sobota, 13 listopada 2021

Jak długo żyją zwierzęta?

                           

     

                                 

Najdłużej żyje żółw słoniowy.. Na wolności może dożyć 120 lat....

Nieco krócej - płetwal błękitny - do 90 lat.

Kakadu ognistoczuba - do 80 lat.

Słoń afrykański - do 70 lat.

Papuga ara zielonoskrzydła - 50 do 60 lat.

Nosorożec - 35 do 50 lat

Żuraw zwyczajny - 30-40 lat na wolności.

Łabędź niemy - 20 do 30 lat /rekord 40 lat/

Koń - do 30 lat.

Gęś kanadyjska 10-24 lata

Świnia domowa - do 20 lat

Śledź atlantycki - do 20 lat.

Wilk - do 16 lat

Kura domowa - 10-12 lat

Gołąb miejski - 3-6 lat na wolności

Komar - do 55 dni /6-8 miesięcy w hibernacji/

Pszczoła miodna - tylko do 49 dni

Mucha domowa - ok. 28 dni /4-6 miesięcy w hibernacji/ 

-----------------------------------------------------------------------


A te kolorowe listki to dla mnie, bo mam dziś urodziny.

Chyba że i ktoś z Was urodził się 13-go listopada....???

Wczoraj od Siostry Zastępczej dostałam prezent i taką kartkę:


I teraz już wiecie ile mam lat ...😂

78 komentarzy:

  1. Sto lat Stokrotko - imienniczko mej Mamy ;-) . Miłych obchodów, garść ciekawostek - świetna ;-). Ps. Ja z maja ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego!💐

    A w temacie pojawia się pytanie: dlaczego właśnie tak i oc czego to zależy?...

    OdpowiedzUsuń
  3. Stokrotko, lata są nieważne... Ważne jest co się nosi w sercu. Sto lat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaguniu kochana 🌼 Wszystkiego najlepszego, upragnionego, wymarzonego - niech się spełnia 🌼🌼🌼 Uścisków moc 🌼🌼🌼
    Zwierzaki mogą żyć tak długo o ile nie spotkają na swej drodze "człowieka", bo Człowiek im pomoże 🐕😺🦋🦔🦘🐢🦘

    OdpowiedzUsuń
  5. -
    Kochana, jesteś dla mnie ważną osobą, dlatego w dniu urodzin pragnę Ci zdrowia, szczęścia i miłości życzyć. Byś była pełna pozytywnej energii i dalej do życia się uśmiechała, bo przecież Ty nie potrafisz narzekać na los Chcę, żebyś także swe marzenia spełniała tak krok po kroczku idąc po prostych drogach życia .... Czterdziestka to piękny wiek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaguniu,
    a ja Ci życzę żebyś żyła tyle ile żółw słoniowy, a gdyby trafili Ci się jacyś natręci lub wredne typki żeby żyły tylko tyle co mucha domowa!
    Podziwiam Cię za wszystko, powinnam brać z Ciebie przykład, ale co człowiek to charakter albo "charakterek", ja jestem leniem patentowanym, zrywam się od czasu do czasu do działania, a potem stan uśpienia w nieskończoność, aż wreszcie znowu coś mnie poderwie. Bądź taka dzielna jak jesteś, zawsze miła, lubię Twój głos w telefonie, taki jasny, czysty, taki jaka Ty jesteś!
    Całuski urodzinowe
    Ewa z Bajkowa

    OdpowiedzUsuń
  7. To już przekroczyłaś czterdziestkę? Niemożliwe!
    Zdrówka i codziennych radości, wbrew szarugom za oknem i niegodziwościom świata:-)
    Szampańskiej imprezy, kochana!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozdrawiam urodzinowo i bardzo serdecznie!
    PS. Świnia domowa żyje najwyżej jeden rok.

    OdpowiedzUsuń
  9. Stokrotko, ślę urodzinowe serdeczności.
    Wielu dobrych chwil, zadowolenia i zdrowia. Po czterdziestce dopiero zaczyna się życie! Pozdrawiam :)
    ps. jętka (owad) w postaci dorosłej żyje czasem zaledwie jeden dzień, więc co może wiedzieć o świecie?

