poniedziałek, 14 marca 2022

Ile jest wart zwykły człowiek?



W całości zwykły człowiek nic nie jest wart. Można go zabić bez najmniejszego powodu bo dostało się taki rozkaz. 

Natomiast  na czarnym rynku człowiek w częściach wart jest bardzo dużo.

1. Najdroższe jest oczywiście serce - można je kupić za 2.125.000 zł.

2. Następnie płuca - 1 300.000 zł.

3. Potem nerka - 525.000 zł.

4. I wątroba - 520.000 zł

5. Rogówka - 84.000 zł

6. Szpik kostny - 20-35.000 zł.

7. Szkielet - 25.000 zł

8. Mózg - 12.000 zł

9. Para gałek ocznych - 5400 zł

10. Czaszka z zębami - 4.200 zł

11. Komórka jajowa - 4000 zł.

12. Litr krwi - 2500 zł

13. Śledziona i żołądek - 1800 zł,

14. Włosy - 900 do 3500 zł za kg.

15. Ramię - 1500 zł.

16. Nasienie - 400 do 1200 zł.

17. Mleko matki - 40 do 100 zł /ml"

To nie jest źle - prawda? Mamy jednak jakąś wartość!!! Szkoda tylko że nie jako żywi...

----------------------------------------------------------------

Zdjęcia z Łazienek Królewskich i z niedalekiego ogrodu działkowego...






                                       
                                                   

76 komentarzy:

  1. Tak Stokrotko, mamy jakąś wartość. Przypomniały mi się "Medaliony" Nałkowskiej - 4 klasa LO. Też wówczas czteroletniego. A co do zdjęć - pokrzepiające. Pozdrawiam serdecznie w poniedziałek - 8 minut w Stokrotce ;-) . Czytałem też - miałem w swym księgozbiorze - książkę Tochmana - "Schodów się nie pali" - ale co komuś pożyczę, to nie oddaje. Miej dobry tydzień Stokrotko. Akurat o Tobie myślałem :-) Wracając :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Jardianie że o mnie pomyślałeś...:-)

      Usuń
  2. Bardzo smutne. Także to pierwsze zdjęcie...
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przedwczoraj na osiedlu zauważyłam to drzewo, które najwyraźniej ktoś złamał...

      Usuń
  3. Przerażające to...
    Jedno mnie "podbudowało"...komórka jajowa jest dużo droższa niż nasienie.
    Przedostatnie zdjęcie fajne a ostatnie już wiosenne, wiosna idzie ale będzie kojarzona smutnie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Grażynko - boję się tej wiosny...

      Usuń
    2. Koniecznie musimy się spotkać we Łazienkach jak zakwitną fiołki... - może na początku kwietnia?

      Usuń
    3. Będę w Porto...a bardzo bym chciała. Może jak wrócę to pójdziemy na tulipany do Łazienek!

      Usuń
  4. jeśli chodzi o wstęp, to nie bardzo... żołd, wikt i opierunek żołnierza coś jednak kosztuje, jeszcze więcej jego karabin, oporządzenie... nie wspomnę już o honorarium zawodowego killera, takiego z wyższej półki...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jaka potem watościowa satysfakcja że się zabiło niewinnego człowieka cywila ....

      Usuń
    2. przecież taki rosyjski sołdat wcale o tym nie wie, tak mu wyprano mózg, że w jego świecie równoległym zabił "faszystę"...

      Usuń
    3. I za faszystów uważa dzieci i emerytów?

      Usuń
    4. nie wiem za bardzo, mnie o to nie pytaj, ale skoro rozwala dzieciom i emerytom domy, i takie tam inne sprawy, to kto wie?...

      Usuń
    5. To znaczy że mu mózg wyprali....

      Usuń
  5. No cóz,dla niektórych jesteśmy tylko towarem, uzyteczną lub nieużyteczną rzeczą. Ciałem, korpusem bez duszy. A co z duszą? Czy da sie ją sprzedać? Literatura podpowiada nam, że i ona bywa cennym towarem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wątroba taka droga?! Bez mózgu da się żyć, ale to tylko 12 tysięcy... Skąd wziąć jeszcze 508 tysięcy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Stokrotko - poproszę o ciąg dalszy o Portugalii!!!
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że będzie, bo ja ciągle podróżuję po Portugalii :-))

