środa, 19 kwietnia 2023

Moja Andaluzja - część siódma

Jeśli nie znudził się Wam jeszcze cykl "Moja Andaluzja" to dzisiaj zapraszam serdecznie do Kadyksu.

Kadyks /Cadiz/leży na wąskiej mierzei oddzielającej Zatokę Kadyksu od Oceanu Atlantyckiego.

Tak to wygląda na mapie:

                               A tak wygląda magnesik z Cadiz:

Napisać, że Kadyks to miasto wyjątkowe to tak jakby to miasto obrazić.

Przede wszystkim to miasto najstarsze w Europie Zachodniej. Zostało założone przez Fenicjan w roku 1104 p.n.e. Było pod władaniem Kartaginy, następnie Rzymu, następnie zniszczyli je Wizygoci, a potem opanowali je Maurowie. Dopiero w roku 1262 roku dostało się w ręce władców Kastylii - zdobył je Alfons X Mądry. Największy renesans przeżywało w epoce odkryć geograficznych Krzysztofa Kolumba. Miasto stało się wtedy portem obsługującym ruch z Nowym Światem. A przez następne wieki też się w Kadyksie działo.... i działo.

Zabudowa Kadyksu nie jest bardzo stara, bo miasto zostało prawie całkowicie zniszczone w roku 1596 przez oddziały hr Essexa. Najstarsze kościoły pochodzą z wieku XVIII i XIX.



Dzięki architektonicznemu podobieństwu miasto bywa nazywane hiszpańską Hawaną. Zagrało nawet rolę stolicy Kuby w filmie o przygodach Jamesa Bonda pt: "Smierć nadejdzie jutro".

Przepiękny, chociaż niewielki jest w Kadyksie ogród botaniczny. Sfotografowałam kilka drzew z tego ogrodu i jego otoczenia.

Zobaczcie - te największe grubasy zwane są gigantycznymi gumowcami.













W Kadyksie byliśmy całą dobę z 17 na18 lutego br.i nocowalismy w nadzwyczaj miłym i wygodnym hostelu.

Część ósma nastąpi za jakiś czas ...😀 

38 komentarzy:

  1. Czekam więc Stokrotko na część ósmą, pozdrawiam, Stokrotka była wczoraj i będzie jutro ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja córka pozazdrościła Ci i poleciała do Hiszpanii.Dwa dni Malaga,dzisiaj na Gibraltar.
    Przytuliłaś się do któregoś grubasa?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze się przytuliłam i usiłowałam go objąć:-))
      Stokrotka

      Usuń
  3. Piękne miejsca. Stokrotką jesteś poprostu miłośniczk ą podróży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci i wnuki też lubią podróżować...
      Stokrotka

      Usuń
  4. Niesamowite sa te grube drzewa.
    drzewa

    OdpowiedzUsuń
  5. To Ela tak się nimi zachwyciła
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie olbrzymie drzewa zachwycają mnie bardziej niż najwspanialsza architektura!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale Ci się Mario nie dziwię.
      Stokrotka

      Usuń
  7. W ogrodzie nie byłam, a drzewa świetne. Ale Kadyks mi się bardzo spodobał. :) I nawet nie wiedziałam, że to znaczy, że Hawana pewnie też by mi się spodobała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To położenie Kadyksu na półwyspie jest niezwykłe.
      Stokrotka

      Usuń
  8. Pięknie!!! A te drzewa - niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  9. Drzewa wspaniałe i historia bogata bardzo. Ale mnie zainteresowało położenie na półwyspie.Kiedy nastepna część?
    Marek z dziewczynami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następna część się pisze...
      Stokrotka

      Usuń
  10. Nie byłabyś sobą, gdybyś nie uwieczniła tych drzew, są imponujące!!!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Asiu że pamietasz to moje wariactwo...
      Stokrotka

      Usuń
  11. Świetne jest położenie miasta. No i te gigantyczne gumowce. Wyglądają fascynująco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za ten zachwyt Urszulko.
      Stokrotka

      Usuń
  12. I była Stokrotka - 20 . 04. 2023 - pozdrawiam Stokrotko ... po ...Stokrotce. Prawie pół godziny na większych zakupach ;-). Ps. Historycznika traktuję jako test :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością do historycznika zajrzę
      Stokrotka

      Usuń
  13. Niezwykłe twory przyrody :) Mnie najbardziej urzekło trzecie drzewo, jak drzewo genealogiczne. Jesteś niezwykła, Jagódko, całusy ślę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takimi wrażeniami Duszyczka Stokrotki się raduje...;o)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż mi się nie chce wierzyć że mogą być takie grubaśne drzewa.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ... są na świecie jeszcze grubsze drzewa.
      Stokrotka

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Chciałam napisać że te drzewa to najciekawsze rzeźby jakie znam. Przyznam że trochę "szalone"!

      Usuń
    2. Witaj Joasiu...
      Stokrotka

      Usuń
    3. Pewnie ze szalone.!!!
      Stokrotka

      Usuń
  17. Niezwykłe te drzewa, wrażenie robią jakby starymi, chodzącymi potworami były ... 🌼🌼🌼

    OdpowiedzUsuń

Dzisiaj będzie o ziemniaczku...

O ziemniaczkach już kiedyś pisałam... Ale ponieważ bardzo je lubię, .... więc napiszę jeszcze coś więcej..                      Pomnik wyjąt...