wtorek, 28 listopada 2023

Kilka warszawskich murali

Sfotografowałam dla Was kilka murali z warszawskich ulic. Niektóre z nich powstały całkiem niedawno. 

1.
                         Krystyna Sienkiewicz

2.
                       "Czterdziestolatek" i "Maliniak"
3.
                      Wanda Rutkiewicz
4.
                         Agnieszka Osiecka
5.
                       Krzysztof Krawczyk
6.
                     Czesław Niemen
7.
                           "KORA"

Pytania mam takie:
 
Który mural jest najlepszy? 
I którą osobę/osoby najbardziej lubiliście czy ceniliście? 
I dlaczego?

53 komentarze:

  1. Tu Jardian Stokrotko. Trudno mi ocenić, wszystkie są na swój sposób wyjątkowe . Pozdrawiam po...porannych zakupach w Stokrotce ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Na Ursynowie jest Stanisław Anioł 😃

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie murale są bardzo dobre. A czy na pierwszym jest Krystyna Sienkiewicz?
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Elu. Wszystkich już podpisałam.

      Usuń
  4. Najlepiej uchwycone podobieństwo dostrzegam na muralu Niemena, ale najbardziej lubię (ze zdjęć, bo na żywo nie widzialam) mural Kory. Na 5 jest mlody Krawczyk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo.
      Podpisałam wszystkich.

      Usuń
  5. Kora! Kora! Kora!...
    dlaczego?...
    begebegebege...
    begebegebege...
    begebegebege...
    nie wiem...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy w innym stylu, ale chyba Kora najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne są, Niemen mi się podoba ,jego muzyka cały czas na czasie.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się że wszystkim co napisałaś...

      Usuń
  8. Niemen i Kora najbardziej mi się spodobały. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj, Stokrotko.

    Niemal każdą z pokazanych osób cenię, choć z różnych powodów:)
    A do gustu przypadł mi najbardziej mural z Cz. Niemenem.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Najfajniejszy ten z Krystyną Sienkiewicz. Jej niesamowity humor zawsze mnie powalał!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też jej humor bardzo się podobał:-)

      Usuń
  11. Agnieszka Osiecka zachwyciła mnie i zachwyca tekstami i poezją, moja córka jest Agnieszką na jej cześć, następny mural to chyba ten Czesława Niemena, wiadomo ..dla mnie genialny artysta, Wanda Rutkiewicz, pasjonowałam się jej osiągnięciami, Krystyna Sienkiewicz, wspaniała postać, wielkie poczucie humoru, Kora, chociaż nie byłam świadkiem jej osiągnięć piosenkarskich, już mnie w Polsce nie było. ale jej dwa murale warszawskie są bardzo piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpiękniej Ci dziękuję Grażynko za piękne uzasadnienie... :-)

      Usuń
  12. W mojej miejscowości powstanie mural jednego z pierwszych osadników,który uczył mnie gry na organach.
    To ludzie pewnej epoki.Wszyscy już przeszli na drugą stronę tęczy.
    Jaki utwór chciałbym usłyszeć na koniec.Trochę długi,ale myślę,że żałobnicy to wytrzymają:)
    https://youtu.be/Ihm-45KYrgc

    Nie ma ludzi niezastąpionych...oprócz The Rolling Stones !
    "Angie,Angie...
    Czy nie jest dobrze żyć?"
    https://youtu.be/2K7jMLS-7iw
    :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Według mnie najciekawsze graficznie - Krystyny Sienkiewicz i Kory; nieporozumienie to z kolei Wandy Rutkiewicz... należałoby napisać raczej Wanda Rutkiewicza - artysta pomylił płeć świetnej himalaistki. Trudno jednoznacznie powiedzieć, którą postać ceniłem najbardziej, bo w sumie każda z nich zapisała się w mojej pamięci. Ponieważ jeden murali przedstawia parę bohaterów, to zagłosuję na naiwnego, lecz honorowego i pracowitego Karwowskiego i prześmiesznego Maliniaka, który nie wiem czemu, ale przypomina mi nie mojego prezydenta. Jednocześnie pragnę przeprosić pana Romana Kłosowskiego; on jeno zagrał rolę tego rozgarniętego inaczej robotnika, zaś nie mój prezydent takim jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie się uśmiałam jeśli chodzi o aluzje do aktualnego prezydenta
      :-))