      Usuń
  8. To nie my jesteśmy warci a nasze organy- ale i tak tylko wtedy gdy umrzemy jeszcze w pełni sił, a nie ze starości. A znalezienie dawcy do przeszczepu nie jest łatwe- nie tylko z powodu wysokich cen poszczególnych organów ale dlatego, że musi istnieć zgodność tkankowa. Ostatnio moja znajoma czekała około roku na przeszczep rogówki by znaleźć ową "zgodność tkankową" i rogówkę stosunkowo młodą. Myślę, że wartości człowieka nie da się ocenić w prosty sposób.
    Żeby komentować muszę za każdym razem zmieniać wyszukiwarkę, bo Blogger prowadzi wojenkę z Mozillą i blokuje ją. No cóż, takie czasy dziwne mamy. A tu nadal multum ludzi pracuje zdalnie i linie przeciążone i czasem bardzo długo nie mogę się "podłączyć".
    Serdeczności ślę do Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - oczywiście że my jako zwykli ludzie nic nie jesteśmy warci...
      Dziękuję, że mimo trudności jednak do mnie zaglądasz i komentujesz
      Przytulam serdecznie

      Usuń
  9. Pominę pierwszą część, bo mi się niedobrze zrobiło...
    Drzewa koją duszę jak zawsze, szkoda, że też giną. Wczoraj znowu zrobiłam zdjęcia połamanym, wyrwanym drzewom w lasku... pozostałe żyją, maja pączki i czują wiosnę, podobnie jak ptaki śpiewające radośnie, aż miło. Buziaki 🌼🌼🌼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anko - dobrze, że przyroda nie zwraca na nic uwagi tylko żyje własnym życiem !!!

      Usuń
  10. Za życia jedni są warci więcej, inni mniej. I to też zależy od punktu widzenia. Dla dziecka mama jest największą wartością, choćby nie umiała pisać ani czytać. Dla chorego człowieka najwięcej wart jest ktoś, kto potrafi go uleczyć. Po śmierci coś warte są nasze organy, ale tylko wtedy, gdy przydadzą się do uzdrowienia kogoś.
    Więc pytanie ile wart jest człowiek ma charakter czysto filozoficzny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością masz rację Halinko. Serdecznie Ci dziękuję za wizytę I komentarz.
      Zdrowiej szybko:-)

      Usuń
  11. Zastanowiła mnie czaszka z zębami, krew ma chyba dość duża cenę. Wszystko można sprzedać, zawsze jest jakiś popyt i jakas podaż, obyśmy nie musieli w tym uczestniczyć jako któraś ze stron.
    Patrzę na barbarzyńską wojnę i przerażenie mnie ogarnia, jak można traktować ludzi jako mięso armatnie. I to agresor w którego kraju wymyślono
    Człowiek to brzmi dumnie"
    Pierwsze drzewko mogła połamać wichura...
    Pozdrawiam Cię, Jadwigo, serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak - to Maksym Gorki powiedział "Człowiek to brzmi dumnie"
      Jeśli chodzi o to drzewko to wichura wyrwałaby go razem z korzeniami...Myślę że to ktoś dla zabawy je złamał...
      Serdeczności Celu D

      Usuń
  12. Stokrotko - z tych organów niewiele będzie pożytku dla nas i dla naszych bliskich , w trudnym czasie jaki nastał. Więcej pożytku będzie z tego, że każdy dany nam dzień - od początku do jego zakończenia, przeżyjemy najpiękniej jak tylko się da. Nie tracąc ani czasu , ani energii na coś na co zbyt wielkiego wpływu nie mamy. Wczoraj gościliśmy młode małżeństwo i jak sami przyznali, są już uzależnieni od każdej nowej wiadomości, decyzji i posunięcia. A ich dzieci - w tym uczestniczą. Bezradnie pytali - JAK? jak to zrobić by żyć w miarę normalnie. To jest teraz wartość największa - ocalić "normalność". Myślę, że to jest cenowo chyba na najwyższej z półek, które wymieniłaś :) Buziaki przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabrysiu - domyślam się że masz na myśli serce...
      I ja staram się żyć pięknie i w miarę normalnie...
      Serdeczności ...

      Usuń
  13. Najwięcej kosztują piłkarze, wiele milionów euro...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jestem tym faktem Asiu zniesmaczona....

      Usuń
    2. Juz samo określenie - sprzedaż piłkarza do jakiegoś klubu brzmi dziwnie...

      Usuń
    3. Ja też, bo to znaczy że ten piłkarz jest towarem a nie człowiekiem.... Ale piłkarzom to chyba nie przeszkadza...

      Usuń
  14. Chciałam napisać o piłkarzach, ale Jotka mnie uprzedziła.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można wymienić aktorów, modeli, piosenkarzy, którzy ubezpieczają głos, nogi, twarz....
      Ale chyba poproszę o dalszą wędrówkę po Portugalii. A może jak u mnie dużo przedwiośnia...
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Ismeno - obiecuję że będzie ciąg dalszy o Portugalii.

      Usuń
  15. Ceny są wprost niesamowite. Tak przez ciekawość, skąd je masz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tygodnika "Angora" Peryskop sprzed paru miesięcy.