    OdpowiedzUsuń
  10. Oooo!!! to wszystkiego najlepszego, jaki piękny wiek! dużo zdrowia bo tego się teraz życzy przede wszystkim i szczęścia, radości, entuzjazmu!
    Sciskam serdecznie i urodzinowo!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana Trzynastko - wszystkiego czego pragniesz lub wręcz pożądasz, a dodatkowo zdrowia i dobrego humoru! No cóż, czasem 13 dzień miesiąca bywa dla mam szczęśliwy- taki był dla Twojej i mojej. Tyle tylko,że dla mojej to w kwietniu.
    Buziam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzynastko Kwietniowa - najserdeczniej Ci dziękuję :-)

      Usuń
  12. A ja myślałam, że 13-tka jest pechowa!! Zdrówka, uśmiechu, wielu ciekawych tematów do poruszania na blogu. Całą resztę masz tak doskonałą, że niczego zmieniać nie należy. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesteś Stokrotko trzecią osobą poznaną przeze mnie w Internecie która urodziła się 13 listopada :)
    Niech Ci się ta 40-stka ciągnie jeszcze co najmniej 40 lat, byle w zdrowia i w sprawności fizycznej i psychicznej!!!

    Moja mama przez kilka lat przed śmiercią twierdziła, że ma 100 lat i pomimo to że biegle jeszcze liczyła, to zawsze jej wychodziła ta setka, a od czasu do czasu zastanawiała się jak długo na tej setce pociągnie. Zmarła w wieku 88 lat.

    W moim pokoju taki jeden komar żyje już co najmniej kilka lat ;) Przez cały lato nie ma w naszym mieszkaniu komarów, bo chronią nas przed nimi fruwające na naszym niebie jerzyki. A tak gdzieś we wrześniu jak kładę się spać zaczyna mi krążyć i bzyczeć na głową coś komaropodobnego. Z tydzień temu przyuważyłam to cuś na ścianie, ale zawiódł mnie refleks ;)
    I to bzykadło zjawia się o tej porze już od kilku lat, na szczęście robactwo jakoś nigdy za mną nie przepadało, więc ten też mnie nie kąsi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkiego najlepszego, Stokrotko :)) Zdrowia przede wszystkim, dużo sił, energii, spokoju ducha i czegoś sobie jeszcze życzysz :)
    13.11 moja koleżanka urodziła syna, ale nie mam z nimi w tej chwili kontaktu, a chłopak będzie miał prawie 30 lat, musiałabym dobrze się zastanowić, ile dzisiaj kończy lat.

    Po powyższym zestawieniu wynika, że zimno konserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A dlaczego Ty telefonu nie odbierasz jak do Ciebie z życzeniami dzwonimy????
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak to w życiu bywa,
    Trzynastka szczęśliwa!

    OdpowiedzUsuń
  17. Taka młoda i już tyle osiągnięć - gratuluję i zyczę wiele zdrowia, sił i energii na kolejne wyzwania.
    oraz życzliwości otoczenia i osobistej satysfakcji.
    Wszystkiego Najlepszego!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Spelnienia marzen wszelakich codziennych i fantastycznych przemilej Trzynastce zyczy Malgosia.I zawsze pamietaj o nas wiernych czytelnikach, ktorzy czekaja na ciekawostki, wspomnienia, relacje i przepiekne zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu Wspaniała - najserdeczniej Ci dziękuję :-)

      Usuń
  19. Stokrotko a ja życzę wydania następnej książki!!!!
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj, Stokrotko.

    Tym razem pamiętałam, bo tego samego dnia urodziła się moja Przyjaciółka:)
    Życzę Ci samych Wspaniałości, Stokrotko, w tym dużo zdrowia, miłości i spokoju oraz mądrości kakadu i wilczego samopoczucia:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pani Stokrotko od Rodziców i ode mnie bardzo serdeczne życzenia urodzinowe. Dużo zdrowia i radości.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  22. znalazłem takie zestawienie długowiecznych gatunków:
    https://www.focus.pl/artykul/10-najdluzej-zyjacych-zwierzat
    ...
    a w temacie Urodzin to rośnij w siłę i baw się dobrze, p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dużo zdrowia życzę i dużo czterdziestek. Ciekawe zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!!! :)
    P.S. Wczoraj słyszałąm o koniu czterdziestoletnim. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Stokrotko - Happy Birthday! Moj wnuk dostal zolwia na 6 urodziny A co Ty bys chciala dostac?

    Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. Chciałabym dostać pewność, że nic złego nigdy nie wydarzy się Moim Najblizszym...

      Usuń
  26. Skoro Stokrotko masz urodziny to muszą być i życzenia ! :) Życzę więc dużo zdrowia, wiele powodów do radości każdego dnia oraz spełnienia marzeń :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Komary - zdecydowanie zbyt długo żyją by nam życie uprzykrzać :) Wszystkiego najpiękniejszego Stokrotko

    OdpowiedzUsuń
  28. Stokrotko🌹🎈🎁🥂🎺😊

    OdpowiedzUsuń
  29. "Nigdy nie powiedziałam:"Chcę być sama".
    Powiedziałam tylko:"Chcę być pozostawiona w spokoju".
    I to jest ta różnica".-Greta Garbo"Grand Hotel"

    Tak też przemawia do mnie moja ASPIDISTRA-żelazny liść,
    która nie lubi mojej nadopiekuńczości.Pomimo długotrwałych okresów zaniedbań,dwie wojny światowe i moje wyjazdy w świat,
    przetrwała ponad 100 lat.Według opowiadań Niemki,która podarowała tą roślinę mamie,może ona pamiętać czasy wiktoriańskie.
    Kwiaty niepozorne,nisko rosnące z dwunastoma mackami,wyglądem przypomina ukwiał,zegar.
    Życzę Ci żelaznego zdrowia i spokoju.
    https://youtu.be/oEGL7j2LN84

    OdpowiedzUsuń
  30. Mo.13 listopada 2021 22:57
    Wszystkiego co najpiękniejsze i najlepsze z okazji urodzin. Żyj najpiękniej jak umiesz i spełniaj marzenia.
    Czasami chciałabym być żółwiem słoniowym, ale zdrowym do końca swoich dni :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ..witam Cię serdecznie Stokrotko ♥️
    ..wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, ogrom zdrówka, radości, szczęścia i pomyślności, spełnienia marzeń tych najskrytszych i samych pięknych dni <3

    - pozdrawiam ciepło, moc cudowności życzę każdego dnia ♥️

    OdpowiedzUsuń
  32. Tą gęsią kanadyjską, kurą domową i śledziem atlantyckim to mnie zaskoczyłaś! Nie pomyślałabym. A komary zdecydowanie za długo!!!
    No, i najlepsze życzenia z okazji 18+ urodzin, buziaczki:)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawy wpis, spóźnione - wszystkiego najlepszego, dużo szczęścia, zdrowia, spełnienia marzeń :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszystkiego najlepszego, Stokrotko:)
    Ja Cię przebiję, bo urodziny mam dzisiaj. To może nie tak ważne, że dzisiaj, ale za to ile.... &% Zgadnij?

    OdpowiedzUsuń
  35. Zdecydowanie masz 37 lat, a bez Kozery to nawet 36. A ja bardzo bym chciał, aby jak najdłużej żyły moje piesełki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okropnie mnie zdenerwowałeś Andrzeju, bo mnie postarzyłeś :-))

      Usuń
  36. Dusza wyżej 18-tu nie wychodzi...;o)

    (Dlatego miewamy takie durnowate pomysły)...;o)

    OdpowiedzUsuń
  37. Spóźnione, ale szczere życzenia wszystkiego najlepszego. Witam Skorpiona zodiakalnego i przybijam piątkę. ;) Liście bardzo ładnie się prezentują. Zaskoczona jestem koniem i kurą. Powiedziałabym, że krócej.

    OdpowiedzUsuń

Barok sycylijski - cykl "Włochy Południowe i Sycylia" - część dziesiąta.

Zacznę od tego, że cała Sycylia jest jednym z 500 Cudów Świata. Są na tej wyspie miasta i miasteczka wyjątkowo piękne. Prawie wszystkie poło...