ale jeśli jedno, to może 9?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję Magnolio.
      To są krówki w Szkocji:-)

      Usuń
  23. Ciekawe ujęcia. Często wędrując po górach myślę sobie idąc jakimś wymagającym i atrakcyjnym szlakiem, że to, co dla mnie oznacza "challange nie lada", to dla pasących się tam zwierząt jest codziennością.

    OdpowiedzUsuń
  24. 8.Ja tam będę!Nie lubię patrzeć wstecz.To nie ja siedzę i płaczę nad rozlanym mlekiem.Dość dojenia!Tak,my krowy-grzesznicy klimatu, jesteśmy jedną z największych przyczyn emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.Samochody?Samoloty?Pociągi?Nie.Bąki krów tak!

    Ps.Nie jestem zagubiona.Nie mam prawa głosu...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  25. post powinien być zatytułowany: Wspaniały fotograf-geograf.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesiu Geograf z pewnoscia się ucieszy jak to przeczyta :-)

      Usuń
  26. Wszystkie fotki fascynujące, i tchnace nostalgią za normalnymi podróżami...
    Pozdrawiam ciepło...

    OdpowiedzUsuń
  27. Pani Stokrotko najbardziej podoba mi się zdjęcie z krową wedrowniczką i drugie z tą grubą wiewiórką.
    Pozdrawiam Panią bardzo.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  28. Zdjęcie nr 8 które przedstawia krowę idącą w świat! Jestem dla niej pełna podziwu, bo z przerażenia że jestem tam sama chyba bym.....Widok gór przecudny, może ten widok życie by mi uratował i może ona właśnie dlatego tam wędruje , tak z zachwytu???!

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniale zdjecia Stokrotko, wspaniale. Mozna podziwiac bez konca. Cudowne wspomnienia ma ten twoj syn.

    OdpowiedzUsuń

Taniec zbójnicki

  O góralach mówi się, że muzykę mają we krwi, a taniec w nogach. Góralski taniec to przede wszystkim popis męskiej krzepy i zręczności, a j...