      Usuń
  16. Moje organy za stare, wiec zyjac jestem niewidzialna, a w ogole bez wartosci. Kiedy bedziesz spedzac kilka miesiecy na bslkoniku Europy? Woda, skaly, otoczenie warte marzen! �� Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu Kochana - już od paru dni przygotowuję sobie swój balkonik na 10 piętrze...
      Serdeczności Kochanie

      Usuń
  17. Trochę organów mam jeszcze zdrowych (czaszka niestety bez zębów!), czyli moja wartość jest dość duża. Szkoda, że dopiero po śmierci!!!
    Ale idzie wiosna, są kwiatki, czyli jest nadzieja. I tego się trzymajmy:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że się tej wiosny trzymam. Chociaż - tak jak napisałam wyżej Grażynie - po raz pierwszy w życiu boję się wiosny.

      Usuń
    2. To jest nas więcej....

      Usuń
  18. Piękne drzewa.
    Jesteśmy wiele warci, szkoda, że tylko ciało.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zwalone drzewo można pociąć na klocki i sprzedać.Sposób na uzupełnienie dochodu sprzedawać"klocki"...do 1500$ m-c:)
    Moje platynowe"loki miłości"-do 1000$.

    Cały świat jest sceną,a my jesteśmy aktorami odgrywającymi swoje role.Włodzimierz Żeleński stał się"największym aktorem świata"w prawdopodobnej walce dobra ze złem.Ma do odegrania
    rolę-największą w jego życiu-i zagra ją do owacji na stojąco.

    Veni,vidi,vici?
    Jutro Idy Marcowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Henryku bardzo się cieszę że znowu do mnie zawitałeś
      Dziękuję.

      Usuń
  20. Witaj, Stokrotko.

    Istnieje jeszcze zjawisko zwane "handlem ludźmi"...

    Zdecydowanie wolę jednak popatrzeć na drzewa.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja rozumiem - serce do przeszczepu i płuco i wątroba. I parę innych części ciała. Ale mózg? ramię? Na co to komu? Widocznie są kupcy. Brr...
    A handel narządami do przeszczepów jest u nas nielegalny.
    Wartości człowiek, żyjącego, nie da się wycenić. Niektórzy (większość) są po prostu bezcenni dla jednych, a dla innych bez wartości. Taki świat. Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki dziwny i okrutny ten świat Haniu....
      Dziękuję Ci bardzo.

      Usuń
  22. Pani Stokrotko jak to dobrze że znowu kwiatki kwitną...
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  23. Trochę zaskoczyły mnie te ceny, wolę jednak nie kupczyć organami, chociaż nie rozumiem, dlaczego mózg taki tani ? Czyżby przekonano się, że niemało jest bezmózgowców, którzy miewają się całkiem nieźle ? Serdeczności zasyłam �� Anula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anusiu - i mnie dziwi ten cennik:-))
      Pozdrawiam Cię przedwiosennie!!!

      Usuń
  24. Ech, dokąd ten świat zmierza? Tyle zła i cierpienia. Tyle kosztów emocjonalnych i materialnych. Życie ludzkie jest kruche. Gdzie w tym wszystkim człowieczeństwo? Dobrze, żena pocieszenie te drzewa pokazałaś. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super zdjęcia! Narządy wewnętrze są dużo warte, ale najważniejsze jest to jakie człowiek ma własne wartości niematerialne za życia :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście masz rację.
      Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  26. Cennik wzdrygnął mną zwłaszcza, że handel naszymi narządami ma się całkiem dobrze…niepojęte.

    OdpowiedzUsuń
  27. Niepojete. Ja bym swoje narzady za darmo oddala, oczywiscie jesli po mojej smierci bylyby zdrowe. Smutny widok tych drzew tak jak smutny ten nasz swiat. Ostatnio czesto wracam do piosenek Niemena. Ubostwiam utwor Jednego serca. Alez porusza me serce. Sciskam Cie mocno bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Kasiu, że to bardzo smutna sprawa, dlatego na koniec zdjęcie z kwitnącymi kwiatkami...
      Serdeczności :-0

      Usuń
  28. Potwierdza się opinia cyników, że wszystko można kupić i zależy to tylko od ceny. Jednak znam kilka WYJĄTKÓW.
    Kwiateczki i drzewa zawsze na swoim miejscu, niezależnie od polityki.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziwnie czyta się taki cennik... Człowiek nie wie, ile jest wart... 🤔

    OdpowiedzUsuń

Barok sycylijski - cykl "Włochy Południowe i Sycylia" - część dziesiąta.

Zacznę od tego, że cała Sycylia jest jednym z 500 Cudów Świata. Są na tej wyspie miasta i miasteczka wyjątkowo piękne. Prawie wszystkie poło...