      Usuń
  14. BBM: Zdecydowanie Niemen!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten najlepszy, którego się bardziej kochało za życia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkie są bardzo dobre, najbliższa memu sercu jest Osiecka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Był czas gdy każda z postaci kojarzyła mi się pozytywnie ale czas i wiedza ale i inne działania odpychają mnie od zamieszczonych obrazów ludzi.Najbardziej zniesmacza mnie Pani Osiecka, synonim kłamstwa rozpowszechnianego od lat ,że wielcy ludzie nie byli korumpowani przez komunistów czy ich służby . Nie umiem odzobaczyć zdjęcia ze zbrodniarzem komunistycznym Urbanem w radosnym uniesieniu na plaży . Dzięki mediom , nie trawię już pana Niemena a to przez znienawidzoną piosenkę, sen o Warszawie, i dziwny jest ten świat, powtarzanymi do obrzydzenia. Kolejne postaci...ot byli . Postać warta uwagi, dla mnie w tym gronie, to Pani Rutkiewicz. Bez kontrowersji wyjątkowa kobieta. Panowie , postaci z Czterdziestolatka...ot synonim bylejakości , tandety , hipokryzji czasów czerwonej zarazy. Dla starszych sentymentalne wspomnienie a dla mnie...strata czasu. Zastanawiam się według jakiego klucza wybrała Pani te obrazki ...przypadek ?...Nie sądzę. NKloszard

    OdpowiedzUsuń
  18. Pytania bez odpowiedzi...;o)
    Wszyscy dostarczyli nam radości, dumy, albo wzruszeń...Umieli wykorzystać swoje zdolności...;o)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mural Kory, nie ten na zdjęciu lecz ten starszy na Nowym Świecie, zmienia się wraz z porami roku. Przed nim rośnie olbrzymie drzewo i zasłania tak, że Kora ma "czapkę" z liści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze dziś pójdę ten mural obejrzeć:-)

      Usuń
  20. Bardzo podoba mi się idea takiego upamiętniania postaci na swój sposób wybitnych idoli dla wielu ludzi. Nie podejmę się natomiast wyboru tego najważniejszego, bo każdy z nich to osoba niepowtarzalna.
    Marek z E

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Marku i bardzo Ci dziękuję.

      Usuń
  21. Beatka wybrała Niemena a ja Korę
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się Wam nie dziwię:-)
      Stokrotka

      Usuń
  22. Lubię murale, pamiętam kiedy powstał pierwszy wrocławski, chcieli go niedawno zamalować, ale lokalna społeczność zrobiła akcję i pozostał.
    Pomysł aby poprzez murale upamiętnić wspaniałych artystów wyborny, podobają mi się wszystkie które pokazałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Stokrotko, bardzo trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo murale dotyczą bardzo zacnych postaci. Ten z Korą i z Krystyną Sienkiewicz wydają mi się najpiękniejsze i pokrywa się to z moimi preferencjami.
    Mamy w Rzeszowie niezwykle utalentowanego "muralistę", Arkadiusza Andrejkowa. Podziwiam go!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam że Andrejkow jest z z Rzeszowa....
      Stokrotka

      Usuń
  24. Uwielbiam murale, chociaż wolę te oszukujące oko namalowaną architekturą , której nie ma. Malowanie portretów to wielka umiejętność, ale jak widać malowanie w makro skali nie zawsze się udaje. Kora na Nowym Świecie, dzięki temu że jest podobna i współgra z przyrodą jest dla mnie najciekawsza jako dzieło sztuki. Joanna-Joter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Kora na Nowym Świecie jest najlepsza!!!
      Serdeczności od Stokrotki

      Usuń
  25. Dziękuję Ci Teniu.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  26. Wybrałaś murale z postaciami, które sama cenisz czy takie, które po prostu wpadły Ci w oko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie cenię a najbardziej Wandę Rutkiewicz. Miałam kiedyś zaszczyt poznać ja osobiście na Hali Gasienicowej...
      Stokrotka

      Usuń
  27. Przepiękne murale Stokrotko. Najbardziej mi się podoba ten z Niemenem, Krystyną Sienkiewicz i Wandą Rutkiewicz. Ostatnio często słucham Czesia. Uwielbiam jego poezję śpiewaną. Kore także uwielbiałam.

    Przytulam mocno

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję Kasieńko za miły komentarz.
      Stokrotka

      Usuń

Dzisiaj będzie o ziemniaczku...

O ziemniaczkach już kiedyś pisałam... Ale ponieważ bardzo je lubię, .... więc napiszę jeszcze coś więcej..                      Pomnik wyjąt...