wtorek, 3 sierpnia 2021

Tak sobie myślę... - część pierwsza

 "Ateizm jest atakiem na ludzki rozum" - powiedział niedawno pewien doradca pewnego ministra.... 

A ja myślę, że "gdy rozum śpi budzą się demony" - tak jak to namalował słynny hiszpański XVIII-wieczny malarz Francisco Goya. Rycina odnosi się do wad ówczesnego społeczeństwa hiszpańskiego.

A poniżej kilka zdjęć z Parku Wilanowskiego /czyli z Ogrodu otaczającego Pałac w Wilanowie/, a raczej z jego dzikich części do których mało kto zagląda...









52 komentarze:

  1. Piękny i mądry cytat. Trzeba myśleć, patrzeć, oglądać, analizować.... Można to robić w formie zabawy, na poważnie i nie zawsze systematycznie.... Ale trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ludzki rozum atakują różne demony. Ważne, żeby im nie ulegać i umieć rozpoznać a te wrogie człowiekowi starać się unieszkodliwić.
    A park piękny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, owe demony już otaczają niektórych na jawie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ilekroć byłam w Wilanowie zawsze bywałam w tych "dzikich rejonach".
    A wiesz, że dla mnie Park stracił wiele uroku po ostatniej modernizacji? Być może zyskał pod względem "historycznym", ale wolałam tamtą "starą wersję", która była mniej wierna założeniom historycznym.A teraz to już to nie ma dla mnie znaczenia. No wiesz, z tymi demonami bywa różnie, jak się mocno zadomowią w mózgu podczas snu to i na jawie działają, co coraz częściej widać, słychać i czuć.
    Serdeczności;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanie Moje zmodernizowane zostały niedawno Łazienki Krolewski a w Parku Wilanowskim niewiele się zmieniło...
      A demony to po prostu ciemnota i zacofanie...
      Cieszę się że już jesteś...

      Usuń
  5. Bóg, dając niektórym rozum, powinien do niego dołączyć instrukcję obsługi... jak powszechnie widać, bez niej ani rusz ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam "takie sobie myślenie", bo z tego zawsze wychodzi coś pożytecznego. A zdjęcia piękne, jak zawsze ... przypomniało mi się coś ;) 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziłeś w latach studenckich na randki do Parku Wilanowskiego?:-)

      Usuń
    2. Wstyd się przyznać, ale nie. Z polibudy bliżej miałem do uniwersyteckiego "Botanika", a z akademika na pola za dworcem Zachodnim. Te poważniejsze randki "załatwiało się" i tak na parkiecie.Wstyd się przyznać, ale nie. Z polibudy bliżej miałem do uniwersyteckiego "Botanika", a z akademika na pola za dworcem Zachodnim. Te poważniejsze randki "załatwiało się" i tak na parkiecie. 😉😘

      Usuń
    3. Chyba się zaciąłem, ale nie będę poprawiał.

      Usuń
    4. Jeszcze bardziej jasne!!!

      Usuń
  7. Ciekawy wpis Stokrotko. I ciekawe zdjęcia. Warszawa jak widać - na nowo odkryta. I w moich rodzinnych stronach - wiesz mniej więcej - gdzie mieszkam - takie znaleziska można sfotografować. Pozdrawiam serdecznie. Dospałem dziś do 9.00 I byłem dość długo w ...Stokrotce. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne - w warszawskich parkach bywam bardzo często...

      Usuń
  8. Powoli dojdziemy do tego, że sny na jawie otumanią zbudzone demony jednego pana.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli to był doradca pisowskiego ministra to wiele mówi... Niektórzy powinni zachować swoje poglądy dla siebie samych.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie jak rozumiem śpi to budzą się demony.

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że ślepy fundamentalizm jest atakiem na ludzki rozum. Płakać się chce.

    OdpowiedzUsuń
  12. ATEIZM zaatakował go, a nie znalazłszy rozumu - odszedł bezpowrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Demony mają pewność ,że są rozumem.

    OdpowiedzUsuń
  14. doradca zległ w połogu i urodziła się śmieszna mysz...
    ...
    mam zaległości z Wilanowskiego, wiedziałem o tym, ale Ty mi to uświadomiłaś...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  15. 1.:-)
    2. Pędź pod Pałac króla Jana III Sobieskiego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skądże znowu....jak wyjdzie słońce i jak będziesz mógł i chciał:-)

      Usuń
  16. Rycina odnosi się do wad ówczesnego społeczeństwa hiszpańskiego.A poniżej kilka zdjęć z Parku Wilanowskiego /czyli z Ogrodu otaczającego Pałac w Wilanowie/, a raczej z jego dzikich części do których mało kto zagląda...

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedy rozum śpi kojarzy mi się z piosenką Big Day. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wiem, jak ateizm może być atakiem na rozum, ale ministrowie lub ich doradcy mówią różne rzeczy...

    OdpowiedzUsuń
  19. Pozostańmy przy pięknej, dzikiej naturze. Pośród niej dobrze się myśli i myśli powinny być tam piękne:)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zakątki na odreagowanie w burzliwych czasach. Chyba wszystkim potrzebne choćby po to aby gdy rozum spał wstawał słoneczny świt.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli rozumu w ogóle nie ma to jakże może usnąć?....
    Zdjęcia śliczne, tak jak wszystko co Natura stworzyła i tym się cieszmy, wszystko złe samo zniknie zadławiwszy się własną bezrozumną nienawiścią...
    Uściski Stokrotko i rozkoszuj się latem, słońcem, deszczem, kwiatami - 💚💗💙💜💛

    OdpowiedzUsuń

Pamiętacie imieniny w pracy?

Pracować zaczęłam 15 września. Bardzo dawno temu. W krótkim pobycie w Dziale Kadr polecono mi udać się na rozmowę do Dyrektora Biura. A pan ...